Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Setteli schreef:ik zie liever een "simpel" paard dat netjes door de proef [b]gereden wordt, dan een super mooi dier met geweldige gangen dat slordig gereden wordt. Dan komt dat "simpele" paard bij mij wel daarboven.[/b]
Ik heb vroeger een paard gehad met heel kort gangwerk (net iets meer dan een shetlander...). Dat wist ik, dus als ik punten wilde hebben, moest ik nette proeven rijden, dus netjes op de bordjes, goede overgangen, hoeken doorrijden. Ik had er wel lol in om met dat paard een goede proef te laten zien.

Gulpje schreef:Ik heb met mijn eigen paard ook altijd het 'nadeel'
gehad dat ze geen spectaculaire gangen had. Toch eindigden
we vaak bovenin,gewoon omdat ik mijnstinkende
best deed om keurige
proeven te rijden. En san kan je idd een voordeel
hebben tov de wel spectaculaire paarden.

Lekker dooddoener 
vickers schreef:Tja streng is niet erg maar rechtvaardig een vereisten. Ik was zondag op wedstrijd en geweldig mijn jury had heel bijzonder commentaar. Normaal heb ik voor de gangen een 6 a7. Houding etc 7 a8. Nu alleen maar 4en en 5en. En voor het aanspringen waar mijn paard 2x een bok gaf werd niks over geschreven. [b]Wel dat het paard niet zuiver was enz enz.[/b] Dat is dan toch een beetje jammer. Ik had die proeven geen wp verwacht maar 166 met zulk commentaar en de fouten niet afstraffen? Ik krijg daar een beetje nare smaak van.
Wees blij dat de jury zo lief was om je niet de punten te geven die je misschien wel verdiende..
een kennis van mij had een proef gereden bij een andere jury dan ik (L1, ik B). Ik had 4 winst, zij niets. Hoor ik dr zeggen "Als ik chrissy dr jury gehad had, had ik ook 4 winst". Ongelofelijk wat voor bord mensen voor de kop hebben. doom schreef:Tegenwoordig wordt bijna ieder jurylid bestempeld als een strenge jury.
Toevallig vandaag een korte discussie gehad met iemand die vroeger goed heeft gereden en zich aardig heeft bewezen, maar ook jury is geweest.
Deze gaf aan dat er tegenwoordig vreselijk slecht paard gereden wordt en dat het vaak voor jury's gewoon niet meer leuk is om te "beoordelen" (Deze persoon is ook gestopt met jureren omdat hij het niet meer leuk vond om aldoor zo laag te cijferen) mensen denken vaak al klaar te zijn voor een klasse, terwijl er gewoon vele malen beter getraind moet worden.
Dit zien ze dan ook terug op hun protecol en dan wordt er vaak gezegt MAAR ik had een strenge jury, dus ja jammer maar helaas....
Ben wel benieuwd hoe jullie bokkers het zien
VEGASS schreef:Ik heb achter elkaar mijn punten gereden. Paard zelf ingereden en in anderhalf jaar door naar het M2. Nu mist hij gewoon de kracht nog om te verzamelen en te gaan zitten, dus gaat het ff wat trager. Ik weet ook dat hij eigenlijk nog niet toe is aan het M2 maar ik vind het zo leuk om te starten. Daarom doen we het dus gewoon, we moeten dan mazzel hebben en er mag niets misgaan, dan hebben we een puntje binnen.
Lukt het niet dan is het niet de schuld van de jury. Er zijn inderdaad mensen en die hebben altijd wel een excuus waarom ze geen winst halen. Of een strenge jury, of een slechte bak,.....en vul zo maar wat anders in.
Kijk gewoon eens kritisch naar je zelf en je paard, en face gewoon dat het nog niet ging zoals het moest gaan. Geeft toch niets, dan ben je niets minder als een ander.
Gewoon nog ff lekker doortrainen en de dag komt vanzelf dat je er wel klaar voor bent.
Doe je best allemaal,