de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Re: de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:39

Ik had een keer tussen X en G halthouden en groeten en bij A de ring verlaten
Ik ging vrolijk bij C eruit
Jury zei wel dat ik dat volgende keer moest doen :P
Alsnog een 7 op dat onderdeel
Geniaal
Was ook me eerste proef op de pony en pony was heel bang (was wel buiten) was overigens niet me 1e wedstrijd :P

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:09

noekje schreef:
Podverdorie waarom heb ik nooit zo'n jury! :+
Ik heb dit een keer andersom gehad. Mn proef ging echt vreselijk en daar kreeg ik ook terechte punten voor, maar het halsstrekken ging als enige onderdeel super goed. Toen ik het juryhokje inkeek kregen ze net koffie en van alles en keken ze niet eens. Toen kreeg ik een 5 :+ Waarschijnlijk dachten ze, nou met zo'n proef zal dat ook wel niet goed zijn gegaan.

Ook lekker Aso om de jury midden in de proef koffie e.d. te geven :P

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:12

Ik snap dat niet, bij A ring verlaten krijg je toch geen cijfer voor? :') En zowiezo, na het groeten.. ga ik altijd de ring uit haha en nooit nog naar A, heb er ook nooit iets over gehoord in de 5 jaar dat ik wedstrijd rijdt :P

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:24

Nee het groeten is het laatste waar je een punt voor krijgt. Daarna is het gewoon A verlaten zonder punt. Al wordt het natuurlijk wel gewaardeerd als je je aan t protocol houdt en dus bij A pas de baan verlaat.... Maar het kost je geen punten ofzo...

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:25

Nee dat dacht ik ook haha, maar omdat Corientjuhh het daarover heeft, vind ik het neit gek dat ze een 7 heeft gekregen :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:27

Zal wel voor het groeten een 7 geweest zijn denk ik. Aangezien voor het laatste (a verlaten) geen punt gegeven wordt... In dat stuk mag de volgende ruiter in principe toch ook al de baan in... In dat stuk tussen C en A? Of ben ik dáár weer in de war ? :P

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:45

Haha nee dat bedoel ik ook :P Dat het dus neit gek is dat het een 7 was, omdat bij A de rijbaan verlaten er niet bij hoort :P Volgens mij mag na het afgroeten gewoon een ander de baan in!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:46

Ik dacht dat ook... Na groeten de volgende de baan in mocht. Doe het alleen steeds niet want ik wil (ondanks dat ik weet dat er toch geen punten voor gegeven worden) aftrek veroorzaken! :P

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 08:36

dat mag je ook geen aftrek voor krijgen.
na het groeten is de proef gewoon klaar en al ga je in de handstand de ring uit, ook daar kun je geen extra punten voor krijgen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 08:44

misschien is het al wat langer geleden, en keek de jury je nog helemaal na tot je bij A de ring verlaten had. Dat was toen nog het laatste ondereel uit het rijdende gedeelte van de proef.

Vrije stap werd wel degelijk beloond. De teugels gewoon losgooien kreeg je bij menig jurylid een onvoldoende voor.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:46

Dat klopt, wat texelse zegt. Vroeger was het laatste te rijden onderdeel: via CHEA in vrije stap de rijbaan verlaten. Moest dus echt gewoon goed gereden worden, anders kreeg je een laag cijfer!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:22

Ooohjaaa, klopt inderdaad, nu jullie het zeggen! Vandaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:49

jury schreef:
dat mag je ook geen aftrek voor krijgen.
na het groeten is de proef gewoon klaar en al ga je in de handstand de ring uit, ook daar kun je geen extra punten voor krijgen.

Nu wel idd, maar bij de oude proeven niet :n Ik heb ook wel eens een onvoldoende gekregen omdat mijn paard stil ging staan om aan zijn been te jeuken..

