Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elisa2 schreef:Iets achter de loodlijn rijden kan wel,maar alleen als het neusje eruit is,anders heb je geen verbinding meer.Bij sommige paarden werkt het goed in het losrijden en daar is niets mis mee.Allleen jammer dat de juryleden het verschil vaak niet zien met neusje eruit ofniet.En de juiste plek van het afbuigen in de nek,want als ze achter de loodlijn lopen,is de nek niet het hoogte punt.En dat hoort wel,ja het blijft een jurysport he.Maar frustrerend is het wel.
erleyne schreef:Maar achter de LL hoeft niet altijd hetzelfde te zijn als achter de teugel.

erleyne schreef:Kan een paard ook achter de teugel zijn, en niet achter de LL dan ( omdat je het woord vaak gebruikt?)

_10_ schreef:Elisa2 schreef:Iets achter de loodlijn rijden kan wel,maar alleen als het neusje eruit is,anders heb je geen verbinding meer.Bij sommige paarden werkt het goed in het losrijden en daar is niets mis mee.Allleen jammer dat de juryleden het verschil vaak niet zien met neusje eruit ofniet.En de juiste plek van het afbuigen in de nek,want als ze achter de loodlijn lopen,is de nek niet het hoogte punt.En dat hoort wel,ja het blijft een jurysport he.Maar frustrerend is het wel.
Misschien kan je daar een voorbeeld van laten zien, want óf wij hebben een andere mening van wat 'neusje eruit rijden' betekend óf je zegt iets wat in mijn ogen niet kan
erleyne schreef:Idd, 10, dat kan volgens mij ook niet.
Ik vind iets achter de LL niet zo erg bij mijn paard, vooral als hij daarbij de hals iets laat 'vallen' en dus eigenlijk zijn hele bovenlijn fijn gebruikt.
Elisa2 schreef:Nou als je dus verbinding hebt,dan heb je altijd het neusje eruit.Dan kun je als goede ruiter het paard wel iets achter de loodlijn instellen zonder dat je verbinding verdwijnt.Om de rug losser te maken,of sommige doen het voor een piaffe etc. Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb.

In de training moet iedereen doen wat ie zelf wil maar op wedstrijd zie ik ze dus wel het liefst met het neusje eruit.
). Elisa2 schreef:Ik weet welke fouten er allemaal mogelijk zijn in de aanleuning {een heleboel} Achter de loodlijn is mischien niet helemaal de juiste woordkeuze van wat ik bedoel.Ik bedoel meer dat je het paard wel ronder en iets lager dan gewoonlijk kan instellen,met het behoud van de goede verbinding.Om dan de rug wat losser te krijgen etc.