Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke20 schreef:ik ben normaal ook een uurtje of 6 bezig in totaal om mn paard netjes te krijgen. en dan is het nog wel een zwarte fries. ik vind dat het punt er gewoon bij moet blijven en ook dat een zwart paard ook gewoon net zoveel werk aanzit als een wit paard

. asjemenou schreef:Maar een jury mag toch helemaal geen rekening houden met de kleur van het paard?
Daar heb je zelf voor gekozen. Dus dat wist je van te voren.
Iemand met een zwart paard doet toch net zo goed zijn best om netjes voor de dag te komen? Maar die moet toch een lager punt krijgen dan degene met de spierwitte schimmel omdat daar meer werk in zit?
Ik vind dat een vorm een dicriminatie
Dan kun je ook zeggen: Mijn paard heeft een moeilijke hoofd/halsverbinding, dus als die wel nageeflijk loopt moet je die hogere punten geven dan het paard wat van nature een heel makkelijke hoofd/halsverbinding heeft, terwijl ze hetzelfde lopen?
Lowara schreef:@ storm: niet tegen jou ofzo hoor, maar persoonlijk ben ik absoluut niet blij met een 7 voor de verzorging. ( ben het soms ook al tegengekomen op concours)
de hoeveelheid tijd en moeite die je erin steekt ( vooral ik met een Tinkermerrie van 70% wit en manen van 1m80 lang) en dan gewoon standaard een 7 geven bij iedereen.
Als duidelijk is dat er veel tijd en moeite in gestoken is om alles tiptop te krijgen,mag er best een 8 of een 9 voor gegeven worden. Net zo goed dat er een 4 of 5 mag worden gegeven als er niets aan is gedaan uiteraard
Scum schreef:Stadaard een 8, zoals het op de jurycursus en de bijscholing ook geleerd wordt. .
Bij mij vonden ze een 7 ook genoeg.
sjorsie schreef:tsja persoonlijke smaak denk ik, ik kreeg laatst een 6 omdat mijn plastron uit mijn jasje waaide, vond ik ook wat flauw maar wat doe je eraan? Gewoon volgende keer beter.

. Zorg gewoon voor een haarnetje, elastiekje erin en klaar. Gewoon strak in het pak

Storm76 schreef:Tja, en dan rij je op je wonderwit gewassen schimmel, heb je gister staan vlechten tot 12 uur 's nachts, daarna nog je zadel met zadelzeep geboent, vanmorgen alles opnieuw staan vlechten omdat je edele dier vond dat het toch wel erg strak zat en het even los heeft geschuurt.
En dan doe je geen haarnetje in je springerige haar. Resultaat, een 5... eerlijk of niet?