de sport in met een appaloosa met gribaldi bloed...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

criollolover

Re: de sport in met een appaloosa met gribaldi bloed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 17:12

Rianneke schreef:
als ie kwa beweging goed is kunnen ze je echt niet op die stippen benadelen...

dat vind ik dus ook! omdat er gribaldi in zit en de beweging ook goed is ben ik daar ook niet echt bang voor, maar het is mijn omgeving die mij er steeds op wijst.....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:29

crossmonster schreef:
Probleem is dat veel appaloosa's niet byzonder goed kunnen lopen, door hun bouw missen ze soms souplesse en afdruk.
Dus ja idd zijn het niet de meest geschikte dressuurpaarden.

dit vind ik nergens op slaan.... appaloosa is een kleur, geen ras. imo kunnen paarden die toevallig appaloosa zijn net zo mooi of minder mooi lopen als elke warmbloed.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:12

Tjezus... Zit er Gribaldi bloed in?

Ik zou er niet aan beginnen dan, als je ziet hoe de jury's reageren op Gribaldi's, te triest voor woorden.

Wees maar blij dat het geen Vos is, Vossen worden pas benadeelt in de dressuur, vreselijk!

Even serieus, Beestje is een twenter, waarom ga je nu al lopen miepen of hij in de dressuur wel punten kan halen? Waarom spreken mensen je aan over deze plannen?
Die paar stippen kan je met schoenpoets wel verbloemen, of is het omdat hij erg beperkt is in zijn gangwerk?

Laat dat beest gewoon lekker een jaar nog opgroeien met zijn maatjes en kijk volgens jaar eens of hij wil lopen.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 19:25

amondi schreef:
Tjezus... Zit er Gribaldi bloed in?

Ik zou er niet aan beginnen dan, als je ziet hoe de jury's reageren op Gribaldi's, te triest voor woorden.

Wees maar blij dat het geen Vos is, Vossen worden pas benadeelt in de dressuur, vreselijk!

Even serieus, Beestje is een twenter, waarom ga je nu al lopen miepen of hij in de dressuur wel punten kan halen? Waarom spreken mensen je aan over deze plannen?
Die paar stippen kan je met schoenpoets wel verbloemen, of is het omdat hij erg beperkt is in zijn gangwerk?

Laat dat beest gewoon lekker een jaar nog opgroeien met zijn maatjes en kijk volgens jaar eens of hij wil lopen.

heb ik lopen te miepen over punten ??? ben gewoon nieuwsgierig naar ervaringen van andere mensen....en natuurlijk!!! laat ik dat beest nog een jaar opgroeien. ik zag in je profiel dat je een gribaldi hebt, daarom reageer je ff ook natuurlijk....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:50

Je maakt je nu al druk over een "heleboel mensen" die zeggen dat de jury je paard niet zal punten vanwege een stippelkont, jouw woorden, niet de mijne.

Ik weet wel beter, zat haflingers gezien die hun punten met gemak bij elkaar lopen, idem friezen, idem Fjorden en wat te denken van Don Juan, een 23 jaar oude pony die in Friesland iedere keer bovenaan staat in het Z2 paarden?

Daarbij is deze vraag is ook al zo vaak gesteld, je had het antwoord zo kunnen vinden. Ik neem mijn petje dan ook af voor de juryleden die er toch nog zin in hebben om serieus te reageren.

Ik vind dat je wereld gaaf paard hebt gekocht! En geloof me, die 5 minuten die een dressuurjury met je mee kijkt, moet voor je werk niks uitmaken. Als je goed rijdt, sta je bovenaan, als anderen beter rijden sta je eronder....

