stamboomloze paarden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liess__

Re: stamboomloze paarden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:24

Hier maakt het ook niets uit hoor. Sterker nog: Mijn paard is een Mecklenburger, maar zonder papieren.

Hij heeft een best groot ''romp'' en een klein en dun halsje.
Toch reed ik in de B meestal eerste plaatsen hoor.

Zelfs een keer bij een strenge Jury, er was een grib, tuiger en ik...Na de proef kregen we allemaal wat commentaar..Toen vroeg die man zelfs nog: Weet je zeker dat je geen papieren van hem hebt? Hij loopt beter dan die andere 2...

Dat is pas leuk Haha!...Haha

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 16:35

Kangaroo_Syl schreef:
Hier maakt het ook niets uit hoor. Sterker nog: Mijn paard is een Mecklenburger, maar zonder papieren.

Hij heeft een best groot ''romp'' en een klein en dun halsje.
Toch reed ik in de B meestal eerste plaatsen hoor.

Zelfs een keer bij een strenge Jury, er was een grib, tuiger en ik...Na de proef kregen we allemaal wat commentaar..Toen vroeg die man zelfs nog: Weet je zeker dat je geen papieren van hem hebt? Hij loopt beter dan die andere 2...

Dat is pas leuk Haha!...Haha

ja inderdaad Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:01

Ik heb tot voor kort heel veel bij jury's geschreven en ik denk 80 % kijkt echtwel naar de afstamming en die paarden met superafstamming krijgen nou net even eerder een 8 wanneer je op de grens van 7 of 8 zit en een papierloze zal dan een 7 krijgen, niet eerlijk idd maar ze doen het echt
Er zijn ook enkele juryleden die het andersom doen, kom je met een papierloze de bak in en het gaat goed dan krijg je heel snel punten, het is en blijft toch een subjectief iets.
Ik weet dat juryleden hier zullen zeggen dat ze dat nooit doen en dat zij natuurlijk tot de uitzonderingen behoren maar het is echt zo.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:49

Ik geloof je onmiddellijk, maar 80% van hoeveel juryleden? Bedoel, heb je bij 100 VERSCHILLENDE jurlyeden geschreven, of bij 50 of bij 300. Zelfs met wat jij meegemaakt hebt gaat dat alleen maar op voor de 80% van jou juryleden, en da's heel wat anders dan alle juryleden die de KNHS heeft. Maar ik weet het, dit is eigenlijk een uitzichtloze discussie. Je gelooft wat je Wil geloven.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:40

Het slaat nergens op. Ginny rijdt op mijn fjord(ouders onbekend)en die rijdt ook gewoon zijn puntjes in de B tussen de paarden met bekende ouders hoor!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:49

En hoe zit het dan met bijv. een fries mét papieren bij een "warmbloed" jurylid. Zou die zich dan voor de gelegenheid gaan verdiepen of mijn fries de "juiste" voorvaderen heeft?

dacht het niet Clown

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:54

roosje84 schreef:
Het slaat nergens op. Ginny rijdt op mijn fjord(ouders onbekend)en die rijdt ook gewoon zijn puntjes in de B tussen de paarden met bekende ouders hoor!

als je gewoon super netjes rijd kunnen ze niet om je heen, maar ze zullen het je niet kado geven

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:54

Nee maar dat is bij geen een ras zo.De vorige wedstrijd reed Danc in dezelfde klasse als een paard van 15.000 euro en goede ouders en die reed maar 1 pnt meer ....Knipoog

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:55

Jobbeltje schreef:
En hoe zit het dan met bijv. een fries mét papieren bij een "warmbloed" jurylid. Zou die zich dan voor de gelegenheid gaan verdiepen of mijn fries de "juiste" voorvaderen heeft?

dacht het niet Clown

klopt veel hoor je zeggen, nee he weer zo'n Fries, terwijl er tegenwoordig best leuke sportfriezen rondlopen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:56

roosje84 schreef:
Nee maar dat is bij geen een ras zo.De vorige wedstrijd reed Danc in dezelfde klasse als een paard van 15.000 euro en goede ouders en die reed maar 1 pnt meer ....Knipoog

dan heb je goed gereden, ik hoop voor je dat dit bij de hogere klasses ook zo blijft

