Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 07:59

Beoordelen kunnen we geen van allen zonder filmpje, en de meesten van ons hebben ook de juryopleiding niet gedaan denk ik, dus zowiezo is een beoordeling volgens de regels dan al moeilijk, hoewel we allemaal wel een idee hebben hou de punten ongeveer zouden moeten zijn. De ene keer heb je het gevoel dat een proef heel goed ging en vallen de punten tegen, de andere keer ging het gevoelsmatig niet goed en vielen de punten weer mee. Jurysport, en je eigen gevoel, combineert niet altijd. Wel heb ik wel eens het idee dat deelnemers met koudbloeden en tegenvallende punten snel met het commentaar komen dat het komt omdat de jury niet van een koudbloed houdt, en dat vind ik wel eens jammer.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:02

@ Storm76: Ben het helemaal met je eens over in de krul trekken en impuls. Ik rijd liever ontspannen en dat hij niet met kin op de borst loopt maar wel lekker door de nek. Ik zou niet weten hoe ik dat filmpje erop zet dus kan niet. Maar ben het wel met je eens over de gangen, maar ze mogen mij ook best 3 6-en geven want hoger is het ook niet Knipoog Daar ben ik eerlijk in, ik heb een haflinger die écht niet ruim is en daar zijn we hard mee bezig, hij stapt nu 1 hoef over. Dat vind mijn instructrice (Petri Bax) gewoon een 6 óf 7 en daar zijn wij tevreden mee Ja !

@ Anoeska: 2 verschillende proeven, ook 2 verschillende jury's.

@ miep1979: Mijn instructrice, instructeur, mijn nicht, mijn vader hebben écht wel verstand van paardrijden, rijden allemaal hoger dan het M2. Alleen mijn vader rijd niet. Petri Bax rijdt namelijk GP en weet waar ze op moet letten Knipoog

Proefje kan ik helaas niet online plaatsen.

@ talented: Dat kan ik niet

@ texelse: Ik ben het volledig met je eens! Ja

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:05

ik rij zelf ook wedstrijden op mijn haf maar ik heb hier tot nu toe geen last van gehad en vind dat ik niet anders word beoordeeld dan andere en we zijn nu L2 met 4 WPten
het nadeel is dat een haf in ieder geval die van mij moeite heeft met verruimen zoals middendraf of galop en daar krijgen we meestal een onvoldoende voor maar dat is wel terecht
ik ben ook erg benieuwd naar het filmpje

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:07

@ maresie: Middendraf krijg ik meestal 8en en 9ens want kan de mijne super, uitgestrekte stap is voor hem erg moeilijk. Bij de middendraf zit iedereen altijd "Oooooooh" . Filmpje komt er niet, want weet niet hoe Knipoog

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:09

Stravero schreef:
@ Storm76: Ben het helemaal met je eens over in de krul trekken en impuls. Ik rijd liever ontspannen en dat hij niet met kin op de borst loopt maar wel lekker door de nek. Ik zou niet weten hoe ik dat filmpje erop zet dus kan niet. Maar ben het wel met je eens over de gangen, maar ze mogen mij ook best 3 6-en geven want hoger is het ook niet Knipoog

Stravero schreef:
@ maresie: Middendraf krijg ik meestal 8en en 9ens want kan de mijne super, uitgestrekte stap is voor hem erg moeilijk. Bij de middendraf zit iedereen altijd "Oooooooh" . Filmpje komt er niet, want weet niet hoe Knipoog

Je bent niet erg overtuigend zo!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:11

@ Talented: Waarom niet?? Alleen zijn middendraf is mooi ruim, uitgestrekte stap, arbeidsgalop, middengalop enz. zijn niet netjes. Daar zijn we ook op bezig Knipoog

Edit; die 3 6-en staan altijd onderaan coupon. Stap, draf en Galop.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:12

Als de jouwe een middendraf voor een 9 laat zien dan moet zijn basisgang ook wel meer dan een 6 waard zijn.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:13

Ik vind het ook dom dat sommige juryleden dat doen. Maar het oog doet veel! En tja.. daarom een jurysport. Je kunt er verder toch niks aan veranderen. Ik denk dat je het er gewoon mee moet doen, en je er niks vanaan trekken.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:14

@ Talented: Meestal heb ik 6-en en 7-ens maar voor de middendraf meestal 8-en en 9-ens. Dan weet ik het ook niet?

