Vraag over klasse B proef nummer 3!! nodig voor a.s zondag.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: Vraag over klasse B proef nummer 3!! nodig voor a.s zondag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:55

Iris82 schreef:
xxitsmexx schreef:
maarja als ze die C al zeggen dan is het te makkelijk.. mag wel iets nadenk werk zijn Tong uitsteken

He ja, laten we bij de volgende nieuwe boekjes "raad-je-proefje" doen...
Er staan alleen letters en je mag zelf bedenken wat je er gaan uitvoeren. Clown

Er zal wel een reden zijn waarom de C er niet staat, maar ik heb m nog niet gevonden.

dat bedoel ik niet.. ze zeggen toch X grote volte links nou is er voor jezelf beetje denkwerk dan dat ze meteen xcx er neer zetten..

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:09

Nibbit schreef:
Ik heb mn boekje met Tippex bewerkt. Alle onlogische en overtollige woorden zijn nu weg, ideaal!

Ik heb er nog staan;
C-X halve grote volte
X hals laten strekken
X-C teugels op maat

Is voor de voorlezer ook wel zo gemakkelijk! Ik ben al een paar keer ernstig gestruikeld in een L1 proef: na enkele paardlengtes minimaal vijf meter wijken voor het rechterbeen. Toen hoorde ik mijn buurman voorlezen: dm wijken voor rechts haha ik dacht ja zo kan het ook! De ruiter/amazone weet als het goed is verder wel wat er moet gebeuren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:03

xxitsmexx schreef:
dat bedoel ik niet.. ze zeggen toch X grote volte links nou is er voor jezelf beetje denkwerk dan dat ze meteen xcx er neer zetten..

Ik maakte ook maar een geintje... Clown

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:06

Het staat inderdaad niet altijd duidelijk in het boekje. Ik heb nu wel in de gaten dat je eerst een proef moet oefenen met voorlezen en met rijden. De kans is dan kleiner dat je fouten maakt. Ik ben zelf groom maar vind het wel prettig om te weten hoe het proefje gereden moet worden

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:08

pearlie schreef:
Nibbit schreef:
Ik heb mn boekje met Tippex bewerkt. Alle onlogische en overtollige woorden zijn nu weg, ideaal!

Ik heb er nog staan;
C-X halve grote volte
X hals laten strekken
X-C teugels op maat

Is voor de voorlezer ook wel zo gemakkelijk! Ik ben al een paar keer ernstig gestruikeld in een L1 proef: na enkele paardlengtes minimaal vijf meter wijken voor het rechterbeen. Toen hoorde ik mijn buurman voorlezen: dm wijken voor rechts haha ik dacht ja zo kan het ook! De ruiter/amazone weet als het goed is verder wel wat er moet gebeuren.

Ja dat heb ik idd ook al veranderd er staat nu nog A afwenden, wijken (je weet zelf wel welke kant op) en daarna doorzitten/lichtrijden.
Voorlezers stamelen er anders zo lang in om dat ik niet op tijd weet wat er na komt Nagelbijten / Gniffelen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:23

Ja die L proeven moet je als lezer altijd van te voren even doorlezen of op turbo snelheid voorlezen, anders red je het niet. Zeker niet als je leest voor iemand op een paard wat ruime passen neemt.

Vooral sommige proeven zijn lastig: de ene keer moet je in 2 minuten 15 volzinnen er uit gooien, het volgende moment zit er naar je idee ellenlange tijd tussen de onderdelen.

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:07

Wij moeten eerst gewoon een rondje rijde en daarna pas beginnen of is dat gewoon iets van de vereniging hoe je moet beginnen

Bstijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:35

Nee hoor dat staat beschreven in je proefje. Soms is het de hele hoefslag volgen en de andere keer maar tot E of B.