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:57

Ginny , van Banshee, rijdt mijn fjord. Zij rijdt zelf Z1(Z2 startgerechtigd)en kan heel netjes rijden, dat scheelt al een hele hoop. En mijn fjord, als zeg ik het zelf, loopt gewoon netjes

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:58

roosje84 schreef:

Hing het prijskaartje er nog aan dan? Haha!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:59

Maar dat weet ik toevallig omdat het paard van 15.000 van een kennis van Ginny is Knipoog

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:00

roosje84 schreef:
Ginny , van Banshee, rijdt mijn fjord. Zij rijdt zelf Z1(Z2 startgerechtigd)en kan heel netjes rijden, dat scheelt al een hele hoop. En mijn fjord, als zeg ik het zelf, loopt gewoon netjes

hardstikke goed van Banshee, maar jij weet ook dat zij een uitzondering is en zij kan je ook vast vertellen dat ze wel eens juryleden treft die haar Fjord gewoon niet moeten en dan rijd je geen winstpunt hoe goed het ook gaat, maar ik laat het hierbij dit blijft welles-nietes

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:04

Is ook zo Sjorsie! En idd je hebt juryleden erbij die fjordenhaters zijn noem ik maar zo..netzoals Friezen enzo...En idd soms hebben bekende ouders paarden een streepje voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:08

dat zal vast wel eens voorkomen
Ik heb een papier paard maar starte met springzadel.
1 keer heb ik daar een opmerking over gehad.
Dus ja, het bestaat...
Maar die enkele uitzondering daarop kun je niet gaan zeggen ik krijg weinig punten wat ik rij met een springzadel.
Nee je krijgt weinig punten omdat je te weinig hebt getoont...
Rij je een goede proef kan de jury niet om je heen.

Dat het met bepaalde rassen/bouw moeilijker is het gevraagde te laten zien is wel zo...dus moeilijker een wp te halen.
Maar dat is niet omdat de jury niet van dat ras houd maar omdat je het gevraagde niet voor een voldoende uitvoert.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:09

Daar heb je wel een punt RK..!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:14

Ik heb zelf een paard met goed papier maar met een flinke kop erop, dan kom je wel leuk de bak in maar we moeten het wel nog even laten zien, paarden hoog in t bloed zijn in het algemeen ook wat heftiger met rijden. Dus hoeft echt geen voordeel te zijn als je gaat starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:16

idd JaMen denkt vaak van dat is een dressuurafstamming, dus een automaat.
Nou ik kan je vertellen dat veel van die paarden beschikken over een dosis karakter waar je niet zomaar omheen kunt.
Vaak zijn paarden met wat minder bloed makkelijker in de proef te rijden, dan een heethoofd die zich helemaal spant van de stress omdat het jury hokje en de bloembak bij letter E zo eng is Lachen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:21

Jullie hebben wel gelijk hoor Sjorsie en RK...maar Danc is bv een paard wat soms denkt doe het lekker zelf...Tong uitsteken Hij is dan wel braaf maar ook soms lui!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:26

ik heb er zelf nooit wat van gemerkt, ben wel eens omlaag gehaald omdat het een bonte is maar heb nooit gemerkt mindere punten te krijgen omdat er geen papier op zit.
@runnigkawa als er geen papier bij zit wil dat niet zeggen dat hij minder hoog in het bloed staat maar ben met je eens dat sommige mensen denken dat met een paard met een goed papier de rest vanzelf gaat..

Sonja_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:28

Je wordt beoordeelt naar je rijden toch, of is dat alleen bij de pony's zo?
Denk dat er meer stamboomloze pony's zijn dan paarden. (mss)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:33

Dat zeg/bedoel ik ook niet Lachen
Maar hier ging men ff over naar de fjorden en de friesen (of die papier hebben weet ik niet) als benadeelde.
En daar reageerde ik op.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:34

ohw oke dan heb ik niks gezegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:34

Maakt niks uit Lachen
In tekst is alles minder duidelijk over te brengen en ook te begrijpen Lachen