@ GaitMonster: Bedankt voor je berichtje Knipoog

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:14

Accepteer je punten gewoon en leg je erbij neer, volgende keer beter.
Iedereen wordt in zijn/haar ogen wel eens benadeeld, maar ik ben ook wel eens veel te hoog gepunt.
Gek genoeg lees je nooit een topic op bokt: "Jury geeft me teveel punten"
Ik zeg altijd maar, wanneer je je niet bij het jury oordeel neer kunt leggen, rest er maar 1 ding.
Stop met dressuur en gaan springen!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:16

@ Manie: Er komt geen volgende keer bij deze jury Knipoog

Ik ben ook weleens 10 á 15 punten te hoog gepunt, en dan ben ik ook zo sportief om naar de jury te lopen (als die er zit/staat) en te vragen waar dat goed voor was Knipoog

Springen kan mijn pony niet, anders had ik er denk ik allang mee begonnen Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:17

Nou, ik kan me voorstellen dat als je echt fijn gereden hebt, je wel een beetje moeite hebt je hierbij neer te leggen Ja .

Maar ja, wat moet je? Dressuur is een jurysport inderdaad en daar zitten een hoop blaaskaken tussen, helaas..... (ook hele kundige mensen, hoor, die je wel echt beoordelen op je rijkunsten i.p.v. te kijken naar wat voor paard je rijdt Knipoog ).

Gewoon doorgaan met je Haf, hoor, je niet laten kennen. Als JIJ maar weet hoe je rijdt, toch?
En ondertussen gewoon hard blijven werken samen......

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:18

@ Nadya: Ben het volledig met je eens, en we gaan door tot het Z dus er zit waarschijnlijk (als we veel van deze jury's tegenkomen) nog een lange weg voor ons, en ik heb alle tijd en écht geen haast Lachen

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:19

Verder ga ik niet op de rest in, maar ik ken het wel. Laatst had ik wedstrijd en toch een redelijke proef neergezet, een winstpunt was mijne erste proef misschien nét niet waard maar een laatste plek met 171.. hmm. Bij mijn tweede proef ging het wat beter en had ik 186 punten en een eerste plek. Geeft wel aan dat jury's het neit altijd met elkaar eens zijn.

Bovendien geloofde de jury uit de eerste proef niet dat haflingers voskleurig waren? Clown

Maar zoals eerder gezegd; als je een nette proef rijdt kunnen ze over het algemeen niet over je heen. Maar op iedere regel is weer een uitzondering..

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:21

@ _karin_: Haha heb ik ook weleens gehad, die jury had ruzie met mij want zíj zou gelijk hebben dat haflingers palomino kleurig waren, ja hoor *LOL* !

Bedankt voor je reactie!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:21

Stravero schreef:
@ Nadya: Ben het volledig met je eens, en we gaan door tot het Z dus er zit waarschijnlijk (als we veel van deze jury's tegenkomen) nog een lange weg voor ons, en ik heb alle tijd en écht geen haast Lachen

Dat is fijn om te horen. Daar kunnen sommige dressuurcombinaties nog een puntje aan zuigen. Knipoog
Lekker rustig aan doen en laat degenen die niets met een Haf in de dressuur hebben, het lekker uitzoeken. Knipoog
Je maakt het toch nooit iedereen naar de zin en dat hoeft ook niet. Haha!

Er zijn ook juryleden die verder kijken dan het ras wat je berijdt. En gelukkig maar. Maar ik vind zeker dat als iemand op zo'n manier jureert, het genoeg zegt over zijn/haar 'kunde'. Ja
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 07-07-08 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:22

Stravero schreef:
@ runningkawa: De mensen vonden dat ík hoger moest eindigen, niet hun. Hun vonden de 2e en 3e plaats niet eerlijk, dat paard liep steeds met zn hoofd te slaan omhoog?

Ik snap wel dat alle jury's anders jureren, maar er zit écht geen 20 punten verschil tussen 2 exact dezelfde proeven, deze gingen zelf 3x zo goed Knipoog

@ Rijan_: Hahaha Tong uitsteken Dat kun je dan beter hebben *LOL*

@ daffodil: Het filmpje staat op papa's en mama's pc, en is te groot om door te sturen en we weten geen een van allen hoe het werkt Knipoog Het wás een oneerlijke jury, als 5 van de 7 mensen loopt te miepen dat ik bij de 1e 3 hoorde, dan klopt er toch écht iets niet hoor Knipoog

@ runningkawa: Ja, dat snap ik ook wel. En over de wissel: Dan vonden ze hem zeker mooi? *LOL* Ik had pas ook een 6 terwijl mijne wissel deed in de contra. Tong uitsteken

wij hebben overgens de knhs al2 keer aan gesproken Knipoog
miss kan je dat eerste beter hebben dan het 2de Knipoog

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:24

Stravero schreef:
@ WenK: Ja, maar dan hoeft de jury volgens mij toch niet zo oneerlijk te doen, ik vind het echt niet moeilijk om laatst, enalaatste of 25e te worden. Maar het moet eerlijk gaan en niet haflingers afrekenen, wij doen óók ons best om een nette proef neer te zetten en dat moet de jury even gaan inzien.

