FNRS jurycursus in Breda

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: FNRS jurycursus in Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:40

liberty schreef:
Susteren is voor mij ook heel ver, ik heb daar de tijd niet voor met een eigen manege!

Citaat:
Je hebt ten alle tijden toestemming nodig van een ruitersportcentrum.
E.e.a. staat heel duidelijk op de site.

Dit is nagevraagd, iemand die niet bij een RC zit kan bv via onze manege wel meedoen aan de cursus.

Dat klopt maar er moet een manege tekenen dat de deelnemer voldoende kennis heeft. Bovendien mag een manege maximaal 3 juryleden hebben binnen de klantenkring dus door een niet-klant deel te laten nemen kun je een klant benadelen aangezien de niet-klant wel onder jouw vlag tot in lengte van jaren jureert.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 13:40

Tja, ik heb er zelf contact over gehad met de FNRS, het mochten er ook 4 of 5 zijn van een manege

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:44

De nood is blijkbaar hoog dat de regels versoepeld worden.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:03

hoe lang duurt de cursus?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:55

10 of 12 weken Lachen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:01

Moet je hier verplicht l1 voor rijden of lees ik dat verkeerd? ik vind dat aan de ene kant best raar, er zijn ook ruiters die er in t weekend bijv niet vaak zijn en daardoor geen wedstrijden kunnen rijden. Of mensen die geen wedstrijd willen rijden maar thuis wel op een goed niveau rijden. Ik zou t namelijk wel erg graag doen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 20:15

moonsparkle schreef:
Moet je hier verplicht l1 voor rijden of lees ik dat verkeerd? ik vind dat aan de ene kant best raar, er zijn ook ruiters die er in t weekend bijv niet vaak zijn en daardoor geen wedstrijden kunnen rijden. Of mensen die geen wedstrijd willen rijden maar thuis wel op een goed niveau rijden. Ik zou t namelijk wel erg graag doen.

is niet raar, bij de KNHS is dat ook zo. Heb je nooit wedstrijden gereden dan?

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:53

moonsparkle schreef:
ik vind dat aan de ene kant best raar, er zijn ook ruiters die er in t weekend bijv niet vaak zijn en daardoor geen wedstrijden kunnen rijden.

Vind ik niet raar. Ik vind het bij de KNHS ook een fijne gedachte dat ik gejureerd wordt door iemand die zelf hoger gereden heeft dan wat ik daar laat zien. En als je in het weekend geen tijd hebt om af en toe te starten heb je ook geen tijd om te jureren lijkt me Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:11

moonsparkle schreef:

De manege bepaalt welk niveau je hebt op het ogenblik van opgeven voor de jurycursus. Indien hij/zij vindt dat iemand nog niet het beoogde niveau heeft om te gaan jureren tekent hij het formulier niet af en kun je de cursus niet doen. F12 is ongeveer L1 niveau en het is handig als je minimaal dat niveau ook hebt op het moment van aanvang. Volgens mij kun je je nog opgeven.

Ik denk niet dat je kunt stellen dat iemand die wedstrijden rijdt automatisch goed kan rijden en iemand die geen wedstrijden rijdt niet kan rijden en het daarom niet verdient te gaan jureren.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:12

@ Daniella: Nee dat is logisch, maar als je zelf wedstrijden hebt gereden weet je wel meer over de gang van zaken.. en ze moeten ergens een lijn trekken!

Is er al meer nieuws?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:43

De cursusleider is super, verder moet je van een flinke verrassing houden Clown
Wij stonden gisteren in een orkaan in een buitenbak 2 dames te paard nader te bekijken zonder dat we van te voren wisten dat we dat gingen doen dus dat was ernstig kou lijden. De FNRS heeft echt hard geprobeerd de cursus op de rit te krijgen en op wat kleine details na is het wel goed gelukt geizen de korte termijn van starten.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:46

denk je als je Z1 rijd dat je dan ook perse eerst 2 x geschreven moet hebben bij de toelating?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:49

iTequilai schreef:
denk je als je Z1 rijd dat je dan ook perse eerst 2 x geschreven moet hebben bij de toelating?

Ja, dan moet je nog minimaal!! 2x op verschillende bedrijven hebben geschreven. Het gaat erom dat je de insteek van de proefjes hebt meegekregen en de sfeer te proeven en niet om het schrijven op zich. Als je niet aan deze eis voldoet mag je geen examen doen.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:50

iTequilai schreef:

yep ik weet het wel zeker
het gaat niet om jou kennis maar om eerst mee te kijken hoe de fnrs te werk gaat

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:34

ja ik weet wel hoe het werkt want bij ons op stal waren er bijna 2x in de maand fnrs proeven. En ik heb wel eens geschreven bij onderlingen wedstrijden. En word het ergens geregristreed als je geschreven hebt?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:50

iTequilai schreef:
ja ik weet wel hoe het werkt want bij ons op stal waren er bijna 2x in de maand fnrs proeven. En ik heb wel eens geschreven bij onderlingen wedstrijden. En word het ergens geregristreed als je geschreven hebt?

alleen als je het formulier wat speciaal doorvoor bestemd is ingevuld hebt
met de handtekeningen van de jury's waarbij je geschreven hebt

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 13:34

Ja dat klopt, die moeten dan ingeleverd worden.

@Gijs, zit jij nog een keer ergens deze kant op?

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:31

waar precies in bredag is de manege??

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 13:07

tussen breda en rijsbergen

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:40

hoe ver is het ongeveer vanaf station breda?