Paard loopt proef uit zichzelf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Paard loopt proef uit zichzelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:26

Echt belachelijk zeg,het gaat er ook om dat het eruitziet alsof ie het uit zichzelf doet{terwijl je ondertussen keihard loopt te zweten} Heeft deze meneer zelf weleens dressuur gereden?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:16

Zou er ook van balen als ik jou was, maar ja het is en blijft een jurysport. Soms krijg je winstpunten als je ze niet verdient en soms krijg je niks terwijl je het wel verdient. Het zal niet de eerste en zeker niet de laatste keer zijn en als je goed rijdt kom je echt wel aan je punten. Ik heb ook wel eens 30 punten verschil gehad voor 2 bijna gelijke proeven. Als je tevreden bent over je paard in de proef is dat het belangrijkste en volgende keer beter. Als je de volgende keer hem weer hebt kan je altijd kiezen om niet te gaan.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:27

Ach maak je je niet zo druk om die Jury. Jij kan lekker fijn rijden en ik vind het altijd een mooi beeld als men de ruiter haast niets ziet doen. Ik vind het ook zelf persoonlijk super fijn rijden als het paard perfect aan de hulpen staat en er voor wil gaan. Dat je soms dan juryleden ertussen hebt zitten die denken dat het paard zo uit zichzelf loopt, nouja ik zou naderhand naar ze toe lopen en ze hartelijk uitnodigen om eens een rondje te rijden met dat geautomatiseerde paard Knipoog Volgende keer heb je weer een andere jury en misschien dat die dus wél verder kijken dan hun neus lang is. Blijf lekker zo rijden, ups en downs horen er nou eenmaal bij.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:21

Het eerste paard wat een proef uit zichzelf loopt moet geloof ik nog geboren worden. Zo niet, ik heb de mogelijkheid nog nooit gehad een automaatje te rijden helaas. Wat een onzin dat het vanzelf zou gaan! Mijn huidige wedstrijdpaard is een jaar geleden 2 keer L2 gestart door een prof ruiter. Hield voor mij écht niet in dat ik er zo mee weg kon sturen! De eerste keer dat ik erop zat heeft het beest alleen met zn kop op zolder gelopen en heb ik er de 1e maanden aangehangen alsof mn leven er vanaf hing! Alles behalve vanzelf! Ik ben in het B begonnen met een L2 geklasseerd paard, heb veel gewonnen en snel mijn punten gereden. Dit is NIET vanzelf gekomen! Nog elke dag moet ik (en met mij de rest van paardrijdend Nederland) er kei hard voor werken!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:29

Goh wil ik wel hebben hoor zo'n automatisch paardj, ga ik
vandaag meteen mijn eerste startkaart aanvragen
(mischien eindig ik volgende week dan wel in de z)
trek je er niets van aan en gewoon je ding blijven doen...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:26

Tja ben ik dan de enige die wel een heel klein beetje snapt wat de jury bedoelt,
Ik weet zeker dat er wel meer mensen zijn hier, waar hun paard vooruit denkt, gewoon omdat hij het al zo vaak gereden heeft, het is natuurlijk om met trainen te zorgen dat het paard dat niet gaat doen, maar er zijn mensen die zo vaak het zelde doen op het zelde moment dat een paard dat dan gewoon weet en alvast gaat doen,
dat is wat de jury bedoelt, waarschijnlijk het proefje zo vaak gereden dat het paard al een beetje weeet wat komt, en tja ik heb dat inderdaad ook wel eens gezien.

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:50

Tja, je krijgt er geen hoogte van. Ik kan ook niet oordelen, maar zoals je het omschrijft vind ik het ook belachelijk! Wat willen ze dan wel niet zien? En het nadeel of voordeel, hoe je het maar bekijkt, is dat niet elke jury dezelfde kijk heeft op een combinatie. Gelukkig tref je niet elke keer de zelfde jury Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:55

Balen Cleo!!
Jeetje wat laag voor de gangen! Dat is zeker niet terecht.

Goh een andere verlies??? Oeps...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 16:41

Suzanne F. schreef:
Balen Cleo!!
Jeetje wat laag voor de gangen! Dat is zeker niet terecht.

Goh een andere verlies??? Oeps...

Ja die andere verlies ja, en die is nog door naar de regio ook! We zijn er nog achterna gegaan maar na het telefoontje hebben ze snel het regelement op de site verandert, verschrikkelijk zo'n kring Boos! Maar ach we gaan vrolijk door.

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:55

daffodil schreef:
Jij bent zeker in Groot Ammers geweest? Hoorde nog een verhaal van deze zelfde meneer, die zijn hok uitkwam omdat iemand net iets te laat was met wenden, waarop hij al roepend zijn hok uitkwam en door de baan riep dat ze dat onderdeel helemaal opnieuw moest doen. Deze dame kreeg een één voor een goed uitgevoerde wissel alleen net niet helemaal op de letter.....dus ik zou zeggen, trek het je niet aan en denk bij jezelf volgende keer beter!

