een 6 voor verzorging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elliebelle

Re: een 6 voor verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:51

Ik heb meestal standaard een 8, en sommige jury's geven alleen 6en dus dan een 6je.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:06

Ik begrijp dat punt van de verzorging ook niet Ik zat laatst bij een jury en die gaf voor een paard dat 30 knotjes had en met witte elastiekjes een 9 Vork Ik vond het zo lelijk, maar goed mijn voorkeur gaat dan ook uit naar dikke knotten zonder elastiek Ja

Ik krijg meestal een 7 of een 8 en dan maakt het niet uit of ik meer of minder werk eraan besteed heb. Eigenlijk wel jammer als je alles gepoetst en gewassen hebt en dan maar een 7 krijgt Bloos En als je dan anderen ziet met van die ongelijke knotjes enzo Bloos

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:21

Ik moest gister toevallig schrijven bij het L2 pony's. Er was 1 combi die met een pony kwam die echt té dik in de vacht zat, maar die er verder wel redelijk netjes uitzag. Ze kreeg een 7. Toen was er een combi die súper netjes gevlochten was, er zelf súper netjes uitzag, voetjes van die pony geschoren en gewassen echt perfect.. Ze kreeg een 8. Maar eigenlijk is dat niet eerlijk om dan maar 1 punt verschil te geven tussen 2 zulke combi's.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:54

Waarom zit een pony te dik in zijn vacht? Als hij zomer en winter buitenstaat, kan hij maar beter flink in zijn vacht zitten. Als die dikke vacht er schoon en glanzend uitziet, zie ik niet in dat je daar bij de verzorging op afgerekend kunt worden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:58

Dan is die pony dus niet in wedstrijdconditie.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:15

ik had pasgeleden een concours waar de rijbak heel vochtig was. ja.. na 1 proef ziet mijn witte paard met flinke sokken er helaas niet meer spierwit uit.
de uiteinden van de sokken waren beige toen.
heel fijn dat ik een 6 voor de verzorging kreeg, zwevend over de grond heb ik helaas nog niet geleerd met dressuur Clown
en ik had gewoon een spierwit paard verder, duidelijk te zien dat er veel tijd en moeite was gestoken in het wassen, strakgevlochten, pas geschoren, slank en in de spieren en ikzelf had ook alle dingen op orde zoals het hoort.
dus mjah.. waar doe je het dan voor, toch wat vlieglessen nemen he Knipoog

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:08

Als je in het L2 verschijnt met je pony, mag je verwachten (vind ik) dat de ruiter serieus met de wedstrijden bezig is, en dus ook met haar training daarvoor. Als je dan een pony hebt die idd verkeerd in weide-conditie en niet in wedstrijd-conditie vind ik best dat je daar op afgerekend mag worden.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:14

Jaar hiervoor had ik mijn pony geschoren. En hij zag er inderdaad als een wedstrijdpony uit. Ik kreeg dan ook een zeven of een acht voor verzorging. Maar in het voorjaar kwam hij niet goed door zijn vacht. Ik had besloten om dit jaar hem niet te scheren. Ik haal nu voor verzorging ook een zeven of een acht. Doe natuurlijk mijn best met vlechten en poetsen. Maar ik geef toe dat ik een geschoren pony er netter uit vind zien. Vorige week had ik wedstrijd met mijn teddy beer dus wie weet had je bij mijn wedstrijd geschreven?

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:16

Ach, het is wisselend per jury.

Op dezelfde dag kreeg ik eens een 9 en een 4 Bloos
Voor het zelfde spierwitte paard.

Commentaar van de 9 jury: als een witte, zó wit is, ben je 2 dagen bezig geweest. Klopte dus ook.
Commentaar van de 4 jury: de manen van uw paard hangen los en dat mag niet. Dus wél met een barok paard.

