Orun opleiding instructeur 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Re: Orun opleiding instructeur 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:17

Ik ben ook van plan deze cursus te gaan volgen. Ben van plan om ook wel een uiterste mee te nemen vrees ik Haha! Mijn grote vriendelijke reus van 1.80m. Ben zelf ook maar een klein ding, maar eigenlijk kan iedereen op hem dressuurrijden. Of het springen wat wordt met anderen dat is nog even de vraag. Maar zou zijn grote een probleem zijn? Er is tenslotte geen maximum gesteld aan de schofthoogte Bloos

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:13

Als het verder een gezond paard is lijkt me niet dat dat een probleem wordt, het is wat groot, maar als hij zich wel een beetje bij elkaar laat rijden.. Why not?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:00

Zo groot liepen ze bij ons ook wel mee, als ze maar beetje wedstrijdklaar zijn Clown

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:43

Uums schreef:
Dat ben ik met je eens. En toch... De opdracht tijdens het examen is om het paard zoveel mogelijk te verbeteren. Eén paard waar ik op het examen op moest rijden heeft zich in z`n bewegingen gevormd naar z`n amazone, die (door een ongeluk) lange tijd scheef zat. Daar had ik misschien mazzel mee, want met dat paard kon ik werken aan het rechtrichten en aan het corrigeren van een aantal zaken. Met dat paard had ik hoge scores, de eigen amazone is gezakt.

Punt is dat mijn ene Groninger een keer mee is geweest naar een cursusavond en er toen niets negatiefs over hem is gezegd (hij heeft ook gewoon het niveau, de maat, het karakter etc., doet niet onder voor andere paarden van zijn niveau, staat net zo dicht bij een aantal belangrijke warmbloedverervers als WPN`ers bij de cursus), maar dat verscheidene goede ruiters in het verleden gezakt zijn met hun klassiek gefokte Groningers. Dat risico heb ik mezelf willen besparen Lachen
De ruiters die bij ons hun Friezen meehadden zijn overigens alledrie geslaagd op het rijden Lachen

Klopt! En ik was er 1 van Haha! Kreeg juist positieve reacties toen anderen op mijn Fries hadden gereden. Er liep bij ons ook een Tuigpaard merrie mee en die amazone is ook geslaagd Ja

De mensen die gezakt waren op het rijden reden, toevallig, alledrie op een KWPN rijpaard.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 07:50

Mijn paard is zeker wedstrijd klaar en ook vrij makkelijk te rijden. Maar veel mensen denken vanwege zijn grootte dat hij niet makkelijk bij elkaar te rijden is. Ik rij overigens ook M1 dressuur en spring en cross L met hem, dus wedstrijdklaar is hij ook wel Knipoog .
Zijn die avonden eigenlijk zwaar voor de paarden? Hoe lang duurt het gedeelte van het rijden ongeveer?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:56

Wist ik wel JN Knipoog Maar die opmerking was meer om het niveau van het gemiddelde paard bij ons in de groep aan te geven Clown

Groot paard is gewoon toegestaan. En als ze fijn te rijden zijn dan weet ik zeker dat iedereen er blij mee is Ja

Wij reden meestal een uurtje per paard. Toen we meer gingen ruilen soms iets langer dan een uur. Ik vond het niet zo zwaar iig

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:41

Ik vond het ook niet vreselijk zwaar hoor Lachen Je paard moet een uur actief aan de gang, maar niet overdreven.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:46