Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ilja000 schreef:Schipper mag ik overvaren?
KimH schreef:Misschien een hele stomme vraag hoor maar ik ben de spelregeltjes van 'schipper mag ik overvaren vergeten'. Hoe ging dat ook alweer?
Citaat:Benodigdheden:
- een grote ruimte waar kinderen in kunnen rennen
- zoveel mogelijk kinderen
Beschrijving:
Zorg dat je twee muren tegenover elkaar hebt staan. Laat de kinderen tegen de muur aan staan. Zet één kind in het midden neer. De kinderen tegen de muur zingen dan:
Schipper mag ik overvaren, ja of nee?
Moet ik dan een cent betalen, ja of nee?
Het kind in het midden mag dan beslissen of de kinderen over mogen varen en of ze een cent moeten betalen. Is dat zo, dan mag het kind in het midden zeggen hoe ze dan naar de overkant moeten gaan. (dat kan zijn: rennen, lopen, huppelen, springen, rollen, kruipen, enz.) Het kind in het midden, moet dat dan ook doen en moet proberen een kind te tikken. Als het getikt is, dan komt deze in het midden en begint het overnieuw. Hoeven de kinderen geen cent te betalen, dan mogen ze gewoon naar de overkant lopen, zonder dat ze getikt worden.
Variatietip! Laat de kinderen in plaats van huppelen, springen en rennen, dieren nadoen. Zorg er dan wel voor dat het binnen wordt gedaan, anders slijtern de kleren heel snel!
Dit spel is echt heel leuk voor jong en oud. en het is heel leuk, omdat het geen competitie is. Er is geen winnaar en geen verliezer. Het is wel heel leuk om dit te zien!
devon04 schreef:Ik leg de kan niet kinderen uit dat als ze niet meedoen en het niet proberen de rest verder gaat met leren en die gene die zeurt niet.
met echt bange kinderen leg ik uit dat ze meer vertrouwen in zich zelf moeten hebben en dat je pas kan zeggen dat je het niet kan als je het geprobeerd heb.
Dus ze MOETEN het van mij 1 keer proberen en dan mogen ze zeggen of ze het wel of niet nog een keer doen.
ECHTE zeurders dreig ik mee dat ze weer een les lager gaan anders.
De echte beginners doen namelijk altijd wel alles. (tot nu toe haha)
KimH schreef:Ik geef geen club maar manegelessen. Maar ik vind dat je al een aardig afwisselend programma hebt!. De karakter verschillen zie ik ook erg bij manege pony's. Vooral bij de kleinere beginners probeer ik er voor te zorgen dat ze voldoende afstand hebben, en als we een wedstrijdje slalommen of iets dergelijks gaan doen kijk ik wel welke pony's ik 'naast' elkaar zet.
Even een vraagje: Hoe gaan jullie om met ik-wil-niet-ik-kan-niet-kinderen?