prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:26

ellepel schreef:
ja hallo, fijn antwoord maar ik weet niet of jij nog omrekend?

40 euro is wel ongeveer 100 gulden!

Persoonlijk vind ik het vrij zinloos om na ruim zes jaar nog om te rekenen, maar goed, wie ben ik. Knipoog

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:27

Ik heb elke week les 1 uur les kost 25 euro

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:27

Ik betaal 10 euro per uur. Zou ook wel bij iemand kunnen lessen die duurder is, maar met deze klikt het gewoon super en zij snapt mijn paard. Ik denk dat het maar net is wat je te besteden hebt en wat je dan duur/goedkoop vindt.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:31

ellepel schreef:
WenK schreef:
Ten tweede, die mensen hebben een bepaalde specifieke kennis. Als het goed is zullen ze ervaring hebben opgedaan, zelf veel les hebben gehad en een (of meerdere)cursus hebben gedaan om les te geven. Allemaal investeringen die zij gedaan hebben om jou nu goed les te kunnen geven.

Even terug op het bedrijfsleven getrokken, een universitair afgestudeerde verdient over het algemeen
ook meer dan iemand met enkel HAVO of MAVO...

Mijn juf rekent 40 euro voor een uur. Ik heb 1 a 1,5 uur per week les van haar. Waarom betaal ik het? Omdat ik merk dat mijn paard en ik er door vooruit gaan, dat komt door haar kennis en kunde, en niet te vergeten doordat het klikt tussen ons. Ikzelf betaal liever 40 euro voor een goede, dan 10 voor een slechte, omdat ik dan aan 4 keer zo veel les veel minder heb dan aan die ene les van die goede.

Nee, want ik leef in 2008... Haha! Mijn salaris is ook omgerekend naar euro's... Haha! Zou toch eens met je baas gaan praten als dat bij jou niet zo is.

Dat hele ge-omreken vind ik zo'n onzin! Alles is duurder geworden hoor. En ik hoor veel mensen klagen, maar mijn koopkracht is er amper door gezakt. Nu heb ik, eerlijk is eerlijk, best wat leuke stapjes in salaris kunnen maken, maar echt niet zo dat alles maar kan en mag hoor.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:31

ik betaal 7 euro voor een priveles Haha!
en ze wil het nog niet eens aannemen ook.!

en de lessen zijn dan ook nog super goed..! Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:33

ikzelf betaal 10 euro per uur ( gediplomeerd iemand, komt aan huis) en 12.50 voor 30 minuten ( ook gediplomeerd en komt aan huis)

ik geef zelf ook op redelijke grote schaal les aan mensen, en vraag hiervoor 10 euro per uur.
is spotgoedkoop, maar goed.. straks als ik rond april mijn diploma heb.. zal dit voor nieuwe mensen ook wel rond de 15/20 euro per uur zijn.
men betaalt het er gewoonweg voor, dus waarom niet vragen? anders heb je alleen jezelf ermee Nagelbijten / Gniffelen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:34

ik vraag 10 euro per half uur, wat regelmatig 3 kwartier wordt omdat ik altijd goed wil eindigen; een vriendin van mij betaalt een tientje per uur bij mij omdat ik ook een paard van haar mag rijden dus dat compenseert

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:36

ellepel schreef:
WenK schreef:
Ten tweede, die mensen hebben een bepaalde specifieke kennis. Als het goed is zullen ze ervaring hebben opgedaan, zelf veel les hebben gehad en een (of meerdere)cursus hebben gedaan om les te geven. Allemaal investeringen die zij gedaan hebben om jou nu goed les te kunnen geven.

Even terug op het bedrijfsleven getrokken, een universitair afgestudeerde verdient over het algemeen
ook meer dan iemand met enkel HAVO of MAVO...

Mijn juf rekent 40 euro voor een uur. Ik heb 1 a 1,5 uur per week les van haar. Waarom betaal ik het? Omdat ik merk dat mijn paard en ik er door vooruit gaan, dat komt door haar kennis en kunde, en niet te vergeten doordat het klikt tussen ons. Ikzelf betaal liever 40 euro voor een goede, dan 10 voor een slechte, omdat ik dan aan 4 keer zo veel les veel minder heb dan aan die ene les van die goede.

Heb jij ook al omgerekend dat je inmiddels bijna 5 gulden voor een liter benzine betaald, bijna 3 gulden voor een brood en 2 gulden voor een pak melk? Alles is duurder geworden. Reken je stalling eens om, ik stalde 'vroeger' echt geen paard voor bijna 600 euries per maand. Nu verblikken of verblozen we niet bij EUR 250 stalling of meer per maand.

Zoals wenk aangeeft betaald jouw baas ook bijna het dubbele aan salaris per werknemer, alleen zie jij daar maar de helft van. Zelfstandige (wat vaak de meeste lesgeef mensen zijn) moeten hun eigen pensioen betalen (dus ook het werkgevers deel) en hun eigen ziektekosten verzekering, plus een extra verzekering vaak voor als ze arbeidsongeschikt worden. Dat is ook allemaal duurder geworden.

Dertig euris per uur vind ik dan nog wel netjes en het is wat de gek er voor geeft Lachen

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:37

oja, en mijn instructrice is ook opgeleid en komt aan huis Haha!