En dan hoop ik maar dat je de aftekening van je paard daar niet de schuld van gaat geven, of de jury. Gewoon kritisch zijn op je eigen prestaties, maar ook weer niet te kritisch, het blijft een hobby.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:41

WenK schreef:
Vind het ook echt onzin dat er veel op kleur of ras gekeken zou worden. Ik ben vorig jaar april met mijn tinkertje in de B begonnen. Ben met een noodvaart de klasses doorgelopen, 6 wedstrijdjes B, 12 wedstrijdjes L1 en 8 wedstrijdjes L2, inmiddels zijn we Mstartgerechtigd en maken we in augustus de overstap. Heb slechts een enkele een benadeling gehad, maar die jury's waren wel zo eerlijk om daar voor uit te komen (1 keer een jury die zei dat ze het jammer vond dat ik met een tinker startte en 1 keer (2 verschillende jury's op 1 dag) jury's die enorme minpunten gaven op de gangen en veel commentaar hadden op de kleur van het dekje (zwart) en de wijze van gevlochten manen (aan beide zijden van de hals een hengstenvlecht). Waarbij de ene jury nog tegen de andere zei: " oh een tinker, die had beter thuis kunnen blijven". Maar goed, dat is 3 keer op ehhhmmm 52 proeven... En eerlijk is eerlijk, er zal ook heus wel eens een jury bij gezeten hebben die dacht: "das knap voor een tinker" en mij een 7 gegeven hebben waar een KWPNer een 6 had gehad... Ach ja, het een heft het ander op en over het algemeen denk ik dat je met ieder paard even veel bevoordeeld als benadeeld word.

Kortom, gewoon lekker starten, goed rijden en lol hebben met je beestje..

Afgod Top! iemand met realiteitszin!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:41

Ik schrijf vaak, heel leuk en leerzaam. Ik heb gemerkt bij élke jury waar ik tot nu toe geschreven heb: als je goed rijdt, haal je je punten wel. Er komen ook vaak genoeg slechte ruiters met toppaarden de baan in; als zij het er niet uit rijden halen ze de punten ook niet. Verder ben ik het wel een beetje eens met Amondi; het is eigenlijk niet nodig om je daar nu al druk om te maken. Lachen

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:49

Ik denk ook niet dat het uitmaakt hoor. Zolang jij goed rijdt haal je je punten heus wel.

Rijd zelf ook dressuur met mijn appaloosa en die is nog heel wat 'bonter' als die van jou;)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:59

Ik rij al een tijdje wedstrijden met mijn appaloosa en eigenlijk heb ik nooit te maken met jury's die echt laten blijken dat ze het helemaal niks vinden. Natuurlijk kan je dingen als slechte punten op de jury afschuiven met de boodschap dat het vast komt omdat ze niet van appaloosa's houden, maar als je goed rijd krijg je je punten heus wel en als je slecht rijd krijg je ze niet (oke uitzonderingen daar gelaten) Niet zeuren, maar rijden Vork

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:17

Ik ga komend jaar ook wedstrijden rijden met een appaloosa en eerlijke gezegd maakt het mij niet veel uit dat de jury's me hierom minder punten zouden geven. Ik kan van al die wedstrijden enkel bijleren en het gaat mij meer om plezier te hebben tijdens het rijden. Het feit dat appaloosa's minder zouden kunnen lopen als een rijtypisch paard dat vind ik eerlijk gezegd ook niet. De appaloosa die ik rijd heb heel mooie gangen. Elk paard heeft soms wel een moeilijheid of een beperking. Als je echt goed rijd kunnen ze er niet buiten van je je punten te geven want anders zou er wel een opmerking van gemaakt worden.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 16:41

wat een mooie appie heb je pescootje....afstammeling??

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:49

Ik heb ook wel eens dat een jury naar me toe komt om te zeggen dat het een erg mooi paard is! Dus er zijn genoeg die het wel leuk vinden, maar misschien verwachten ze het niet altijd dat ook een appaloosa leuk kan lopen.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:49

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:55

Waarom geen wedstrijden rijden je hebt volgens mij een mooi paard onder je kont ( geen rijfoto's gezien dus kan daarop niet echt oordelen). Er zijn toch ook zat fjorden die in de sport lopen waarom zou jij dan niet met je appaloosa wedstrijden rijden.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:58

tamaramt schreef:
wedstrijd rijden is een jurysport en mijn ervaring is vaak dat jurys paarden met een andere kleur verafschuwen
mijn vriendin had een super mooi bont paard met super goede papieren en hij kon ook geweldig lopen; toch had ze de helft van de tijd lage punten; rarara dus jurysport en dus niet altijd eerlijke beoordeling

maar ik vind het top hoor als je met een appaloosa gaat starten lijkt me erg leuk; ben je ook altijd verzekerd van veel aandacht
heb je een foto van je paard?
ben benieuw hoe hij er uitziet
i

Misschien reed jouw vriendinnetje niet winspuntwaardig.. Ook wel iets om over na te denken.

