Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:56

Volg het ook weer! Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 20:22

Moderatoropmerking:
Willen degene die nog geen uitspraak hebben, maar wel dit topic willen blijven volgen zich abonneren op dit topic of het topic Bookmarken? Daar zijn deze functies namelijk voor Knipoog . (die kun je vinden onder de knop "post reply" links bovenaan het topic.
Dit om te voorkomen dat straks de 1e vijf pagina's uit posts bestaat met voornamelijk reacties als "ik volg het ook weer". Dank je wel voor je medewerking!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:00

Ik heb pas geleden als jury zijnde een opmerking op het protocol laten zetten.

Deze meneer had de hele proef zijn tong uit zijn mond. Op zijn protocol stond "ruiter heeft aanleuningsfout"
De betreffende ruiter kon er smakelijk om lachen, en gaf ook te kennen dat hij er echt beter op moest letten.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:13

Ik heb ooit een wedstrijd gereden op een manegepaard dat af en toe rare huppelsprongen maakte in draf, wat hij dus ook tijdens een proef deed. Commentaar: "Paard huppelt". Huilen van het lachen

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:14

Simmie, ik heb op post reply geklikt maar kan niks vinden waarmee ik een stipje kan zetten.
Sorry dat ik nu ook weer vervuilend bezig ben Bloos Heb mijn kruit in het vorige topic verschoten.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:15

Ik had eergisteren in een proefje.
B aandraven
Tussen F en A overgang naar stap
A afwenden
G halthouden

Ik was vergeten tussen F en A te gaan stappen. Tong uitsteken En dat wist ik zelf niet eens totdat ik bij de jury kwam en die zei dat. Ze wist niet waar ze het vanaf moest halen (moet je toch weten als jury?). Maargoed omdat ze zo twijfelde zei ik nog : Maar we kunnen het wel hoor Haha! En toen mochten we het over doen. Tong uitsteken Uiteindelijk toch nog wel gewoon -2 gekregen zoals het ook hoort. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:54

Chann schreef:
Ik heb ooit een wedstrijd gereden op een manegepaard dat af en toe rare huppelsprongen maakte in draf, wat hij dus ook tijdens een proef deed. Commentaar: "Paard huppelt". Huilen van het lachen

(láng geleden dat ik dit commentaar kreeg op een protocol, maar moest even wat omhoog halen om berichtje te plaatsen, gezien ik bookmarken vrij onhandig vind ROFL)

Haha, dergelijk commentaar heb ik ook al wel eens gehad. Overgang stap naar draf, commentaar: "volgende keer zonder huppel graag."
Volgende overgang van stap naar draf: "Beter zo"

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:59

Amazone kantelt hoofd Nagelbijten / Gniffelen, ik keek altijd schuin naar beneden, vandaar. Heb ik me na die opmerking wel afgeleerd. Clown

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:31

'Mooie proef, maar wil je de travers en de de galopwissels bewaren voor de F20?'

Ik reed de F10 op een nogal 'heet' paardje dan besloot zo'n beetje de hele proef in zijgangen te doen. Helaas geen promotiepunt, maar later nog wel leuk gepraat met de jury.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 22:35

Martie schreef:
Simmie, ik heb op post reply geklikt maar kan niks vinden waarmee ik een stipje kan zetten.
Sorry dat ik nu ook weer vervuilend bezig ben Bloos Heb mijn kruit in het vorige topic verschoten.

Je moet ook niet op "post reply" drukken.
Ik gaf dat alleen aan omdat de bookmark en de abonnneer functie daaronder zitten (in de donkerblauwe balk) Knipoog

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:36

vandaag rabotalenten dag in ermelo kreeg je ook protocol.

daar stond op: Mooie dressuurmatige bouw.

Dus ik dacht dat het over t paard ging maar nee...ging over de ruiter Clown

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:09

Oeps, nou zie ik pas wat je bedoelt... Bloos Bloos
Tsja, ik ben echt van nature blond....

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:34

'Paard stuitert' stond eens op mijn protocol. Vond het wel leuk bedacht, zo voelde het ook inderdaad!

Ik zat eens te schrijven bij een dressuurwedstrijd in Z. Plots viel het licht uit en was het behoorlijk donker. De amazone (op een schimmel gelukkig) reed gewoon haar proef uit en pas bij het afgroeten ging het licht weer aan. De jury gaf op elk onderdeel een 6, omdat hij het niet goed kon beoordelen in het donker en ze had haar eerste en enige wp die ze ooit heeft gehaald met dat paard! Haha! Ze was helemaal blij! Vond het wel een leuk moment haha!

