Basisenting niet in orde

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Re: Basisenting niet in orde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:01

't is maar net hoe ze het geregeld hebben bij het secretariaat.
Op de grote concoursen willen ze vaak dat het bij de jurywagen (steeksproefgewijs) gecontroleerd wordt, opzich geen probleem aangezien je je (de ruiter of lezer) toch even moet melden bij de jury om verwisseling van de coupons te voorkomen.
En soms ga ik ergens jureren en krijg dan te horen dat ze alle pasporten al controleren bij inschrijving, dan ga ik het uiteraard niet nogmaals doen bij het verschijnen in de ring Clown

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:08

Bij ond in de kring en omstreken hoef je gewoon helemaal nooit je paspoort te laten zien, behalve op de regionale, maar dan ook maar 2 per ring ofzo. Dat is helemaal makkelijk Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:26

_10_ schreef:
het passeren van (extra volte bij) de A na het geven van het startsein

Even losstaand van de inentingen (ik heb trouwens nog steeds geen antwoord van de KNHS Clown ) :
Die regel mag er wat mij betreft ook stante pede uit. Ik word echt niet goed van al die juryleden die 2 meter voor A ineens een startsignaal geven. Eerst trok ik steeds paard op de rem om terug te draaien, maar ik ben het zo ontzettend beu, ik rij ook gewoon mijn volte en kom dan pas de middellijn op. Moeten ze maar even kijken waar ik ben voor ze teken geven hoor, ik moet die wending toch ook goed voor kunnen bereiden? In B en L1 idem dito, ik wil wel even de kans om op tijd te gaan lichtrijden hoor, als ik na A moet corrigeren dat ik op het verkeerde been zat kost dat me weer een vette onvoldoende die nergens voor nodig is.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:38

Klopt, vind dat de jury wat dat betreft echt moet opletten waar het startsein wordt gegeven.
Zou ook zeker het paard niet omtrekken hoor, jammer dan Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 08:15

Gelukkig doen de meeste jury`s daar ook totaal niet moeilijk over.
Ik reed altijd de A gewoon voorbij, en begon daarna pas. Nooit commentaar op gehad.
Dat was wel alleen in de M en hoger, zodat het voor de jury heel duidelijk is wanneer je begint.

Nu in de L is het ook simpel, ik rij uit mijn hoofd, dus ik kijk pas naar de jury als ik de A voorbij ben, dan heeft de jury een half rondje de tijd om zijn hand op te steken.
Of ik zeg bij het aanmelden wanneer ik begin, ook wel makkelijk.

Wel een beetje off topic dit. Bloos

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 08:57

Dank je wel, ik zal mijn lezer instrueren Knipoog

Er is overigens antwoord van de KNHS: de DA moet in het paspoort op de juiste pagina verwijzen naar de foutieve pagina en er het bekende Engelse zinnetje bijplaatsen. Dan is er geen probleem.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:29

KarinvdM schreef:
Ja, maar ik maak geen uitzonderingen. Het zal ze in ieder geval nooit weer overkomen.
Met jonge kinderen vind ik het ook heel sneu, ze kunnen er niets aan doen, maar regels zijn nu eenmaal regels.

Ik heb het wel gehad dat ze aangaven dat ze in de weken ervoor gewoon gestart waren en dat er nooit iets van gezegd was. In dat geval is er nooit een jury geweest die het echt heeft bekeken.

Ik sluit me geheel bij je aan, entingen niet in orde = niet starten, of de nou in de B is of hoger, jong of oud, regels zijn regels en deze dingen zijn nu langzamerhanf zo vaak gepubliceerd dat je mag verwachten dat iedereen dit nu wel weet!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:59

Op zich zou ik het logischer vinden dat entingen gecontroleerd worden bij het aanmelden bij het secretariaat. Als het dan niet in orde is, kan het paard mooi op de wagen blijven staan en weer terug naar huis, zonder dat het op het veld is geweest.

Maar op grote wedstrijden is dat echt geen doen voor het secretariaat.

De regel over de entingen is wel een regel die iedereen gewoon dient te weten, óók een schattig A/B ponietje met ukkiepukje op de rug hoort netjes geënt te zijn, dat is de verantwoordelijkheid van de ouders/begeleiders van het kind. En heel sneu voor een kind als het niet klopt, maar het zijn gewoon duidelijk de regels.

Als ik de ring heb waar de combinaties de eerste proef rijden, dan kijk ik steekproefsgewijs een aantal paspoorten in.

Als ik de ring van de tweede proef heb, eigenlijk nooit.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:13

Ik heb hier eigenlijk nog nooit een paspoortcontrole gezien als ik help bij dressuurwedstrijden. Paspoort hoef je niet te laten zien bij melden, ook niet bij de jury. Zowel bij de pony's als de paarden niet, klasse B t/m Z2, en ik begeleid nu al weer een jaar of 7 wat mensen op hun dressuurwedstrijden.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:41

Ik ben nog nooit gecontroleerd! Ik heb al heel veel wedstrijden gereden.