Jurylid geeft een 0

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Jurylid geeft een 0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:50

Het uiterlijk van het paard hoort je geen 8en op te leveren.
En een 'voortkabbelend' proefje is vaak beter dan een proef met veel spektakel.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:16

Is dat zo?? Ik zie liever een proef met een paar mooie hoogtepunten en hier en daar een dikke fout dan een 'voortkabbelend proefje'.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:05

Voortkabbelend is misschien wat braaf om tegenaan te kijken maar dan kijk je iig wel naar een ontspannen paard wat netjes doet wat er gevraagd wordt.

Een paard wat veel spektakel heeft ziet er vaak wel mooi uit maar vaak ontbreekt het dan aan ontspanning ed.
Veel mensen rijden op de verkeerde manier met spektakel en dan kun je toch beter een braaf proefje hebben.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:52

Stom van de jury. en dan wel een -2 dat is egt zo stom en ook stom dat andere een rondje extra mochten rijden voor die spiegel en jij niet en ook stom dat ze bij een B proef zo streng zijn.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:55

Dan had je een strenge jury. Ik weet wel een 0 wordt gegeven als niet getoont! Maar vierkant in de B vind ik idd ook raar:O

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:13

vreemd, vooral in het B zouden jury's wat motiverender mogen jureren

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:45

piloe4ever schreef:
vreemd, vooral in het B zouden jury's wat motiverender mogen jureren

Nou, dat valt soms niet mee als je het gemiddelde nivo in de B ziet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:49

idd...wilde net zeggen, of de ruiters wat gemotiveerder rijden Haha!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:36

Tsja, vindt de meeste jury's nog vrij soepel meestal.
Ik heb natuurlijk niet gezien wat er is gebeurd, dus daar ga ik ook niks over zeggen.
In de B hoeft een paard nog niet vierkant te staan.. dus dat is wel vreemd

Ben laatst zelf ook meegeweest te schrijfen, nou echt wat word er dramatisch slecht gereden in de B. Was gewoon treurig om naar te kijken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:17

ja iedereen wil zo snel mogelijk op concours, liefst de week nadat ze 't paard gekocht hebben

Maaartss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:19

Bonechi_ schreef:
Waarom ben je dit niet achteraf aan je jury gaan vragen in plaats van op bokt? Denk dat die het beste haar keuzes had kunnen motiveren dan mensen die er niet bij waren!

ja inderdaad! je had het eventjes moeten vrage Clown en een 0 is voor als je iets niet hebt uitgevoerd. en het is inderdaad een beetje raar dat je paard in de B vierkant moet staan Knipoog

_ulivi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 08:04

Vind het idd een beetje overdreven dat je paard in de B al perfect vierkant zou moeten staan, en een 0 geven gaat ook wel ver, maar voor ons vanaf ons beeldscherm lastig om een oordeel over te geven, wij waren er niet bij. maar ik vind toch meestal een 1 voor de moeite wel net zo netjes.

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:32

ik heb niet alle berichtjes hier in het topic gelezen, maar even zoals ik erover denk.

een 0 in de B is wel erg streng.
sommige jury's zijn nou eenmaal zo, maar dan vind ik wel dat ze ook een 9/10 moeten durven geven.

en volgende keer zou ik als ik jou was even bij de jury om uitleg gaan vragen.(als deze nog aanwezig is) wij kunnen het hier moeilijk(er) beoordelen.

LipikaGamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:02

he weet je hoe raar..!!
ik heb wel eeens -2 gehad voor verkeerd rijden maar een 0??
mijn laagste was een 2..!
raaar dt je een 0 mag geven..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 15:58

LipikaGamble schreef:
he weet je hoe raar..!!
ik heb wel eeens -2 gehad voor verkeerd rijden maar een 0??
mijn laagste was een 2..!
raaar dt je een 0 mag geven..

Je kunt onderdelen waarderen van 10 tot en Met nul. Maar wanneer is iets nu een nul??? Kunnen we nog heel vaak over hebben.

Origami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:58

Een 0 zou ik geven als je iets niet uitvoert. Niet als je verkeerd rijdt en de oefening alsnog wél doet. Dan krijg je -2.
Erg strenge jury geweest dus.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:50

CharleyT schreef:
[Je kunt onderdelen waarderen van 10 tot en Met nul. Maar wanneer is iets nu een nul??? Kunnen we nog heel vaak over hebben.

