wil les geven,wil urun 1 2 3 maar heeft geen eigen paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wil les geven,wil urun 1 2 3 maar heeft geen eigen paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:43

En als dan iemand bij je les komt halen met dezelfde soort pony's als je buurvrouw?

newtonstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 20:06

dan hoop ik dat ik met deze basis cursis ok de oplossing krijg voor dat probleem zodat die persoon ook kan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:07

Die oplossing leren ze je daar niet (ik bedoel de smiley blij, bestaat die ook)
Dat kan ook niet in die paar avonden.
Dat krijg je door zelf meer ervaring met rijden op te doen Lachen

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:13

chanora schreef:
Lynn_Nikita schreef:
heeft niks met bokt begrijpen te maken, dit is liegen of steeds wat anders vertellen in elk geval

Ja inderdaad, daar dacht ik ook al aan

ik heb het topic gelezen maar ik ben het helemaal met chanora eens wat is het nou echt wel of geen paard van jou of de buurvrouw

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:49

Soms helpt het om even in het profiel van TS te kijken.
Als iedereen echt zou liegen als ze "eigen" of "mijn" paard opschrijven als het een verzorgpaard is, dan heb je nog een hele hoop speurwerk te doen in het nieuwe jaar.
Daarbij schrijft TS dat het de paarden zijn van de buurvrouw, dus een topic eerst even doorlezen is ook een idee.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:17

newtonstal schreef:
dan hoop ik dat ik met deze basis cursis ok de oplossing krijg voor dat probleem zodat die persoon ook kan helpen.

Dat moet je niet van de cursus verwachten hoor.
Je leert er wat handigheidjes zoals in de hoek gaan staan zodat je de rechtgerichtheid kan beoordelen, niet in het midden van de volte gaan staan zodat je EN de binnen EN de buitenkant kan zien, tips voor je lesopbouw etc.
Rijtechnisch inzicht moet je zelf echt al wel hebben. Dat kwam ik daar nog danig tekort met mijn M1 Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:44

even een inkoppertje omdat voor mijn werk van mij verwacht word dat ik een diploma ga halen
die 1m60 grens, is die absoluut verplicht? ik rij zelf namelijk op een Tinker merrie van 1m54 ( ook in de sport, dus de L1 eis is no problemo) maar heb behalve een C pony'tje en een hele jonge 2.5 jarige niets op stal en ken ook niemand die zijn paard zou willen uitlenen hiervoor. zou die 6 cm echt zo cruciaal zijn? iedereen past namelijk makken op op de Tinker, ook flinke volwassen kerels.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:06

De 1.60 grens is in principe 'hard', maar als de cursusleider het aandurft, willen ze er nog wel eens een oogje op toe knijpen. Je zou het kunnen proberen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:13

Dat zou ik geen goede zaak vinden. Er is niet voorniks een ondergrens aangelegd. Ik zou zelf niet graag op een paard van 1.55 rijden (ook niet op eentje van 1.60). Dat is veel te klein voor mij en qua gewicht lijkt het met ook niet zo slim.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:12

Als je de basis cursus doet maakt het volgens mijn instructeur van de cursus niks uit.. Ik rij de cursus nu met een haflinger van 1.46m en de gene die ik mee neem voor het examen rijd dan op dezelfde haflinger.. Het is alleen soms wel een beetje lastig omdat de meesten gewoon een paard mee nemen en je dan met verschil in de lengte van de passen zit, wat vooral voor het springen iritant is. Gelukkig kan mijn haflinger goed mee komen met de paarden..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:41

Ik help een vriendin die de basiscursus ook doet, ik rijd haar fjord dan, ook het examen zal ik voor haar rijden. Deze fjord is lang geen 1.60 Knipoog Haha!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:49

Voor de basiscursus moet je paard/pony minimaal een D-pony zijn. Maar voor de 1e, 2e en 3e fase opleiding heb je inderdaad echt een paard nodig van 1,60 meter of hoger (helaas).

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:26

mmm en qua eisen wat het paard moet kunnen in de lessen?
dan gooi ik ze namelijk op het jonge dier,maar meer dan de absolute basis kunnen ze niet verwachten dan Clown

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:07

De fjord waar ik op rij is ook nog jong, 4.5 jaar. Eisen is dat hij moet springen: 80cm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:19

newtonstal schreef:
lagge hoor carmab. Cool
oke,maar urielle/feliciaa ik heb dus wel 3 paarden maar die nog al stuiterig zijn zeg maar .dus nog eenverzorgpaard red ik niet kwa tijd enzo.
er bestaan geen bedrijven die een soort paket hebben ofzow iets geks? net zo iets als het ruiterbewijz weekend ?
GR lesley Bloos

Kan je niet een paard meekrijgen van de manege waar je nu stage loopt? Op elke manege is wel een paard die vroeger goed is ingereden en doorgereden. Als je die een paar weken longeert en rijdt, weet ik zeker dat je er een leuk paard aan kan hebben om deze cursus te doen. De manege heeft er ook profijt van want hun paard wordt er weer beter van en prettig inzetbaar in een gevorderden les. De mensen zullen vechten om dat paard voor een lesje Tong uitsteken Als je na je stage dag of in een pauze dit paard rijdt om te trainen, en wellicht mag het tijdens je stage uren, immers hun paard wordt gegymnastiseerd, zit je niet met het praktische probleem dat je van je eigen paarden nog daar naar toe moet.

Hang eens een briefje op bij de pensiongasten als die er staan. Altijd wel iemand die dat leuk vind.