Waar een jury zich aan ergert

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar een jury zich aan ergert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:27

Of dat er iemand die bij de combinatie hoort vlak naast je auto gaat staan tijdens de proef, zodat ze lekker mee kunnen luisteren wat je zegt.. Afgelopen zaterdag had ik dat ook, dan gaat het raampje dus mooi ff dicht :+

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:29

Id wat een irritant iets dat Relaxed.
En ik ga heel zachtjes fluisteren :=

Mandau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:30

Ik kan me wel herkennen in de tekst! Ik gaf vroeger welleens de pony de schuld, als ik dat dan tegen andere mensen zij schaamde ik me dood als ik er aan trug dacht!

Maar dat is nu gelukkig allang verleden tijd, en is dit ook niet meer "nodig".
Ik bekijke het nu zo: JIJ [IK] rijd het paard, JIJ [IK] bent de trainer. Als je paard ergens van schrik is het jouw [mijn] probleem. Als hij iets niet goed doet, jammer! dat paard doet alleen wat jij [ik] vraagt. Het paard is het spiegelbeeld van jou.
Zo denk ik nu al een aantal jaartjes, en weetje het helpt je omgaan met tegenvallers.

Ik vind ook grappig dat er staat dat slijmerige gelach;) dat herken ik wel.
Tijdens een proef lach ik omdat ik geniet.
Ik ga na de proef maar heel af en toe langs de jury om te horen wat hij/zij er van denkt. Maar ik rij voor mezelf. Heb ik lekker gereden? dan heb ik de 300 punten allang. Dat is toch het belangrijkste. En als je dan die 2/3 winsp. van de jury ook krijgt geweldig! maar heb je dan ook wel lekker gereden??
En als je dan eindelijk aan de 10winsp. komt, is dat natuurlijk hardstikke leuk, want dan kan je over naar de volgende klasse. En dan doe je in de training natuurlijk weer helemaal je best om weer lekker te genieten straks in de ring met je nieuwe proef!!

gr.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:38

Relaxed schreef:
Of dat er iemand die bij de combinatie hoort vlak naast je auto gaat staan tijdens de proef, zodat ze lekker mee kunnen luisteren wat je zegt.. Afgelopen zaterdag had ik dat ook, dan gaat het raampje dus mooi ff dicht :+

Ik ga dus echt m'n ramen niet dicht doen, zeker niet met warm weer.
Een blik is vaak voldoende om ze een stapje terug te laten doen. :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:44

KarinvdM schreef:
Relaxed schreef:

Ik ga dus echt m'n ramen niet dicht doen, zeker niet met warm weer.
Een blik is vaak voldoende om ze een stapje terug te laten doen. :D

Kan je toch ook gewoon vragen??
Als je aangeeft dat je geleerd heb dat luistervinkje spelen niet getuigd van opvoeding.
Als ze het slechtste willen horen dat ze moeten blijven staan en anders wachten op de verrassing die er komen gaat.
Vind ik persoonlijk weer wat vriendelijker dat een boos blik.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:57

Die boze blik verzin jij nu Mando, dat heb ik niet gezegd.
Maar als ik in een proef zit ga ik niet tussendoor netjes vragen of ze zo beleefd willen zijn om een paar stappen terug te doen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:10

Ik kijk ook hoor en neem van mij aan dat iemand die hint wel begrijpt en als ze dat niet doen, vraag ik of ze iets verder van de auto willen gaan staan.

Ga zeker niet met mijn raam dicht zitten voor iemand die te dichtbij staat. Ik heb namelijk altijd mijn ramen open en praat ook nog eens niet zachtjes, ze nemen maar gewoon afstand!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:48

ow sorry, ik heb niet goed gelezen... dan geen boos blik :D maar een verdwijnuitmijnbuurt blik ;)

Ik snap het wel ik zou het ook irritant vinden ... maar ik dacht dat je bedoelde aan het begin van een proef en niet in een proef.
(gaat lekker, ik zit weer heerlijk overal overheen te lezen.. sorry* )

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:25

Zo`n blik kost minder woorden, we zitten er immers om iemand te jureren en niet anderen op de vingers te tikken ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:45

Ik moest ook een keer betalen voor het toilet.
Toen heb ik aan de toiletjuffrouw gevraagd of ze even aan het secretariaat ging melden dat de jury van ring 5 even naar huis was om te plassen. :D :D :D :D :D

Ik hoefde niet naar huis.....

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:53

als ik op een concours ben waar een toiletjuffrouw zit die keurig de toiletten bijhoudt zodat je niet bij het aanpakken van de deurklink al misselijk wordt, vind ik het als jurylid helemaal niet erg om daar 20, 30 of 50 ct. voor te betalen. Sowieso ben ik altijd en overal blij dat er mensen zijn die de toiletten op zulke dagen voor alle bezoekers schoon willen houden.
Laatst bijgewerkt door texelse op 07-08-09 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:57

Als er mensen express dichtbij de auto gaan staan dan vraag ik als de mogelijkheid daar nog voor is of zij elders willen gaan staan. Is dit niet meer mogelijk dan draai ik mijn ramen dicht :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:59

Ik waardeer ze ook zeker wel, maar het gaat ook deels om de houding. Actie= reactie.
Als ze roepen dat iedereen zegt jury te zijn en absoluut niet correct zijn, dan reageer ik terug, maar goed dit is dan ook de enige keer.

Ik heb ook weleens gebeld met het secretariaat dat ik al bijna 3 uur in de brandende zon zat en dat ik echt behoefte had aan een glaasje water......
Kijk wedstrijden draaien vaak op vrijwilligers, als er iets niet vlot loopt, kun je daar gewoon iets van zeggen, zonder meteen uit je slof te schieten. HIerbij gingen 2 mensen er van uit, dat de ander het drinken zou verzorgen........
Geen probleem, maar als ik onbeleefd behandeld wordt laat ik niet over me heen lopen, ben geen deurmat, staat geen welkom op mijn hoofd hoor......

