Als jury rekening houden met natte ondergrond/slecht weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Re: Als jury rekening houden met natte ondergrond/slecht weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:10

Ik had de 23e een wedstrijde (tevens mijn 1e), en het was de hele week al slecht weer geweest.
Beste blubber etc., maar goed, je kiest er zelf voor om te starten aangezien de wedstrijd toch niet afgelast was.
Mijn pony is in beide proeven een paar keer weggeslipt, hier kreeg ik geen puntenaftrek voor, wat ik ook best begrijpelijk vind. Lachen

Bolzak23

Re: Als jury rekening houden met natte ondergrond/slecht weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:10

Vorig jaar moest ik een volte 15 m bij c rijden in galop. De lijn van de volte was PRECIES door een dikke plas. Ik besloot er doorheen te galloperen want dat doe ik op buitenrit tenslotte ook, maar... mijn gekke peerd dacht opeens dat hij op een spring
concours was en nam een mega jump over de plas.
Ik ben heel hard gaan lachen en zag vanuit mijn ooghoeken dat de jury het ook wel kon waarderen. Mooi een zeven op de volte, en zo hoort dat ook vind ik.
Als je paard echt bovenop de rem gaat en protesteert wordt het een ander verhaal ben ik bang....
Ik vond het wel een positieve "slechte bodem - ervaring Haha!'

Op een ander concours ging mijn peerdje plat op zijn snufferd direct na de SB door gladheid... Hij krabbelde weer overeind (ik zat letterlijk met mijn voeten in de beugel, maar aan de grond!!!) en liep weer door. Geen op of aanmerking gehad. Top - jury vond ik dat Haha!:D