Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
daffodil schreef:Anneliesdj, je bent zelf geen jury? Je krijgt richtlijnen mee met de jurycursus en daar moet je het mee doen. Zoals Miep zegt, komt het regelmatig voor dat je niet al te netjes behandeld wordt, en ik kan me voorstellen dat je dan wat terughoudend wordt in je besluiten. En eerlijk is eerlijk, het is niet altijd zwart of wit......
Storm76 schreef:Ik vind trouwens dat de meegenomen ouders, instructeurs/trices of begeleiders vaak véél heftiger reageren op het feit dat ze niet mogen starten omdat het paard kreupel is, dan de deelnemer zelf... Proberen in discussie met je te gaan en ik heb zelfs wel eens horen zeggen dat 'het paard altíjd zo loopt' en het dus normaal is dat hij halfkreupel door de baan heen draaft... yeah sure...
Fitzroy schreef:Ik laat een paard dat ik niet zuiver vind ook altijd aan een lange teugel op de rechte lijn draven.
Als het paard dan nog niet rad is, geef ik de ruiter zelf de keus met de dringende mededeling erbij dat betrokkene als deze toch start hele lage punten zal scoren.
Meestal is dat voldoende dreigement en wordt er van starten afgezien. Ik heb zelf nog nooit iemand uitgesloten, op cursus is ons expliciet gezegd dat je niet op de stoel van de DA mag gaan zitten.
Fitzroy schreef:Ik laat een paard dat ik niet zuiver vind ook altijd aan een lange teugel op de rechte lijn draven.
Als het paard dan nog niet rad is, geef ik de ruiter zelf de keus met de dringende mededeling erbij dat betrokkene als deze toch start hele lage punten zal scoren.
Meestal is dat voldoende dreigement en wordt er van starten afgezien. Ik heb zelf nog nooit iemand uitgesloten, op cursus is ons expliciet gezegd dat je niet op de stoel van de DA mag gaan zitten.
Fitzroy schreef:Ik heb zelf nog nooit iemand uitgesloten, op cursus is ons expliciet gezegd dat je niet op de stoel van de DA mag gaan zitten.
remi schreef:Ik was mee als schrijfster van ts en had een lam handje na deze combinatie. Wat mij het meest stoorde was dat deze mensen wisten dat het paard niet rad was toch gewoon op concours gingen en dat de normaalste zaak van de wereld vonden.