Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nini_2008 schreef:Ik hoop dat dit hier goed staat, maar ik heb vanaochtend via filmloop de grand prix op JIM gevolgd, en ik was een beetje verward over de punten toekenning bij sommige onderdelen.
Ik weet dat er op dit moment veel discussie is over het jureren bij dressuurwedstrijden, maar wat mij vandaag vooral opviel waren de punten voor het halthouden, en dan vooral bij de proef van Anky. Want als ik het goed zag kreeg zij voor het halthouden aan het eind van haar proef een score van ongeveer 75%, terwijl Salinero geen seconde echt stil heeft gestaan. Terwijl bijvoorbeeld Marlies van Baalen voor het halthouden maar 65% scoort, terwijl haar paard gewoon keurig stilstaat.
Ik heb niets tegen Anky, maar ik viel zowat uit mn stoel toen ik Anky dr punten zag voor dat onderdeel!
Hoe vallen die punten te verklaren? Ik loop er de hele dag al mee rond, maar ik snap er werkelijk niets van!
oversized schreef:Tijdens de NK in Eindhoven werd de uitslag die op het scorebord stond pas een onderdeel later dan het betreffende onderdeel vermeld. Dat zou betekenen dat die 75% niet voor het halthouden zou zijn maar voor het onderdeel die Anky daarvoor heeft gereden. Zou dat misschien gebeurd kunnen zijn?

detour schreef:Halt is halt, je kunt er van allerlei theorien op los laten maar dat dier hoort gewoon gehoorzaam stil te staan! AvG is tenslotte een grote amazone!
Kalien schreef:volgens mij heeft anky nog nooit (echt)stilgestaan
Black_White schreef:Als je paard écht goed aan de hulpen is, staat je paard stil als jij dat vraagt, en loopt het paard wanneer ij dat vraagt. Zo niet, dan is je paard niet aan de hulpen. Dus overenthousiamse is, naar mijn idee, niet aan de hulpen zijn.
Geschreven is dat een stuk makkelijker dat in werkelijkheid, maar ik geef dan ook toe dat mijn paard niet volledig aan de hulpen is. Maar halt houden kan mijn paard zeker. zelfbeheersing, verzameling, dát is een goed getraind paard.
Zoiets is in dit verband zooo betrekkelijk. DresslOver schreef:Dit is weer een discussie die je tot in den treure kan gaan houden maar daar schiet niemand iets mee op. Feit is dat anky olympisch kampioene is, en dat is niet zonder reden.
en niemand is perfect, anky niet, maar ook bent branderup niet.