Jan Willem werkt gewoon met wat hij heeft en je merkt in half uurtje echt dat het paard er beter van gaat lopen en ik er beter van ga rijden. Heb vandaag weer genoeg opgestoken.. kan ik mooi mee aan de slag. We gaan de 15-jarige een beetje opvoeden
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
. Marriiel_ schreef:Een vriendin van mij krijgt les van hem en is erg tevreden.
Ben toen maar gestopt met zijn lessen.imaudy schreef:Ik heb ook een paar maanden les van hem gehad, dat waren dure groepslessen. Omdat mijn pony op een lager niveau was dan de rest gaf hij hoogstens 1 of 2 keer per les aanwijzingen. Ik had dus het gevoel dat ik betaalde zodat een ander les kon krijgen.
Op een gegeven moment vond hij dan mijn pony wijken moest leren. Ging hij de pony vasthouden en met de botte kant van de zweep in de buik van de pony prikkenBen toen maar gestopt met zijn lessen.
Eigenlijk is hij de enige instructeur waar ik nooit wat van geleerd heb.
o ja arrogant is hij best wel.
wiseguy15 schreef:imaudy schreef:Ik heb ook een paar maanden les van hem gehad, dat waren dure groepslessen. Omdat mijn pony op een lager niveau was dan de rest gaf hij hoogstens 1 of 2 keer per les aanwijzingen. Ik had dus het gevoel dat ik betaalde zodat een ander les kon krijgen.
Op een gegeven moment vond hij dan mijn pony wijken moest leren. Ging hij de pony vasthouden en met de botte kant van de zweep in de buik van de pony prikkenBen toen maar gestopt met zijn lessen.
Eigenlijk is hij de enige instructeur waar ik nooit wat van geleerd heb.
o ja arrogant is hij best wel.
Ik vind juist dat hij aan iedereen evenveel aandacht besteed, hij is constant met iedereen bezig! Maarja, jij kunt dat anders ervaren hebben. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij dat zomaar deed, heb je niet eerst geprobeert en dat je pony gewoon niet wou? En dat hij toen overgegaan is op "zachtjes prikken" om je pony iets vlotter en duidelijkere hulpen te geven? Met mijn Z pony heeft hij nl. ook wel eens met achterwaarts gaan op de kont getikt zodat hij zijn voeten niet sleept maar optild.. kan me niet voorstellen dat hij zonder reden je pony gaat prikken.
Nat1503 schreef:imaudy: ik herken wel wat jij zegt. Jan Willem heeft mij vaak zo ook geholpen, inderdaad je paard/pony kan dat niet zo waarderen maar na een paar keer kon mijn paard wijken als de allerbeste. Soms moet je eerst door een mindere handeling heen om iets te bereiken. Jan Willem is een hele goede instructeur en weet goed wat hij doet. Dat deze manier je niet aanstaat, dat kan.
)
Evelijn schreef:Vind het knap imaudy dat jij kan zien dat het paard van Nat1503 z'n rug wegdrukt bij het wijken omdat ze het op deze manier geleerd heeft.
Heb in mijn les en de lessen die ik van Jan Willem gezien heb nooit gezien dat hij paarden expres hun rug weg laat drukken. Vind juist dat hij van achter naar voren werkt en dat hij een nette verbinding met hand-mond nastreeft.
(Heb trouwens nog geen enkele instructeur gekend die niet arrogant was. Ze zijn allemaal overtuigt dat hun manier goed is, tja anders kan je volgens mij ook niet zo makkelijk les geven)
Nat1503 schreef:Mijn paard drukt zijn rug helemaal niet weg, hij moest even leren wat de bedoeling is, uiteraard gaan de eerste keer dan niet geweldig maar daarna weet mijn paard donders goed wat er van hem verwacht wordt en kun je hem fijn OVER de rug het wijken laten inzetten en zo ben je weer een stap verder. Maar goed, er leiden meer wegen naar Rome en zo ook in paardrijland
imaudy schreef:Ik zeg niet dat het paard van Nat1503 dat doet. Ik spreek in het algemeen.
Iemand die overtuigt is van zijn eigen manier van lesgeven hoeft helemaal niet arrogant te zijn. Juist niet lijkt mij. Bij JW laat je je eigen inzichten varen en of dat zo goed is??
Bren79 schreef:Wat verstaan jullie onder arrogantie van een instructeur?imaudy schreef:Ik zeg niet dat het paard van Nat1503 dat doet. Ik spreek in het algemeen.
Iemand die overtuigt is van zijn eigen manier van lesgeven hoeft helemaal niet arrogant te zijn. Juist niet lijkt mij. Bij JW laat je je eigen inzichten varen en of dat zo goed is??
Bij JW hoef je dus echt niet je eigen inzichten te laten varen, want ook hij leert nog dagelijks bij door anderen te zien rijden, en zelf paarden te rijden, en naar anderen te luisteren.
De enthousiasme van een instructeur word ook wel bepaald door zijn/haar leerlingen als jij iemand lesgeeft, en je ziet dat die persoon gewoon niks doet met de gegeven tips, en bij alles "ja maar.. zegt " dan gaat de enthousiasme weg, en ga je je als intructeur afvragen wil die nu wel of niet iets van mij leren?
Heb je iemand die en dingen van je aanneemt, en vraagt het hoe en het waarom, en kan je dan ook dit of dat, word je dan als intructeur niet heel wat enthousiaster?