Gaaaap allemachtig!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:03

Wat ontzettend balen zeg! Probeer het van je af te zetten en ga gewoon weer lekker trainen voor je volgende proef. Hopelijk heb je dan een jury die je wel waardeerd.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:11

Er is geen enkel paard die uit zichzelf een proefje loopt, ik zou zeggen volgende wedstrijd beter.
Dat het er bij jou uit ziet alsof het vanzelf gaat is gewoon super Knipoog , zo zou iedereen z'n proef moeten rijden!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:21

CleovG schreef:
Hij vertelde me dat ik een super paard het met super gangen (kreeg op mijn protecol 6, 6 en een 5 voor de gangen) maar dat het niet van mij is en dat mijn paard het over neemt.....

Als je deze man nog een keer als jury hebt en hij vertelt je dit verhaal weer, dan zou ik meteen voorstellen om je peerd los te laten en te kijken of ie daadwerkelijk dat proefje gaat lopen *LOL*

Maar 't is gewoon vervelend als je commentaar krijgt op iets waarvan je zelf zeker weet dat het niet zo is. Je doet er niks tegen, maar leuk is anders. Als je dit commentaar verder nooit krijgt en verder gewoon nette punten scoort, dan zou ik het maar gewoon laten voor wat het is. En mocht het vaker voorkomen dat er iets over gezegd wordt, dan wordt het tijd om er eens over na te denken Knipoog

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:32

Cleo Ach gut dit zijn altijd nare ervaringen ....

jammer dat je neit naar de regio mag, vergeet niet dat het niet het reglement van de regio is waar de 60% regeling voor telt. Een aantal kringen uit deze Regio hebben zich juist hard gemaakt dat de 60% regeling afgeschaft moet worden en dat is ook gebeurd sinds 1 jan. 2007 (?)

Nu staat er voor de A,B en C pony's eht wel weer op de site, ik verwacht dan ook flink wat commentaar op de ALV van de Regio, want óf je hanteert wel 60% maar dan voor alle combinaties of je schaft hem af en niet voor de paarden en D/E pony's niet en voor de A,B en C pony's wel 60%

beetje offtopic lijkt het maar ik wilde even duidelijk maken dat de 60% voor de Regio zelf niet meer telt bij de paarden Bloos

En wat je proef betreft Ach gut je zult ze wel vaker tegenkomen hoor ... juryleden die graag zien dat je 'duidelijk' hulpen geeft Clown
Gelukkig bestaan er ook nog andere juryleden Ja

heel veel succes en jammer van die Regio

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:02

CleovG schreef:
Ik wist even niet zo goed hoe ik de titel moest noemen, het zal vast lachwekkend zijn als je het zo leest maar zo lachwekkend vond ik het vandaag niet. Het verhaal:

Ik train minimaal 5 dagen per week keihard op een zo goed mogelijk resultaat te krijgen en mijn paard zo fijn mogelijk aan mijn hulpen te krijgen. Tijdens het trainen hebben we veel geoefend aan de appuyementen, wissels, contragalop. Deze oefeningen gaan nu súper fijn en ik hoef maar een minimale hulp te geven voor een goede reactie. Vandaag had ik dus wedstrijd en deze oefeningen gingen tijdens de proef ook super. Aan het eind van de proef zit nog een stukje draf, na de galop. In dit stukje draf wordt Maiko altijd erg enthousiast en wordt nogal sterk waardoor het een beetje onrustig wordt, dit is enkel aan het einde, de rest van de proef heeft hij soms een iets te hoog tempo maar hij blijft wel bij me en ik kan alle oefeningen inzetten want hij loopt de proef tenslotte NIET uit zichzelf ookal ziet het er uit dat ik niks/ bijna niks hoef te doen omdat ik zo hard op de verfijning van mijn hulpen heb getraind. Toen ik af had gegroet kwam de jury uit het jury hokje en riep me. Hij vertelde me dat ik een super paard het met super gangen (kreeg op mijn protecol 6, 6 en een 5 voor de gangen) maar dat het niet van mij is en dat mijn paard het over neemt, nou oke dacht ik toen dat is goed bedoelt advies en voor dat laatste stukje draf kan dat zeker kloppen. Toen kwam de punten, 55,6% Ik heb best een reeële blik op mijn punten maar dit was ronduit belachelijk! Ik had bijna allemaal 5'en omdat mijn paard het allemaal uit zichzelf deed volgens meneer de jury. Voor mijn houding en zit had ik een 7 en voor mijn rijvaardigheid had ik een 5, het kwam er dus op neer dat ik een goed paard heb en dat hij uit zichzelf loopt en dat ik er alleen maar netjes op kan zitten maar verder dus niet kan rijden. Nou fijn om dat commentaar te krijgen, daar train ik dan minimaal 5 dagen per week keihard voor Verward

Ik moest dit toch echt even van me af schrijven want ik vind dit ronduit belachelijk!