Leg het naast je neer, volgende keer beter Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:19

Ik heb ook wel eens bij een jury moeten schrijven die standaard een 6 voor verzorging gaf. Zij deed dat omdat anders de kans bestond dat je alleen op verzorging winst zou rijden, en dat vond ze niet de bedoeling Tong uitsteken

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:23

Nouja dan!!! Die punten doen net zo goed mee. Lekkere jury!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:23

Vind ik wel wat inzitten Verootjoo...

Denk niet dat jij het was die ik geschreven heb Barlie.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:30

Nee, ik denk het ook niet want het was in Heerjansdam. en na mijn vorige berichtje zag ik pas je woonplaats Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:59

Ik heb met mijn altijd buiten staande schimmel altijd nette cijvers gehad voor verzorging. Meestal een 7 dat terwijl een buiten staande witte natuurlijk niet altijd even mooi was.
Ik waste altijd netjes haar staart en haar benen spoelde ik goed uit (waste ik niet) en dat was dus atlijd voldoende. Meer wou ik er ook niet aan doen omdat ze gewoon buiten moest blijven staan.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:45

Kit_for_ever schreef:
Als je in het L2 verschijnt met je pony, mag je verwachten (vind ik) dat de ruiter serieus met de wedstrijden bezig is, en dus ook met haar training daarvoor. Als je dan een pony hebt die idd verkeerd in weide-conditie en niet in wedstrijd-conditie vind ik best dat je daar op afgerekend mag worden.

Hier krijg ik even de kriebels van......... mijn andalusier is op het moment meer een shetlander, maar staat wel 16 uur per dag buiten en heeft s'nachts een buitenstal, hij staat onder een Bucas van 500 gram en een mega vacht, zeker voor een spanjool, en volgens deze opmerking zou hij niet in wedstrijd conditie zijn?
Ik heb erover gedacht hem te scheren, maar hij is nu al zo stuiterig van de kou, dat wordt linke soep, zou hij op n manege staan waar ik altijd binnen kon rijden, ander verhaal.....
Ik rijd mijn wedstrijden en nog nooit een opmerking gehad of anders gepunt dan een geschoren paard, moet ook niet gekker worden, dan ga ik er gelijk achteraan, een paard heeft nu eenmaal haar en om nu zo nodig met de mode mee te moeten doen zoals de meeste dressuur tutjes, nee bedankt.
Vanochtend op het strand was ik ook erg blij met het vachtje,de wind ging dwars door je lijf heen, wat moet je daar dan met n kaal paard.....

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:46

J0sef1entje schreef:
Waarom zit een pony te dik in zijn vacht? Als hij zomer en winter buitenstaat, kan hij maar beter flink in zijn vacht zitten. Als die dikke vacht er schoon en glanzend uitziet, zie ik niet in dat je daar bij de verzorging op afgerekend kunt worden.

Mee eens! Als te zien is dat jij je best hebt gedaan om je paard netjes voor te stellen verdien je een goed cijfer.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:31

Kit_for_ever schreef:

Ik vind het een beetje raar hoe je dit zegt. Ik rijd ook in het L2 met een ongeschoren pony. En ja, ik ben serieus bezig met dressuurwedstrijden.
Wat ik belangrijk vind? Dat mijn pony de hele dag lekker buiten mag rennen, spelen en doen. Dan maar een punt minder voor verzorging. Mijn pony is niet geschoren, maar heeft alleen op de hals een erg dikke vacht. Ondanks zij niet geschoren is, verkeert ze wel in wedstrijdconditie. Imo heeft dat niks met elkaar te maken. Knipoog Ze is ook geen echte teddybeer om te zien.

