lastigst in het m2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kit_for_ever

Re: lastigst in het m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 07:55

Ik heb het één keer in de hoek gedaan, had geen commentaar of een (extra) laag cijfer op mn protocol staan. Toevallig was ik afgelopen weekend gaan kijken bij een wedstrijd hier in de buurt, en heb toen met een jurylid gesproken. D aanspringen!

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:01

Stravero schreef:
Kit_for_ever schreef:
Ik vind het DKAF arbeidsgalop links na de keertwendingen echt het verschrikkelijkste onderdeel!

Dan mag je bij A ook nog aan springen hoor Haha!

Nou had ik al gereageerd in je topic waarin je klaagde dat je te weinig punten kreeg met je haf, maar als je deze oefening zo rijdt vind ik het in elk geval niet vreemd dat je lagere punten krijgt dan je verwacht. DKAF arbeidsgalop wil zeggen dat je toch echt gewoon op D aan moet springen en dan vervolgens dat hele lijntje in galop moet doen, het is geen B proef!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:18

Stravero schreef:
Kit_for_ever schreef:
Ik vind het DKAF arbeidsgalop links na de keertwendingen echt het verschrikkelijkste onderdeel!

Dan mag je bij A ook nog aan springen hoor Haha!

Jij was toch degene die klaagde dat je te lage punten kreeg? Dat kan ik dan wel verklaren, je voert dit onderdeel om te beginnen al niet goed uit, aanspringen is op de D, want het onderdeel is DKAF galop, en dan mag je dus NIET pas bij de A aanspringen![/quote]
Whahaha, maar in het M1 heb je dit niet hoor Verward :s

Maar ik sprong bij A aan en kreeg gewoon een 7

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:44

Dan mag je toch donders in je handen knijpen met zo'n jury in plaats van erg vaak klagen....

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:13

Stravero schreef:

Vond je dat vast een goeie jury Schijnheilig
Sorry dat ik het zeggen moet, maar daar heb IK dan weer veel meer moeite mee, een jury die zit te jureren en zelf schijnbaar niet eens weet hoe een oefening gereden moet worden. Daar zijn nou net de bijscholingen voor, én de DVD met alle dressuurproeven er op mét commentaar hoe onderdelen gereden moeten worden.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:15

ThisIsMe schreef:
Stravero schreef:

Vond je dat vast een goeie jury Schijnheilig
Sorry dat ik het zeggen moet, maar daar heb IK dan weer veel meer moeite mee, een jury die zit te jureren en zelf schijnbaar niet eens weet hoe een oefening gereden moet worden. Daar zijn nou net de bijscholingen voor, én de DVD met alle dressuurproeven er op mét commentaar hoe onderdelen gereden moeten worden.

Haha, maar zal t volgende keer bij de D doen ROFL

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:29

Ik lees altijd voor iemand die op dit moment M2 start en haar paard heeft ook de meeste moeite met keertwendingen. En dan idd direct aangalopperen. Gelukkig doet ze de rest prima, dus rijdt ze toch nog winst.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:38

Ik heb mn beestje de laatste keer met zn neus tegen de wand geparkeerd met de linkerkeertwending Clown Zo hield ik (voor mij dan) genoeg ruimte over om voor te bereiden op het aangaloperen.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:04

ThisIsMe schreef:
Daar zijn nou net de bijscholingen voor, én de DVD met alle dressuurproeven er op mét commentaar hoe onderdelen gereden moeten worden.

Helaas zit die dvd ook vol fouten Lips are sealed

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:35

_10_ schreef:
ThisIsMe schreef:
Daar zijn nou net de bijscholingen voor, én de DVD met alle dressuurproeven er op mét commentaar hoe onderdelen gereden moeten worden.

Helaas zit die dvd ook vol fouten Lips are sealed

Ik heb de DVD ook zitten kijken, zie ook enkele foutjes Bloos

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:14

Stravero schreef:

Laat me raden, de jurering klopte niet...

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:18

Huilen van het lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:00

WenK schreef:
Stravero schreef:

Laat me raden, de jurering klopte niet...