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:39

Ik heb een uur prive les voor 15 euri's Lachen

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:40

Waar ik les is het 7 euro per half uur. Meestal loopt het dan ook nog wel tot een klein uur uit.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:55

Ik vind 25-50 euro per uur een hoop geld maar niet te veel.
Een simpele aannemer/installateur kost dit ook, nog maar niet te denken aan advocaten/adviseurs, die gaan al gauw naar 100 euro en meer..
En jij krijgt dan wel netto veel minder van je baas maar ga maar eens kijken wat je bruto uiteindelijk voor die baas kost.
Daarnaast is het wel betaald per uur les maar vaak moeten ze ook nog reizen (benzine/tijd/afschrijving auto).

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:02

hmm als mensen al bij 30 euro per uur schrikken geloof ik dat ik allang een hartaanval moet hebben van de prijzen van mijn instructeur. Ik kan helaas tegen die prijs ook maar 1x per maand lessen, maar met die ene keer kan ik makkelijk weer een maand vooruit dus ik heb het er echt voor over.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:04

ben het er mee eens

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 22:27

WenK schreef:
Nee, want ik leef in 2008... Haha! Mijn salaris is ook omgerekend naar euro's... Haha! Zou toch eens met je baas gaan praten als dat bij jou niet zo is.

Dat hele ge-omreken vind ik zo'n onzin! Alles is duurder geworden hoor. En ik hoor veel mensen klagen, maar mijn koopkracht is er amper door gezakt. Nu heb ik, eerlijk is eerlijk, best wat leuke stapjes in salaris kunnen maken, maar echt niet zo dat alles maar kan en mag hoor.

ik reken nog wel om,zal misschien met mijn leeftijd te maken hebben?

maar ik vind 30 euro gewoon echt teveel.
ik weet dat alles duurder is. Knipoog
ik klaag zelf verder ook helemaal niet( nou ja soms dan whaha)

maar ik betaal straks in de winter ook volledig stalgeld en ik wil wel graag kunnen leren rijden voor een beetje een normaal bedrag.

iedereen roept hier maar ja een schilder of installateur jkost zo en zoveel ja hallooo heb je die 4x per maand nodig?

dat vind ik dus echt een waardeloze vergelijking,hoe zeg je dat : slaat als een banketstaaf op een drumstel?
ik wil geen schilder,ik wil fatsoenlijk les.!

en voor een normaal bedrag Haha!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:30

Dan ga je naar de beun op de hoek die voor een tientje aan huis komt Clown Niet gaan klagen als je paard na verloop van tijd in de prak ligt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:32

Dan hoef je niet persé naar iemand toe die slechts een tientje vraagt. Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Sammie op 25-07-08 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 22:33

Equimotion schreef:
Dan ga je naar de beun op de hoek die voor een tientje aan huis komt Clown Niet gaan klagen als je paard na verloop van tijd in de prak ligt.

mag ik dan reageren dat ik nu van een Orun instructrice les krijg en de simpelste basis dingen niet ziet?

orun zegt trouwens helemaal niks Knipoog

je kunt les geven..............................of je kunt het niet.
that's it Knipoog

Yelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:34

Ik betaal 20 euro voor 45 minuten. Dan krijg je ook min 45 minuten. Als het die x wat langer duurt dan gaan ze ook gewoon door

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:35

ik vind de prijzen ook zeer hoog, ik had ongeveer 5 jaar geleden privéles voor 10 euro per halfuur, dat is nu echt gestegen. ook heb ik privéles gehad van een Internationaal dressuurruiter zij vroeg 30 euro per halfuur is wel duur maar ze gaf goed les, heb er wel maar 2 lessen gevolgd ivm reistijd

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:37

Sammie schreef:
Daar hoef je niet persé naar iemand voor die slechts een tientje vraagt. Nagelbijten / Gniffelen

Toevallig ben ik vandaag zo iemand tegen gekomen!
Ik mag af en toe op het paard van m'n tante en haar moeder hobbelen, en nou hoorde ik vandaag dat mijn nichtje daar op stal een tientje voor een half uurtje betaald.
Ik zeg zoo... Bij ons vragen ze 't dubbele...
Nou zei ze, dan ga je tocht samen met je nicht meelessen, op ons paard? Clown
Denk dat ik die optie dan maar eens ga overwegen, lijkt me wel wat.
Daar leer ik hoogstwaarschijnlijk veel meer van als dat uurtje per week wat ik nu rondhobbel... Scheve mond

Oja niks orun, gewoon ervaring! Dingen zien, het paard zien lopen en zeggen: het is dit en dat, en zus en zo moet jij doen, en dat is om die en die reden.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:37

ik betaal 17.50 (15 euro voor half uur-driekwartier + 2.50 aan reiskosten) valt nog mee, en mijn vader die betaald het (zou het eerst zelf betalen, maar hij geeft nu elke keer geld dus ja Schijnheilig) Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:38

ellepel schreef:
mag ik dan reageren dat ik nu van een Orun instructrice les krijg en de simpelste basis dingen niet ziet?

Zonde van je geld IMO. Maar goed, 't is mijn geld niet. Knipoog

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:39

uur les kost 50 Euro, en moet daarvoor 1 uur met de trailer rijden

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 22:39

karin:
ja dat vind ik ook zonde,maar in mijn speurtocht naar betaalbare lessen stuit ik dus op doe gigantische geldbedragen