WenK schreef:Vind het ook echt onzin dat er veel op kleur of ras gekeken zou worden. Ik ben vorig jaar april met mijn tinkertje in de B begonnen. Ben met een noodvaart de klasses doorgelopen, 6 wedstrijdjes B, 12 wedstrijdjes L1 en 8 wedstrijdjes L2, inmiddels zijn we Mstartgerechtigd en maken we in augustus de overstap. Heb slechts een enkele een benadeling gehad, maar die jury's waren wel zo eerlijk om daar voor uit te komen (1 keer een jury die zei dat ze het jammer vond dat ik met een tinker startte en 1 keer (2 verschillende jury's op 1 dag) jury's die enorme minpunten gaven op de gangen en veel commentaar hadden op de kleur van het dekje (zwart) en de wijze van gevlochten manen (aan beide zijden van de hals een hengstenvlecht). Waarbij de ene jury nog tegen de andere zei: " oh een tinker, die had beter thuis kunnen blijven". Maar goed, dat is 3 keer op ehhhmmm 52 proeven... En eerlijk is eerlijk, er zal ook heus wel eens een jury bij gezeten hebben die dacht: "das knap voor een tinker" en mij een 7 gegeven hebben waar een KWPNer een 6 had gehad... Ach ja, het een heft het ander op en over het algemeen denk ik dat je met ieder paard even veel bevoordeeld als benadeeld word.
Kortom, gewoon lekker starten, goed rijden en lol hebben met je beestje..
Top! iemand met realiteitszin!