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:03

Gisteren was ik met een vriendin mee, zij moest een proefje rijden in verband met de jurycursus (L2). Haar laatste middendraf bleef ze doorzitten. 2 van de 14 hadden het maar gezien en daar een -1 voor gegeven.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:05

met een onderlinge wedstrijd moest ik B afwenden E rechterhand. Ik reed het proefje uit me hoofd en op het laatste moment d8 ik van oh *** ik moet hier afwenden. Anderhalve meter ernaast, scheef en nog bijna de verkeerde kant opgegaan ook kreeg ik toch nog een 8! Echt niet opgelet dus...

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:11

dochter lief heeft met selectie notabene 4 a 5 onderdelen gemist
(ze reed verder super hoor)
en nog 1e worden met 199 pnt. We hebben aangegeven
met de uitreiking dat ze het niet had verdiend. Iedereen zei:
had de jury maar moeten opletten !!!! We hebben het dus
aangegeven het er niet mee eens te zijn. Het voelde niet goed,
Hoe kun je in godsnaam 5 onderdelen missen }:0

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:18

Toen ik een gebroken lijn 5 meter moest rijden maakte ik er 10 meter van... Kreeg er een 7 voor :D .
En ik moest een keer van M naar E van hand veranderen.
reed naar F ...
Jammer, ze had wel opgelet...
Ze had de E heel groot opgeschreven en nog eens met een markeer stift er overheen. schaamschaam..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:40

sharon_quiz schreef:
Gisteren was ik met een vriendin mee, zij moest een proefje rijden in verband met de jurycursus (L2). Haar laatste middendraf bleef ze doorzitten. 2 van de 14 hadden het maar gezien en daar een -1 voor gegeven.

Een -1? Dat klopt niet, als het als fout in het programma aangemerkt wordt, hoort het -2 te zijn. De meesten maken het cijfer gewoon lager, zoals het hoort volgens mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:53

kleinvosje schreef:
sharon_quiz schreef:

Een -1? Dat klopt niet, als het als fout in het programma aangemerkt wordt, hoort het -2 te zijn. De meesten maken het cijfer gewoon lager, zoals het hoort volgens mij...

Officieel is 1 punt van het onderdeel eraf (misschien bedoelt ze dat ook met -1).. -2 kan nooit, dat is idd een fout in het programma, maar dat mag je niet doen bij doorzitten ipv lichtrijden of andersom :n

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:55

nee, dat bedoel ik ook! Een fout in het programma is als je echt verkeerd rijdt, links gaat ipv rechts bijvoorbeeld, lichtrijden ipv doorzitten of omgekeerd is geen fout in programma!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:03

Nee, dat is een aftrekpunt die je direct verwerkt in je cijfer en dat zet je ook bij het commentaar op de coupon.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:17

Heb vroeger ooit eens een wedstrijd voor een vriendin gereden.
allebei blond, haar in een netje en gaan! heeft nog een winstpunt opgeleverd ook.....

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:24

wij hadden een oefening bij de caroussel dat we met zn alle op de grote volte galoppeerde en dan per 4 paarden (aan alle bij de kanten ) een volte 10 meter maakte onder de x zo om elkaar heen draaide en weer aan de overkant op je plek kwam.

nu was er een meisje die voor mij eindigde ipv achter mij en ben ik der snel weer voorbij gereden en zij hield in zodat we weer goed zaten.

en geen van de jury's hebben het gezien :o

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:25

haha die vind ik leuk! Dus niemand heeft door gehad dat er een ander reed? HUMOR!

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:35

Nou, jeetje wat een verhalen lees ik hier!! :wow: :(
dit is toch schandalig als je als jury lid hier tussen zou staan, geen enkele vereniging/ ruiter zou je nog serieus nemen...toch?

niet te geloven, je zou deze verhalen bijna bij de KNHS moeten aanbieden met de vraag: wat klopt er niet in het plaatje?? hahahah
ben benieuwd wat hun reactie zal zijn....