Alles word maar afgeschoven op de jury's, terwijl de helft de handjes nog niet eens stil kan houden in draf..

@TS; ik denk niet dat je er erg veel last van gaat krijgen, als je gewoon een nette proef laat zien met een beetje pit rij je je puntjes wel hoor Lachen

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 17:03

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:04

Dankje! We rijden L1.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:27

@tyara1: Ik heb werkelijke geen idee welke afstamming ze heeft. Kben gewoon toevallig bij haar terecht gekomen maar als ik de eigenaar eens zie zal ik het hem vragen. Zoals je op de foto's wel kan zien kan ze wel redelijk dressuur lopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:50

Afbeelding

hier een AP die 6 jaar is, pas 3 weken onder het zadel, dier had 2 jaar stil gestaan........ en echt he..... WAT een kanjer Lachen

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:20

hihi, ik denk juist dat menig jurylid er wel gecharmeerd van kan zijn. ja toch? is weer is wat anders dan die standaard bruine Tong uitsteken

maar wat Patsur zegt: Als je met een beetje pit rijd, willen de meeste jury's hun punten wel aan je kwijt.

die mensen gaan hun bed ook niet uit om eens even een beetje paardjes af te kraken. die doen het ook voor hun lol.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:57

Is die te koop, Kiwiko?? Die is echt gaaf!!!
Het lijkt mij wel leuk om met een Ap te starten. Jammer dat ze er niet zo groot zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:02

hahaha ik heb haar voor de eigenaar goed verkocht gelukkig!

het was een apparte Lachen 2 jaar op het land gestaan, en 3 weken onder het zadel, een keer een sprongetje onder de man gemaakt en toen gewoon de cross in op de Vlietlanden........

Kreeg wel op mijn falie van de kontrolerende VA, dier was iets niet in conditie zegmaar Lachen

maar alles springen he Haha! Haha!

ik heb mijn rug verziekt op dit peerd....... heel, heel sensibel peerd........ en ik blijf met mijn spoor gruwelijk in haar staart hangen bij het opstijgen........ echt niet los te krijgen Haha! Haha! Haha!

totdat het dier uit zijn panty ging van mijn gefrutsel op haar rug en staart ...... toen ging ik wel los ja, en ernaast ook Haha! Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:04

Hier op bokt is ook iemand met een gestippelde Gribaldi ( volgens mij het paard waar Fitroy naar verwees ), die rijdt er ook zeer verdienstelijk dresuur mee. Haar boktnaam is dacht ik SparklingApple ( gaat het even opzoeken ): http://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36782 Idd dat paard, en loopt nu dus z.
Maar zoals altijd geldt: als jij gewoon goed rijdt, dan krijg je je punten toch wel!
Ligt hier in een deuk om het verhaal van Kiwiko ROFL ( al is het wel balen dat je er zo lelijk naast ging, het is echt een komisch verhaal).
Laatst bijgewerkt door Zesiram op 14-07-08 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:05

Fitzroy schreef:
Is die te koop, Kiwiko?? Die is echt gaaf!!!
Het lijkt mij wel leuk om met een Ap te starten. Jammer dat ze er niet zo groot zijn.

hoe groot wil je ze hebben? deze is bijv. 1.73m mooi maatje toch? : http://www.appaloosahengsten.com/12.html

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 19:33

er zijn wel grote appies hoor!! bij peru's stables...googles maar eens....die van mij is 2 jr nu en 157, ze word wel 165, volgens de fokker 170 maar dat geloof ik niet Knipoog