aftrek(-1) voor te lange zweep?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femiaans

Re: aftrek(-1) voor te lange zweep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:59

mammaslamma schreef:
Ik verval in herhaling, maar mijn zweep was 1.10, dus correcte maat.............
Volgens mij weet je als jury zijnde ook niet echt van de hoed en de rand, eerst geef je -1 en nu ga je alweer naar -2, wel duidelijk blijven he, jullie moeten het goede voorbeeld geven.........

Je zweep was kapot, dus niet in orde. Het zou je dus aftrekpunten op je verzorging hebben KUNNEN kosten.Daarbij heb je GEEN -1 gehad, aangezien die in het tweede vakje NAAST de gewone punten komen te staan.Nu heb je een jury gehad die geen tijd (?)heeft gehad om je zweep op te meten, en geeft het als aanwijzing mee dat je zweep dus ergens discutabel is. Nog erg netjes lijkt me.Het is daarbij NIET ALLEEN aan de jury dat we de reglementen kennen, die horen de deelnemers ook te weten. En ik geef toe dat juryleden ook niet alles uit hun hoofd weten, en ook wel eens in een twijfelgeval komen, maar daarvoor hebben wij ook altijd het reglement bij ons.
Nu wel duidelijk?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 12:19

Het is me duidelijk,maar ik wist op dat moment niet beter als dat alles in orde was, vandaar dat ik deze vraag stelde.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:02

Ik heb meegemaakt dat een jury uit de auto stapte en hoogstpersoonlijk ging meten met een rolmaat.
Dat is tenminste zekerheid Haha! Maar dit deed hij voor de proef gestart werd zodat degene met te lange zweep alsnog zweeploos de proef konden rijden en dus geen minpunten opliepen.

Daarna een heel hoop geruil op het losrijterrein, dus het is bij een of twee mensen gebleven die zonder zweep verder moesten.

Dit was overigens toen die regel net een of twee maanden ingevoerd was en een hoop mensen dit nog "niet" wisten.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:14

Weetje.. mIjn moeder is jury en heeft laatst ook moet jureren.. en ook dáár waren dezwepen dus echt 5 centimeter te láng ze zag het te laat voor dat ze begon.. en heeft er op het eind wat van gezegt..

Nou bleek had er een de zweep opgemten en zei dat het wel kon.. jaja.. zo zie je maar weer dat andere andere z ode problemen in helpen!

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:32

mammaslamma schreef:
Gisteren op wedstrijd kijk ik mijn coupon na en staat er onderop het coupon, niet bij strafpunten of totaal, de oopmerking dat mijn zweep niet langer mag zijn als 1.10.
Nu ben ik volledig op de hoogte dat hij niet langer mag zijn en dat was hij dus ook niet, hoe schat zo'n jury dat dan in, vind het nogal vreemd om dat te gokken.
Ik zie het verder in mijn punten niet terug, maar waarom dan die -1 onderop de coupon geschreven.
Jammergenoeg was de jury nog lang bezig en kon ik het niet navragen, maar ik was wel wat geirriteerd omdat ik zeker was van mijn lengte en ik bang was dat het me een winstpunt zou kosten.
Na natellen, ik had 179 pnt, klopte die gewoon, maar in 1e instantie zag ik die winstpunt aan me voorbij gaan, vandaar de irritatie.....

dat is heel erg vervelend,
maar ik was toch echt met meetlint en de zweep naar de jury gegaan

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:42

Only_Kiekie schreef:
Weetje.. mIjn moeder is jury en heeft laatst ook moet jureren.. en ook dáár waren dezwepen dus echt 5 centimeter te láng ze zag het te laat voor dat ze begon.. en heeft er op het eind wat van gezegt..

Nou bleek had er een de zweep opgemten en zei dat het wel kon.. jaja.. zo zie je maar weer dat andere andere z ode problemen in helpen!

Goh was dat toevallig in Ommen!!

Ik had namelijk in Ommen een te lange zweep (en dat was hij ook echt, je kon het ook met blote oog zien)
De 2de jury (L2) zei ook aan het einde van de proef dat hij te lang was.
Ik heb er geen min punten om gekregen!
Maar ze zei dat ze mij had kunnen uitsluiten!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:37

Ik heb kreeg tijdens mijn eerste wedstrijd met Verona ook de vraag of mijn zweep niet te lang was. Maar deze is 1.10. De jury geloofde me gelukkig. Bij de voorganger werd hij helemaal nagemeten.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:02

haha een te lange zweep, wist niet dat dat bestond, maar schijnbaar wel dus.

kvind het wel een beetje overdreven om dat door een ringmeester te laten opmeten

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:13

ivy_power89 schreef:

kvind het wel een beetje overdreven om dat door een ringmeester te laten opmeten

Overdreven is het niet. Er is een nieuwe regel die over de lengte van de zweep gaat. Nog veel te veel mensen rijden blijkbaar met een te lange zweep rond. Dus snap wel dat ze regelmatig een keer na gaan meten.
Ze mogen je daarvoor trouwens ook uit sluiten van de wedstrijd!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:22

Tyron schreef:
ivy_power89 schreef:

Overdreven is het niet. Er is een nieuwe regel die over de lengte van de zweep gaat. Nog veel te veel mensen rijden blijkbaar met een te lange zweep rond. Dus snap wel dat ze regelmatig een keer na gaan meten.
Ze mogen je daarvoor trouwens ook uit sluiten van de wedstrijd!

Nieuw?? ik dacht dat die regel er al heel lang was?

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:27

Ik heb zelf ook een langere zweep. Als ik een wedstrijd heb neem ik gewoon een kortere zweep mee. Gebruik gewoon thuis dan die langere weer. Wie heeft er thuis nouw niet meerdere zwepen liggen. Zit er best een tussen die de goede lengte heeft om dan even te kunnen gebruiken.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:31

Die regel is van dit jaar als ik me niet vergis!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:10

Volgens mij is dit ook al een oudere regel, mits ik me niet vergis.. Maar aangezien ze bij de knhs de regels aan het aanscherpen zijn, wordt er nu "beter" op "fouten" gecontroleerd..
Zo mag bij de paarden de zweep niet langer dan 1.10m zijn, is hij dit wel mag je/behoor je uitgesloten te worden van de wedstrijd.. je behoort bij het losrijden met de juiste middelen los te rijden (dus dezelfde middelen die in de ring toegestaan zijn)..
voor de pony`s mag de zweep niet langer zijn dan 1.00m..
Tevens is er ook een regel voor de sporen, deze moet uit 1 deel bestaan, dus mensen die "losse" rubbertjes om de sporen doen (te bescherming van) opgepast! ook hiervoor kun je uitgesloten worden..
Dus iedereen gewoon met de juiste "hulp"middelen rijden, ook losrijden, dan is er niets aan de hand, de controle is in ieder geval flink aangescherpt!