Uitgestrekte galop diagonaal met daarna een wissel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Re: Uitgestrekte galop diagonaal met daarna een wissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:13

hallo,

wat ik een beetje mis in de discussie is de kwaliteit van de wissel zelf.
Ja, volgens mij moet de wissel inderdaad aan het eind van de diagonaal (en zéker niet in de hoek), maar het is de kwaliteit die vooral zwaar weegt. Recht gesprongen, in het zweefmoment, zonder verlies van impuls, zonder huppel, in het frame ..

Toch maar even navragen bij de juryleden of de conclusie dat het om de letter zou gaan zo'n overwegend grote rol speelt bij de 'soms een 6'. Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:05

Bij de juryleden waar ik zat dus wel!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:55

Volgens mij wordt de wissel en de midden/uitgestrekte galop los beoordeeld toch??
Dus dan maakt t voor de wissel niet uit of t galop onderdeel daarvoor wel of niet goed is....
Hij hoort idd gewoon op de diagonaal, maar welvanuit de verzamelde galop mits anders gevraagt.
Misschien zit daar de kneep?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 22:43

In het Z2 zit er één die apart gerekend wordt, de anderen worden allemaal in 1 punt verwerkt, dus dat gaat niet op. In het ZZ-licht wisselt het. De ene keer wel, de andere keer niet.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 02:43

Heej Sjaantje even een schop naar boven!!

Heb je al antwoord op je vraag?? Ben effe nieuwsgierig!!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 02:46

bertie schreef:
hallo,

wat ik een beetje mis in de discussie is de kwaliteit van de wissel zelf.
Ja, volgens mij moet de wissel inderdaad aan het eind van de diagonaal (en zéker niet in de hoek), maar het is de kwaliteit die vooral zwaar weegt. Recht gesprongen, in het zweefmoment, zonder verlies van impuls, zonder huppel, in het frame ..

Toch maar even navragen bij de juryleden of de conclusie dat het om de letter zou gaan zo'n overwegend grote rol speelt bij de 'soms een 6'. Lachen

Zo is dat. Heb trouwens nog even met een van de ZZ-L juryleden gesproken en zij zegt ook aan het einde van de diagonaal de laatste galopsprong voor de letter op het rechte stuk dus nog! Tja.....
Maar de kwaliteit zou bij iedereen het zwaarst moeten wegen.
Ook op dat niveau kom je echter juryleden tegen die zelfs de kwaliteit anders beoordelen dan hun mede-jurylid en dan is het circeltje weer rond en krijgen we hele discussie opnieuw pfffff