Ik ken ook paarden die wél geschoren zijn en wél perfect witte voetjes hebben. Maar helaas, die staan alleen van mei tm september buiten. Dát vind ik pas sneu. Dan kies ik toch liever voor de iets minder witte voetjes en de iets dikkere vacht. Knipoog

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:47

verkeerd in weide-conditie en niet in wedstrijd-conditie vind ik best dat je daar op afgerekend mag worden.
[/quote]
Ik vind het een beetje raar hoe je dit zegt. Ik rijd ook in het L2 met een ongeschoren pony. En ja, ik ben serieus bezig met dressuurwedstrijden.
Wat ik belangrijk vind? Dat mijn pony de hele dag lekker buiten mag rennen, spelen en doen. Dan maar een punt minder voor verzorging. Mijn pony is niet geschoren, maar heeft alleen op de hals een erg dikke vacht. Ondanks zij niet geschoren is, verkeert ze wel in wedstrijdconditie. Imo heeft dat niks met elkaar te maken. Knipoog Ze is ook geen echte teddybeer om te zien.

Ik ken ook paarden die wél geschoren zijn en wél perfect witte voetjes hebben. Maar helaas, die staan alleen van mei tm september buiten. Dát vind ik pas sneu. Dan kies ik toch liever voor de iets minder witte voetjes en de iets dikkere vacht. Knipoog[/quote]

YESSS, zo is het maar net, you make my day!!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:52

maar...... het kan toch ook beide?
ik heb de mijne ook geschoren en die staat gewoon in weer en wind minimaal 12 uur per dag buiten.
en ja.. dan heb je er iets meer werk aan qua wassen,maar ook die krijg je weer wit Clown
Dus die "weide conditie" heb je absoluut gelijk mee, buitenspelen en beweging is gewoon belangrijk, maar het is zeker niet zo dat elk geschoren dier de wintermaanden alleen op stal staan te slijten.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:55

Idd, het kan ook beide! Ja Maar bij de meeste wedstrijdruiters die ik spreek, staan de paarden alleen in de zomer buiten. Sowieso als paarden op een pensionstal staan, staan de paarden in de winter meestal binnen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:39

Even tussendoor, gisteren een 8 voor verzorging met mijn ongeschoren teddybeer, gewoon beoordeeld zoals het hoort!

Raar dat degene die die onmogelijke opmerking maakte over zogenaamde weideconditie, nu niet meer reageert.........

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:48

ik heb 2 weken geleden ook een 8 gekregen voor verzorging met mijn ongeschoren pony (wel met deken, maar die is niet heel dik). Het is een schimmeltje en ik heb mijn best gedaan om haar wel mooi wit voor te stellen (ze had alleen op haar schouder 2 roze vlekken ivm afgeven deken). Máár, haar vacht glimt wel heel mooi en ligt helemaal vlak, ze ziet er dus niet uit als een ontplofte teddybeer hoewel haar vacht wél dik is. Ik zag er ook een aantal pony's rondlopen die wel echt een onverzorgde vacht hadden, ik weet niet wat die voor verzorging hadden, maar ik geloof toch wel een stukje lager, en terecht overigens. Een weidepony kun je net zo goed in wedstrijdconditie hebben en die pony's waren ook nog eens allemaal bruin, lijkt me een stuk makkelijker dus dan een schimmel.
(pony staat overigens 10u per dag buiten nu, vind ik belangrijk, maar is dus wél in wedstrijdconditie)
Als ik een 6 krijg voor verzorging klaag ik overigens ook echt niet over. Als ik dan 179 punten rijd heb ik gewoon niet winstpuntwaardig gereden, heel simpel.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:39

mammaslamma schreef:
Raar dat degene die die onmogelijke opmerking maakte over zogenaamde weideconditie, nu niet meer reageert.........

Ik Hoef er echt niet meer over in discussie te gaan. Ik blijf gewoon bij mijn standpunt.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:46

Kit_for_ever schreef:
mammaslamma schreef:

Ik Hoef er echt niet meer over in discussie te gaan. Ik blijf gewoon bij mijn standpunt.

Daar gaat het niet om, het komt nogal vreemd over als je je ineens niet meer laat zien in dit topic, wrs heb je niet in de gaten dat je een hoop mensen over 1 kam scheert, voortaan eerst denken, dan schrijven.......

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:51

Ik denk dat ze op mij doelde KarinvdM. Maar ik geloof dat wij dezelfde overtuiging hebben wat betreft de weide- of sportconditie.