Sammie schreef:En dat vind jij raar? Het zijn allemaal dezelfde mannetjes
En wat jij 'diezelfde mannetjes'noemt, zijn waarschijnlijk op hun ervaring uitgezocht om de cursussen te leiden. Berg op is een zeer gangbare term, wen er maar aan.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sammie schreef:En dat vind jij raar? Het zijn allemaal dezelfde mannetjes

Suzanne F. schreef:Eigenlijk is bergop ook geen goede benaming want als een paard echt een berg op zou lopen dan stuwt hij juist en draagt hij niet.
Maar goed. Het gaat om het beeld wat je voor ogen hebt op dat moment.
Ik begrijp goed wat ze bedoelen met bergop maar Meer in balans, of meer zelfhouding kan ook.
Wat ik tegenwoordig zie heeft meer met stuwen en in 2 delen te maken, dan een mooi dragend paard wat op zijn eigen benen loopt.
Nou ben benieuwd welk nivo ze bedoelen, maar vast de breedte sport niet................ Wat een drama!!!!!
Citaat:ik kom gewoon over de hoefslag binnen en dan krijg je een 5. heb er op de video ook echt niks raars aan kunnen ontdekken.
WinBinChes schreef:Suzanne F. schreef:Eigenlijk is bergop ook geen goede benaming want als een paard echt een berg op zou lopen dan stuwt hij juist en draagt hij niet.
Ik begrijp goed wat ze bedoelen met bergop maar Meer in balans, of meer zelfhouding kan ook.
Ow dat verklaart geen hoop!! Laten ze die term gelijk maar verbieden, mischien dat het kwaliteit in rijden ook weer beter wordtWat ik tegenwoordig zie heeft meer met stuwen en in 2 delen te maken, dan een mooi dragend paard wat op zijn eigen benen loopt.
@ Kawa: Je mist niks met die nieuwe proeven hoor! Als je zelf rijdt heb er geen erg in, maar als je gaat groomen zijn de wedstrijden 1 grote ergenis. Dus Hup rijden, afzadelen, coupon halen en naar huus. Anders erger je groen en geel en het kwaliteit wat er rond loopt. En dan zeggen ze dat die een stuk hogre is dan een aantal jaar geledenNou ben benieuwd welk nivo ze bedoelen, maar vast de breedte sport niet................ Wat een drama!!!!!
Als iemand niet tegen kan dat ik vertel wat de waarheid is, en wat ik wekelijks zou kunnen constateren als ik op concours ga. Sorry, dit is een conclusie die ik maak, Zullen echt wel goeie bij zitten, maar ik zie ze bar weinig. Of het moet alleen in het noorden zo'n drama zijn, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen
CharleyT schreef:WinBinChes schreef:
Ow dat verklaart geen hoop!! Laten ze die term gelijk maar verbieden, mischien dat het kwaliteit in rijden ook weer beter wordtWat ik tegenwoordig zie heeft meer met stuwen en in 2 delen te maken, dan een mooi dragend paard wat op zijn eigen benen loopt.
@ Kawa: Je mist niks met die nieuwe proeven hoor! Als je zelf rijdt heb er geen erg in, maar als je gaat groomen zijn de wedstrijden 1 grote ergenis. Dus Hup rijden, afzadelen, coupon halen en naar huus. Anders erger je groen en geel en het kwaliteit wat er rond loopt. En dan zeggen ze dat die een stuk hogre is dan een aantal jaar geledenNou ben benieuwd welk nivo ze bedoelen, maar vast de breedte sport niet................ Wat een drama!!!!!
Als iemand niet tegen kan dat ik vertel wat de waarheid is, en wat ik wekelijks zou kunnen constateren als ik op concours ga. Sorry, dit is een conclusie die ik maak, Zullen echt wel goeie bij zitten, maar ik zie ze bar weinig. Of het moet alleen in het noorden zo'n drama zijn, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen
Wat jij vertelt is JOUW waarheid hoor, en zeker niet de enige waarheid.
En zoooo ontzettend NEGATIEF, wat is jouw probleem zou ik bijna denken. De sport gaat zeker vooruit, of jij het nu gelooft of niet. Wat is er trouwens zo erg aan groomen met de nieuwe dressuurproeven? Snap eerlijk gezegd weinig van.
Simpel gezegd: 20 jaar geleden kregen we de A kaders amper gevuld met goede combinaties. Tegenwoordig is het knokken om een plek in het A of B kader. Zowel bij de volwassenen als young riders, junioren en de ponykaders. En of je het leuk vindt of niet, die komen allemaal voort uit het systeem van de promotie-wedstrijden van de basiswedstrijdsport. Dus zo slecht zal er wel niet gereden worden he!
Of ben je blijven steken in een vorig leven toen alles natuurlijk veeeeeel beter was, maar we amper fatsoenlijk meededen internationaal.
De paarden zijn beter, de materialen zijn beter, de begeleiding is beter en dankzij internet is de kennis ook veel toegankelijker en beter overdraagbaar. Of ik moet vroeger echt een totale onbenul zijn geweest en de rest van paardenland niet
Citaat:Citaat:
ik kom gewoon over de hoefslag binnen en dan krijg je een 5. heb er op de video ook echt niks raars aan kunnen ontdekken.
het zou heel stoer zijn, als je het betreffende filmpje op youtube zou plaatsen en hier de link zou neerzetten.
Dan pas is discussie mogelijk.

Maar al ging ik scheef als kweetnie wat, het gaat niet om mij. Ga er maar van uit dat ik nog geen deuk in een pakje boter rijd en je mij vooral niet serieus moet nemen, dan gaat de discussie tenminste naar wat ik bedoelde: het algemene niveau van wedstrijden en of de jurering strenger is geworden. Zo streng dat je bergop wil zien in de L1, bij correct lopende paarden dus niet als opmerkingen tegen een paard dat duikt en op de voorhand loopt. WinBinChes schreef:Suzanne F. schreef:Eigenlijk is bergop ook geen goede benaming want als een paard echt een berg op zou lopen dan stuwt hij juist en draagt hij niet.
CharleyT schreef:Man Man, wat generaliseren we weer lekker hier. Ik weiger mee te gaan met het verhaal dat het tegenwoordig allemaal zo beroerd is. Men vergeet snel wat geweest is, en dat was echt niet zo geweldig hoor. Bovendien waren de proeven zo'n 20 jaar geleden ook minder zwaar. Ik ben van mening dat over de hele linie genomen de sport zeker wel vooruit is gegaan.
Ik spreek uit ervaring aan de hand van wat ik wekelijks in de ring voorbij zie komen, tuurlijk zijn er betere combinaties, maar over het geheel genomen vind ik het niveau niet opperbest.CharleyT schreef:En waar komen de A en B kaders uit voort, juist ja, uit die volgens sommigen hier zo beroerd rijdende basis. En ik heb het niet over de A en B kaders in mjin reactie:):).
CharleyT schreef:Man Man, wat generaliseren we weer lekker hier. Ik weiger mee te gaan met het verhaal dat het tegenwoordig allemaal zo beroerd is. Men vergeet snel wat geweest is, en dat was echt niet zo geweldig hoor. Bovendien waren de proeven zo'n 20 jaar geleden ook minder zwaar. Ik ben van mening dat over de hele linie genomen de sport zeker wel vooruit is gegaan.