Nee hoor want de regels zijn daarin heel duidelijk m.i. Niet uitgevoerd of getoond is een 0. Wordt de oefening alsnog uitgevoerd zoals het geval van de TS is dan geef je een cijfer voor het gereden figuur en -2 omdat ze verkeerd reed.
Tis allemaal niet zo moelijk als het lijkt Knipoog
En een jury (naja mij dan) mag je ook best tussen de proeven door storen als de prijsuitreiking is geweest en je hebt nog een dringende vraag. Niet tijdens de proef natuurlijk. Of kom een uurtje later even terug als je in de buurt woont. Niet vragen en op bokt klagen is not done.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:17

Maar wanneer is iets niet getoond, vippie?
Stel, dat je een volte in galop moet rijden. Je galoppeert niet, maar rijdt wel de volte. Dus geen 0. En zo heb je dat met nog een heleboel andere onderdelen. De mensen komen wel langs de letter dus een 1 heb je al gauw te pakken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 05:29

Vippie schreef:
CharleyT schreef:
[Je kunt onderdelen waarderen van 10 tot en Met nul. Maar wanneer is iets nu een nul??? Kunnen we nog heel vaak over hebben.

Nee hoor want de regels zijn daarin heel duidelijk m.i. Niet uitgevoerd of getoond is een 0. Wordt de oefening alsnog uitgevoerd zoals het geval van de TS is dan geef je een cijfer voor het gereden figuur en -2 omdat ze verkeerd reed.
Tis allemaal niet zo moelijk als het lijkt Knipoog
En een jury (naja mij dan) mag je ook best tussen de proeven door storen als de prijsuitreiking is geweest en je hebt nog een dringende vraag. Niet tijdens de proef natuurlijk. Of kom een uurtje later even terug als je in de buurt woont. Niet vragen en op bokt klagen is not done.

Geef dan eens een realistisch voorbeeld wanneer jij een nul geeft. Ben erg nieuwsgierig. Als een combinatie bijv. het halthouden bij A vergeet/niet uitvoert, dan bel ik=-2+ cijfer voor de alsnog uitgevoerde oefening.
Springt niet aan in galop bij C, vergissing in proef=-2+ cijfer voor de alsnog uitgevoerde oefening.
Help ons met een goed voorbeeld zodat we die nul kunnen geven. Ik heb het nog niet meegemaakt/gedaan.(en ben het ook niet van plan)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 05:32

Origami schreef:
Een 0 zou ik geven als je iets niet uitvoert. Niet als je verkeerd rijdt en de oefening alsnog wél doet. Dan krijg je -2.
Erg strenge jury geweest dus.

Maar iets niet uitvoeren betekent in de praktijk toch dat je als jury belt, want er wordt een onderdeel overgeslagen/vergeten.
Dan wordt het toch -2 vergissing in proef + cijfer van de alsnog uitgevoerde oefening???

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 06:01

xxNANDOxx schreef:
sommige jury's zijn nou eenmaal zo, maar dan vind ik wel dat ze ook een 9/10 moeten durven geven.

Dan moet er wel een onderdeel zo uitgevoerd worden dat een 9/10 waard is. Ik hoor/lees dit wel vaker , maar ja als er slecht gereden wordt komt een jury niet aan het geven van een hoger cijfer hoe graag die jury dat zelf ook zou willen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 06:09

Ik ben een jury die van 0 tot 10 jureert...en inderdaad die 10 komt sporadisch voor, gisteren toevallig! Maar die nul heb ik vorige week gegeven. Amazone rijdt rechtdoor waar ze een gebroken lijn hoort te rijden en begint daarna gewoon aan het volgende onderdeel. Voorlezer zegt niets en ik was dus te laat met ingrijpen omdat ik dus net zat te kijken dat ie nu zo lekker ging ontspannen......en ach ik geef pas een punt nà een onderdeel en toen was ze dus al met het volgende bezig! Heb heel even getwijfeld maar toch die nul uitgedeeld!

En gisteren een tien voor een middendraf in de L1, die was helemaal perfect, paard hoorde ook echt niet in de L1 maar goed hij werd daar wel gereden en liet in één proef dus een middendraf voor een tien zien maar ook iets voor een 3.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:00

Hmm .. in mijn ogen had je alsnog moeten bellen en haar opnieuw moeten laten beginnen met de gebroken lijn.
Was voor betrokkene beter geweest dan een 0. Dan had ze wel -2 gehad maar nog een normaal cijfer op de gebroken lijn.

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:04

Wat vinden jullie van een jury die bij de pony's een 1 geeft bij het verkeerd aanspringen in de galop. Ikzelf vind dit redelijk streng gejureerd, vind het in de L bijvoorbeeld terecht en bij de paardendressuur ook, maar bij de pony's??

Edit: Ik bedoel bij de B dressuur pony's
Laatst bijgewerkt door _meissie_ op 02-06-08 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:05

Ja maar goed ze was al zoveel verder, ik zat echt een soort te twijfelen! Normaal zie je meteen of iemand de fout in gaat ook omdat een lezer gaat staan roepen of omdat je zelf al tig keer dezelfde proef ziet. Dit keer had ik tien verschillende proeven allemaal door elkaar en toevallig zat ik nou net een stukje te kijken hoe hij op het rechte stuk liep omdat ik m zo moeilijk vond lopen in de hoeken.....maar goed dat hoorde dus geen recht stuk te zijn!

Volgende keer zal ik toeteren en opnieuw laten rijden, denk ook dat dat beter is maar ik was gewoon echt te laat....