ROFL Huilen van het lachen

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:37

Ik vind de travers links en de slangenvolte in contragalop het moeilijkste!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:22

jury schreef:
Bij 2e proef was de puf bij mij eruit en ging het stukken minder en kreeg geheel terecht 167 pnt. Eigenlijk vond ik deze proef lastiger/minder leuk terwijl ie er op papier makkelijker uitziet.

Hier hetzelfde.
Bij mij gaat de eerste proef erg fijn en de tweede een stuk minder. Terwijl dat inderdaad de gemakkelijke proef zou moeten zijn.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 08:18

Gek genoeg had Sas direct winst. De keertwendingen waren te groot, die hebben we nu eens geoefend met een echte amazone..... bleken heel anders te moeten worden uitgevoerd dan dat we dachten.... schaam. Nu zijn ze een stuk lastiger Koe
( Uk deed gewoon grote zwaaien opzij en pootje over.....)

Galop stap en stap galop, dat zijn ook van die puntjes die heel sterk en snel moeten worden, een drafpasje ertussen is zo gemaakt. eigenlijk dus inderdaad gewoon het punt impuls en verzameling en scherp aan het been blijven.

Het blijft een uitdaging, leuke proeven en een goede voorbereiding op de Z. Alleen al die mooie grote baan die in het vooruitzicht staat.... heerlijk, echt het beloofde land.

Vooralsnog dus geen grote problemen tegen gekomen, verveling is uitgesloten. Zowel bij ruiter en paard als bij de voorlezer.....

De voorlezer heeft eigenlijk nog de grootste problemen, bij b rechtuit..... uhhh wat bedoelen ze? Bloos of de eerste keer die letters van de verzamelde stap....... (ik zou wel even een Z proef voorlezen voor een vriendin.....) en ik maar wachten totdat de ruiter ooit eens de x zou passeren..... had het pas in de gaten toen ze bij A in galop ging en ging strekken..... Gelukkig kende mijn vriendin de proef uit het hoofd......En weet ik weer dat je dat soort punten niet hoeft te lezen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 10:45

Scum schreef:
Oprichting, verzameling, impuls. Dat vind ik de lastigste dingen.
Verder heb ik nog steeds veel moeite met de travers.

Idd! Heb echt precies dezelfde problemen Ja . Ben nu al een tijdje op travers/keertwendingen e.d. aan het oefenen maar we hebben er beide moeite mee.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:00

Ik mag volgende week voor het eerst.
In de oktober t/m december proeven zitten die keertwendingen-galop niet geloof ik (boekje ligt op stal) maar ga van de week zeker even de proef rijden.
Alle oefeningen beheerst hij wel, nu nog aan elkaar plakken...

(en niet schrikken van binnenbakdingen)

Ambertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:03

Zelf ben ik nu door het M2 heen gekomen maar met moeite!
Want ik vind het zelf heel erg moeilijk om alles zo snel achterelkaar aan te doen en ik heb een nogal druk paardje..
Maar als je gewoon blijft trainen en niet op geeft kom je ervanzelf door heen ik start nu Z1 en je hebt veel meer tijd!!

Heel veel Succes!!! Groetjes Amber

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:11

Mijn paard heeft ook erg veel moeite met de keertwendingen. Ze blijft haar achterbenen naar buiten uitzwaaien. Maar we blijven oefenen!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:18

de mijne heeft erg veel moeite met de verzameling in de galop, hij is erg voorwaarts, dus van galop weer naar de stap is echt moeilijk. tsja en die keertwendingen gaan soms goed, en dan ook weer eens verkeerd..

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:21

Keertwendingen is een drama, vooral omdat mn merrie heel groot stapt, travers hangt er vanaf hoe los ze is.
die 2 oefeningen kost met moeite, voor de rest valt het me mee, voor mij paard is het lekker alles snel achter elkaar, dan moet ze aan de gang blijven!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:22

ik vond altijd de travers erg moeilijk.
De rest ging altijd wel goed

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:24

ik vind dat snel achterelkaar opzich wel meevallen inderdaad, blijft je paardje in ieder geval bezig Bloos

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:26

precies, dat vind ik wel fijn, alleen vind ik het raar, ik kan rond de 180 rijden zonder dat ie de travers en keertwendingen goed beheerst.