Hoi,

Ik zat net je verhaal met verbazing te lezen. Sommige jury’s.
Een tijdje geleden heeft een vriendin van mij ongeveer het zelfde meegemaakt. Ik vroeg me nu dus af bij welke jury dit is geweest. Zij had meneer * knip* .

Als het in dit geval om dezelfde jury gaat dan weet ik in ieder geval bij wie ik nooit moet gaan starten.

Ik hoor het wel van je.

Groetjes Marian
Laatst bijgewerkt door Sim op 09-01-08 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam jurylid verwijderd.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:05

Jezus! Dat is inderdaad belachelijk.
Die jury gaat wel heel erg tegen de normaal geldende waarheid in:

1. Anky was degene die altijd roept: het moet eruitzien alsof het vanzelf gaat.
2. Geen een paard loopt proef uit zichzelf
3. Geen idee hoe je op zo`n niveau kunt komen zonder zelf te kunnen rijden
4. Goeie gangen? en dan 5 en 6e?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:08

Echt balen!

Moeilijk met dresuur, maar ik probeerde voor mezelf te werken en tevreden te zijn over onze prestaties, als de jury dat ook was, dan was dat mooi meegenomen...!

Mocht hij het dan toch allemaal vanzelf doen Haha! , mag ik hem dan hebben? Knipoog

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:00

blacklight schreef:

Haha! Met nummer 2 ben ik het helemaal eens, met nummer 3 en4 ten dele, en met nummer 1 ben ik het geheel niet eens.
Geloof niet dat wat Anky roept....... voor iedereen de "normaal geldende waarheid"is! Ze is een Topper, maar niet zaligmakend.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:02

CharleyT schreef:
blacklight schreef:

Haha! Met nummer 2 ben ik het helemaal eens, met nummer 3 en4 ten dele, en met nummer 1 ben ik het geheel niet eens.
Geloof niet dat wat Anky roept....... voor iedereen de "normaal geldende waarheid"is! Ze is een Topper, maar niet zaligmakend.

NIET???? Bloos!

No Cheer

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 20:34

Otje schreef:
Cleo Ach gut dit zijn altijd nare ervaringen ....

jammer dat je neit naar de regio mag, vergeet niet dat het niet het reglement van de regio is waar de 60% regeling voor telt. Een aantal kringen uit deze Regio hebben zich juist hard gemaakt dat de 60% regeling afgeschaft moet worden en dat is ook gebeurd sinds 1 jan. 2007 (?)

Nu staat er voor de A,B en C pony's eht wel weer op de site, ik verwacht dan ook flink wat commentaar op de ALV van de Regio, want óf je hanteert wel 60% maar dan voor alle combinaties of je schaft hem af en niet voor de paarden en D/E pony's niet en voor de A,B en C pony's wel 60%

beetje offtopic lijkt het maar ik wilde even duidelijk maken dat de 60% voor de Regio zelf niet meer telt bij de paarden Bloos

En wat je proef betreft Ach gut je zult ze wel vaker tegenkomen hoor ... juryleden die graag zien dat je 'duidelijk' hulpen geeft Clown
Gelukkig bestaan er ook nog andere juryleden Ja

heel veel succes en jammer van die Regio

Deze regel is op de site gewijzigd na het telefoontje Clown

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:33

Ghostbuster, ik heb al actief getemd om jouw berichten ,als je niets zinnigs te melden hebt, plaats het dan niet.

xCill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:01

Tja het is een jurysport, wat een jury er van vind verschild van jury tot jury. Maar ik vind het wel een beetje apart, als je paard zijn proef inderdaad van zelf zou lopen, dat me niet erg voor zelf sprekend lijkt betekend dat toch dat je heel erg goed geoefend hebt en je paard goed aan je hulpen hebt. Als je naar Anky en zo kijkt lijkt het toch ook alsof alles van zelf gaat?? Daar zeggen ze toch ook niet tegen dat haar paard van zelf loopt Tong uitsteken

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 10:46

daffodil schreef:
Ghostbuster, ik heb al actief getemd om jouw berichten ,als je niets zinnigs te melden hebt, plaats het dan niet.

Ik kan geen berichtje van Ghostbuster vinden?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:54

Hahaha je reed gewoon te goed Knipoog Het zag eruit alsof het vanzelf ging en dat vertrouwde meneer Jury niet ROFL

Maar zonder dollen, kl.ote ervaring natuurlijk zoiets! Veel heb je hier ook niet aan maar tsja, volgende keer bij andere jury beter! Lachen

Mag je trouwens nu wel naar de Kring?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:53

CleovG schreef:
daffodil schreef:

Ik kan geen berichtje van Ghostbuster vinden?

Eindelijk!

Ghostbuster plaatse alleen maar onzin berichten.