Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Dabo schreef:Ik ben sjorsie's stalgenootje. Ik had ook een 0 op mijn protocol. Mijn paardje viel een paar meter voor de gevraagde overgang uit de galop. De overgang heb ik dus wel gemaakt, maar niet op de letter.. (maar een paar meter ervoor dus)
Ik persoonlijk vind dat ook geen 0 waard.
Maar goed, volgende keer beter!
Je paard viel zelf terug in draf, dat is heel wat anders dan een overgang maken.KarinvdM schreef:Dabo schreef:Ik ben sjorsie's stalgenootje. Ik had ook een 0 op mijn protocol. Mijn paardje viel een paar meter voor de gevraagde overgang uit de galop. De overgang heb ik dus wel gemaakt, maar niet op de letter.. (maar een paar meter ervoor dus)
Ik persoonlijk vind dat ook geen 0 waard.
Maar goed, volgende keer beter!
Jij hebt die overgang dus niet gemaakt.Je paard viel zelf terug in draf, dat is heel wat anders dan een overgang maken.
Een nul geef ik daar ook niet voor, maar ik deel in de B wel eens enen uit.
Sinterklaas is op 5 december...
Lielle schreef:en wat geef je dan aan iemand die netjes op de volte blijft draven maar waarvan het paard geen centimeter wil zakken met hals strekken? Een vijf is voldoende dus dat is zeker te veel, maar een vier zou dan hetzelfde zijn als TS die de volte heeft rondgescheurd.

) en sjeesde door naar B. Daar de volte ingezet en alsnog aangesprongen. Maar had voor aanspringen in galop een 0. Ja, misschien zwaar voor de B, maar ik vond het niet erg. Ik had de overgang niet getoond (in ieder geval niet daar waar het moest ) en dan is een 0 terecht. Ook in de B is "niet getoond" een nul. Voor onderdelen die wel heel goed gingen ook 8ten en zelfs een 9 gehad. Kijk, DAAR kan ik iets mee. Dat zie ik liever dan een briefje met 5jes en 6jes. Lielle schreef:Lielle schreef:en wat geef je dan aan iemand die netjes op de volte blijft draven maar waarvan het paard geen centimeter wil zakken met hals strekken? Een vijf is voldoende dus dat is zeker te veel, maar een vier zou dan hetzelfde zijn als TS die de volte heeft rondgescheurd.
Shera, speciaal dan voor jou nog ene keer deze vraag.
shera schreef:Wat heeft het voor zin om een (Beginnende)combinatie zo de grond in te boren? met een 3 of een 4 was de boodschap ook wel
overgekomen. Ik vind een 0 of een 1 geven in deze klasse buitengewoon onsympathiek...
shera schreef:tussen een 0/1 en een 4 zitten nog een aantal cijfers bij mijn weten. Bij een nul denk ik aan een lege ring. Niks getoond want geen paard en geen ruiter. Ik vraag me af waarom er in de B zo grof gepunt moet worden. Je hoeft echt geen winstpunten weg te geven. Je wilt mensen toch ook motiveren om te werken aan dingen. Met een 0 kun je niks. Geef een onvoldoende en motiveer het zodanig dat de ruiter er iets aan heeft.
Lielle schreef:shera schreef:Wat heeft het voor zin om een (Beginnende)combinatie zo de grond in te boren? met een 3 of een 4 was de boodschap ook wel
overgekomen. Ik vind een 0 of een 1 geven in deze klasse buitengewoon onsympathiek...
mijn vraag was nav deze opmerking.
Lielle schreef:en vind je dat eerlijk tegenover die 4 die de ander krijgt omdat ze paard niet wil zakken in het hals strekken?
manie schreef:Als een onderdeel niet getoond wordt mag best een 0 uitgedeeld worden, B ruiter of niet.
Het gaat erom dat je dat kunt laten zien dat in je proefje gevraagd wordt. Lukt helemaal niet dan hoor je er ook geen punten voor te krijgen.
Als een B springruiter een bepaalde hindernis niet kan nemen dat wordt deze ook uitgesloten of is dat ook zeer onsympathiek......
Ik ben het met KarinvdM eens, sinterklaas is op 5 december, de rest hoor je te verdienen door een GOEDE proef te rijden.