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:10

raket schreef:
Geen probleem, maar als ik onbeleefd behandeld wordt laat ik niet over me heen lopen, ben geen deurmat, staat geen welkom op mijn hoofd hoor......

_O-

Moet ernstig denken aan een zin in het opleidingsboek.
Zonder vrijwilligers geen wedstrijd, dus is een jury niet nodig.
Zonder jury geen wedstrijd......

Soms vergeten de vrijwilligers van de organisatie dat wij daar een aantal uren bijvoorbeeld in de snikhitte zitten voor onze lol, want als het geen lol is ga je ook geen 4 uur combinatie's zitten beoordelen

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:02

trouwens even een vraagje he..
Als je je coupon hebt vindt de jury het dan erg als je tussen de proeven door even naar de auto toe loopt voor verduideleking?
Of kan dat alleen na de prijsuitreiking? Aangezien ik met lage punten niet blijf wachten dan :=

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:15

Tussen de proeven door is dat eigenlijk niet mogelijk, de tijdsindeling is al vaak zodanig dat uitloop bijna niet voorkomen kan worden. Het kan soms als er een uitvaller is maar ook dan kan een gesprek toch moeten worden beeindigd omdat de volgende ruiter/amazone zich meldt om te gaan starten. Misschien, als je niet wilt wachten, de coupon bewaren en dan een volgende keer die jury vragen om verduidelijking, of toch wachten of terugkomen

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:28

X geeft het protocol aan de deelnemer mee meteen na de proef, als ze deze combinatie hierna weer in de baan krijgt, zodat de deelnemer weet waar hij/zij in de 2e proef meer op moet letten.
Vind ik zelf best een goede actie.
Laatst bijgewerkt door Scum op 09-08-09 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam jury verwijderd.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:46

Ik vind dat zelf niet zo fijn :n dan ga ik ineens heel anders rijden zodat het allemaal mis gaat :Y) Maargoed, dat is een mening, en dan verschilt natuurlijk heel erg per persoon :)

Ben ook benieuwd wat het secretariaat daarvan vindt, want die tellen het toch altijd nog een keer na? wat nou als er toch niet goed geteld is :=

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:57

Vandaag was de achterkant van mijn auto gebombardeerd tot tribune (dus maar even aangegeven dat de auto daar niet voor stond)... ruimte rond de ringen was nogal beperkt... op een gegeven moment had ik bijna het gevoel dat er zelfs mensen op het dak zaten zoveel geluid, geroezemoes, honden, kinderen enzovoorts... dat is soms best lastig vind ik

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 07:15

raket schreef:
Ik moest ook een keer betalen voor het toilet.
Toen heb ik aan de toiletjuffrouw gevraagd of ze even aan het secretariaat ging melden dat de jury van ring 5 even naar huis was om te plassen. :D :D :D :D :D

Ik hoefde niet naar huis.....

Nou nou, stoer hoor. Keertje plassen kan Ik gelukkig van mijn dagvergoeding betalen, om nu zo bijdehand te doen tegen een toiletjuffrouw?!?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 08:08

celano schreef:
inderdaad, een tientje bij het papier van hdet paard (tegenwoordig vaak in het paspoort) is voor de 'zegen'

de 'bedoeling' is dat bij elke verkoop hetzelfde briefje meegaat. bij onze Concordemerrie zit nog een ouderwets vijfguldenbiljet!

Precies ik heb ook 5 euro in mijn paspoort zitten...het zegengeld. Straks niet ik het weer aan het papier vast...want ik zou heel boos worden als een jury dat eruit zou halen :D ;)

Ik ken het jurygeldtoestoppen alleen van horen zeggen en dan dat er een tientje bij de startkaart wordt gedaan. Maar ik ken echt niemand die dat gedaan heeft.

Ik zou er zelf in ieder geval een heel naar gevoel aan over houden als je op die manier je punten "koopt" Je hebt het dan toch niet echt zelf gedaan.

Ja wat TS zegt hoor je veel.

Ik als niet jury erger me ook als ik hoor dat de jury het weer eens helemaal verkeerd heeft gezien.
En ik heb ook een "afwijkend" paard gestart. Een Gelderse. Maar ik heb niet echt het idee dat ik daarom ooit punten tekort ben gekomen.

Maar! Er zijn ook wel eens dingen van juryleden waar ik me weleens over heb geergerd. Ook juryleden zijn slechts mensen... ;)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 08:20

Misschien een idee voor juryleden die een 6jes proef hebben geschreven: voeg dan standaard een zin toe aan het protocol:

"voor meer zevens,......."
Kort en krachtig! En zal een hoop onbegrip kunnen voorkomen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 08:54

En wat zou je dan neer willen zetten,amondi?
'Voor meer zevens moet je een ander paard kopen :)) '
Sommige paarden rijden nu eenmaal 6-en proeven, die missen de capaciteiten om voor 7-ens en hoger te lopen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:12

Die zou erg hard zijn, geloof niet dat je daar vriendjes mee zou maken..... maar beter iets van: voor meer zevens moet de aanleuning rustiger zijn, of niet kantelen bij overgangen, of rug wegdrukken, recht galopperen ....

Of zou dat te moeilijk al zijn? :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:04

Daarvoor geven de meeste juryleden commentaar per onderdeel en in veel gevallen ook nog een positieve note onderaan het protocol, als we dan ook nog een zinnetje moeten gaan toevoegen zoals Amondi beschrijft, mogen ze de tijd per proef wel een stuk ruimer gaan zetten op iedere wedstrijd :P