Je zult ook wel eens gehad hebben dat je punten kreeg "omdat het zo goed is voor een haflinger" heb ik met mijn tinker ook zeker wel eens gehad. En ook wel eens dat ik een punt niet reed naar mijn idee, omdat ik met een tinker rijd. Kan me daar verder niet zo druk om maken hoor. Beiden is niet eerlijk, maar gek genoeg hoor je mensen zelden over de eerste klagen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:25

@ Nadya: Ja, ben het weer volledig met je eens, en ik heb één plaats waar ik niet zo vaak meer naartoe zal gaan Bloos Als we daar aan komen horen we altijd:"Ohnee, dat meisje met die haflinger is er weer, we kunnen net zo goed meteen weer gaan" ROFL Dan denk ik, OMG, jullie hebben een goede instelling *LOL*

@ Rijan_: Waarvoor hebben jullie de KNHS gesproken?? Lachen

@ WenK: Jep, en ik doe dat wel want als het niet terecht is dan vraag ik ook aan de jury waarom ik oneerlijk 1e ben.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:31

Mensen die nog reageren: Ik ben nu douchen, en van alles en nog wat doen, ben waarschijnlijk vanavond pas terug Bloos !

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:39

runningkawa schreef:
Maar als meer mensen zeggen dat de punten raar waren ligt het toch al niet aan dat je een haflinger hebt?
Of begrijp ik dat nu verkeerd?

Hier ben ik het helemaal mee eens... Blijkbaar heeft ze dus bij IEDEREEN anders gejureerd en niet alleen bij jou omdat je op een HAFLINGER rijdt. Wordt een beetje moe Slapen van mensen die altijd maar vinden dat als een keer slecht punten hebben gelijk roepen dat de jury niet van haflinger e.d. houd in de ring... Als je wel goede punten hebt dan roep je toch ook niet dat de jury gek op haflinger e.d is???

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:57

@ Karinnn: Als je het topic had doorgelezen, had je kunnen zien dat ik geplaatst had dat 5 van de 7 mensen vonden dat ík bij de eerste 3 of 4 hoorde.

En als ik goede punten heb roep ik niet dat de jury gek op haflingers is, maar dat het een eerlijke jury is als de punten ook terecht zijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:16

Nogmaals het plaatsen van een filmpje is echt niet moeilijk, als je dat op youtube doet bijvoorbeeld zit daar een gebruiksaanwijzing bij! Alleen dan zul je eerlijk te horen krijgen wat een ander hier (en ja dat zijn dus merendeels wél jury's) ervan vindt. Tot die tijd blijft het gissen en om heel eerlijk te zijn neig ik dan ook naar: Ach daar heb je er weer één die op iets anders dan anders rijdt en het daarop gooit.....

Simpelweg omdat de meesten dat dus doen. Kan ook best zijn dat je echt onterechte punten hebt, maar goed dat had die dame gisteren met haar "gewone" paard ook,dus ook dat overkomt iedereen wel eens.

Als je mij naar mijn persoonlijke voorkeur vraagt, krijg je eerlijk antwoord maar start je bij mij in de ring, wordt je ook eerlijk gejureerd! Dat houdt in dat ik een onderdeel goed uitgevoerd zie worden en gebeurt dat niet, gaan je punten naar beneden, ongeacht ras,kleur,leeftijd etc!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 09:19

@ daffodil: Ik kan dat filmpje niet op mijn pc krijgen en op de pc van mn ouders mag ik niet..!! En deze jury's hebben mij al een keer zo behandeld en dat gebeurd écht geen 3e keer meer want gisteren is de druppel van de emmer overgelopen bij ons!!!!!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:22

Ja dan kunnen we je niet anders dan op je woord geloven en das best lastig......

Ik zou zeggen gewoon lekker blijven starten en je niet zoveel van dit soort dingen aantrekken.