Zo, nu ben ik ook weer geaboneerd hihi. Tong uitsteken

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:50

Moest met mijn vorige paard op een wedstrijd een lange zijde in middengalop wegrijden, paard stoof er vandoor! Geen verruiming dus, maar goed er stond bij dat onderdeel gewoon: "er wordt geen verzamelde galop gevraagd Verward "

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 23:15

Heb ooit is op mn protocol gehad dat ik mn tong naar binnen moest houden voordat ik hem eraf zou bijten.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:51

smit_ilse schreef:
Heb ooit is op mn protocol gehad dat ik mn tong naar binnen moest houden voordat ik hem eraf zou bijten.

Nagelbijten / Gniffelen
Moet direct aan mijn vriend denken, die steekt ook altijd zijn tong uit als ie moeilijke dingen doet. Clown

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:56

Ik had voor een jaar of 2 geleden op mijn coupon

Ik qoute: Paard is deppresief.. Ehm.. Oke?

Heb er wel om moeten lachen trouwens, want op het inrijterrein leek het wel een cirsus paard (1ste x buiten dus vrolijk)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:05

mijn eerste proef buiten de deur ging werkelijk nergens over. Kon er wel om laggen.

jury, volgende keer minder lachen. Haha! lach je een keer is het nog niet goed haha.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:13

Tijdens een concours op gras liep mijn paard de eerste proef al heerlijk maar de tweede proef helemaal geweldig, dus ik zat met een dikke grijns op mijn paard, totdat de middengalop kwam. Denk dat ik iets te overmoedig werd, want paard zette het op een jolig bokken waarop ik een gil geef (schrok me rot) en mijn voorlezer krijgt de slappe lach en ik dus ook..... Was tweede van een groep van dik 20 met dubbel winst, met de opmerking: Wel serieus blijven!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:21

In mijn vroegere wedstrijdjaren moest ik bij B afwenden en op X halthouden en enkele seconden stilstaan. Ik was zo gespannen, dat ik spontaan groette en de jury dus moest lachen. Op mijn coupon stond toen iets in de trant van dat ik erg vriendelijk was door een keer extra te groeten! Weet niet hoe het toen opgelost is, maar blijft me nog wel bij.

Heb ook een keer compliment gehad op mijn coupon, toen mijn vader verkeerd las. Ik stopte, reed even naar hem toe, leunde voorover waarbij ik mijn hand op zijn schouder legde om mee te kijken naar het stukje waar het fout gegaan was. Op de coupon stond toen dat ze dat graag vaker zag, ipv regelmatige frustratie-uitingen Haha!
Kreeg natuurlijk wel -2, maar die opmerking maakte toch wel een hoop goed... en 1 foutje is nog een 9 zeggen ze altijd! Lachen

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:55

Ik reed eens een belabberde proef in het L1, vlak naast de ring werden net paarden los gegooid (altijd fijn, op een selectiewedstrijd), dus voor mijn hele gevoel heb ik de hele proef overdwars in een soort kruising tussen galop en stuitergang gereden. Er stond op mijn protocol: 'fijn paard, toont veel aanleg'. Of de jury nu bedoelde: 'maar jij kan er niks mee', of 'díe is al lekker in de zijgangen...', vermeldt de historie niet, wel dat ik ruim winst had en derde werd.

Brynfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:16

Een vriendinnetje van mijn dochter rijd een van onze pony's en die gaat regelmatig met ons mee op concour, zo ook dit weekend....

Pony was een beetje de hengst aan het uithangen, kijkerig en niet aan de hulpen, maar liet zich nog wel sturen gelukkig.
Op een gegeven moment moet ze E-B-E een grote volte galloperen en in zijn enthousiasme, vrolijk rondkijkend en hinnekend vliegt ie behoorlijk buiten de ring bij B, waar ik natuurlijk sta voor te lezen, dus ik spring achteruit en begin te lachen...

Staat er op haar coupon; "Prachtige pony, leuke combinatie! Probeer hem wat meer onder controle te krijgen en je moeder heel te laten" Haha!

Ze had toch nog wel een WP

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:15

Een vriendin van mij was met haar oude paard altijd erg zenuwachtig op wedstrijd.
Spraken een keer de jury die ze had gehad na de proef, die zei "meid ik heb nog nooit iemand 6 minuten lang geen adem zien halen, misschien moet je ook eens gaan duiken?"

Wij moesten wel lachen aangezien het zo waar was Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:19

zat een keer bij een pony wedstrijd te schrijven toen een pony een beetje blij werd en er vrolijk bokkend tussenuit spoot.

Moest opschrijven: Knap dat je op zo'n stuiterbal blijft zitten" Knipoog

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:24

Ik moest bij E afwenden, en bij B naar rechts. Maar mijn paard wilde naar links... Clown Stond er: Het paard kan niet DOOR het hek...