Nullen geven in de B?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Froemel

Re: Nullen geven in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:56

Toen ik een B-dressuur proef reed, kreeg ik een 4 voor iets dat ik niet getoond had.. Dus een 0 vind ik echt een beetje heel erg overdreven :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:26

En hoe moet je dan punten voor hoe Lielle het al uitlegd?

Uit een overgang vallen is heel wat anders dan een overgang rijden Ja

Iemand die geen nette overgang laat zien op de letter krijgt al een 4.
Dan kan uit de galop vallen op zomaar een punt waar het het paard uitkomt toch ook nooit een 4 opleveren? Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:41

@ sjorsie: inderdaad een wijs besluit..
Al zou ik het voor mijn eigen gemoedsrust gewoon willen weten.
Het hoeft niet per direct iets uit te halen..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:47

Die jury was niet voor niets meteen vertrokken, ze moet eigenlijk tot na de prijsuitreking blijven om eventueel toelichting te geven. Ze zag de bui al hangen natuurlijk dat ze nullen moest verklaren.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 06:17

Sorry hoor, maar ik hier allemaal eens zo lees, kun je beter gaan springen: een balk is een balk en een weigering is een weigering. (Punt)!! Er zijn gewoon juryleden die strikt volgens het boekje jureren, is er iets niet getoond dan wordt het een nul, zo makkelijk denken zij er dan over. Nogmaals, het is en blijft een jurysport, als je daar niet tegen kan, moet je een andere sport gaan zoeken.
Ik wordt er een beetje zat van dat het altijd maar aan de jury ligt, kijk eens in de spiegel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 06:24

Staat er geen commentaar bij geschreven, waardoor je nul is gemotiveerd? Ik zou de volgende keer aan die jury vragen waarom een nul en geen 1 of 2 gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 07:30

Heel vaak staat er bij een laag punt geen commentaar omdat jezelf wel weet dat het niet goed was Lachen

Ik vind net als alanta te snel de jury de schuld gegeven
Het klinken als enorme rommel proeven met paarden die er nog niet aan toe zijn.
Niet erg, alleen maar leerzaam. Maar geef dan niet de jury de schuld als je zulke rommel proeven hebt, maar zie het gewoon als ervaring opdoen voor ruiter en paard Lachen
En besef dat wil je in de B fijne punten rijden dat je ook daar je paard netjes aan het lopen moet hebben Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:23

Dabo schreef:
Ik ben sjorsie's stalgenootje. Ik had ook een 0 op mijn protocol. Mijn paardje viel een paar meter voor de gevraagde overgang uit de galop. De overgang heb ik dus wel gemaakt, maar niet op de letter.. (maar een paar meter ervoor dus)
Ik persoonlijk vind dat ook geen 0 waard.

Maar goed, volgende keer beter! Haha!

Jij hebt die overgang dus niet gemaakt. Je paard viel zelf terug in draf, dat is heel wat anders dan een overgang maken.
Een nul geef ik daar ook niet voor, maar ik deel in de B wel eens enen uit.

Sinterklaas is op 5 december...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:26

KarinvdM schreef:
Dabo schreef:
Ik ben sjorsie's stalgenootje. Ik had ook een 0 op mijn protocol. Mijn paardje viel een paar meter voor de gevraagde overgang uit de galop. De overgang heb ik dus wel gemaakt, maar niet op de letter.. (maar een paar meter ervoor dus)
Ik persoonlijk vind dat ook geen 0 waard.

Maar goed, volgende keer beter! Haha!

Jij hebt die overgang dus niet gemaakt. Je paard viel zelf terug in draf, dat is heel wat anders dan een overgang maken.
Een nul geef ik daar ook niet voor, maar ik deel in de B wel eens enen uit.

Sinterklaas is op 5 december...

Wat heeft het voor zin om een (Beginnende)combinatie zo de grond in te boren? met een 3 of een 4 was de boodschap ook wel
overgekomen. Ik vind een 0 of een 1 geven in deze klasse buitengewoon onsympathiek...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:28

Lielle schreef:
en wat geef je dan aan iemand die netjes op de volte blijft draven maar waarvan het paard geen centimeter wil zakken met hals strekken? Een vijf is voldoende dus dat is zeker te veel, maar een vier zou dan hetzelfde zijn als TS die de volte heeft rondgescheurd.

Shera, speciaal dan voor jou nog ene keer deze vraag.

saphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:29

Ik had een 5 voor myn verzet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:30

Wie zegt dat ik B ruiters de grond in boor? Dat doe ik helemaal niet.

Die enen deel ik pas uit als het echt heel slecht is. Als iemand bijvoorbeeld moet galopperen maar haar trage paard niet in galop krijgt en vervolgens schouderophalend en lachend maar doorgaat in draf. Me dunkt dat die enen dan wel degelijk op z'n plaats zijn. Het is wel de bedoeling dat je het gevraagde niveau aankan als je gaat starten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:32

en met alle respect voor TS, als je niet voelt dat je in de verkeerde galop bent aangesprongen en zo dus alle oefeningen vrolijk uitrijdt, mankeert er dus echt nog wat aan de proef en is een 4 gewoon veel te veel.

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:34

Ik heb ook al eens een 0 gehad in de B. Was de eerste wedstrijd met mijn zeeeeer zenuwachtige streskip Moest in de hoek in galop aanspringen, hij schrok zich een hoedje (van kabouters met spandoeken?? Clown ) en sjeesde door naar B. Daar de volte ingezet en alsnog aangesprongen. Maar had voor aanspringen in galop een 0. Ja, misschien zwaar voor de B, maar ik vond het niet erg. Ik had de overgang niet getoond (in ieder geval niet daar waar het moest ) en dan is een 0 terecht. Ook in de B is "niet getoond" een nul. Voor onderdelen die wel heel goed gingen ook 8ten en zelfs een 9 gehad. Kijk, DAAR kan ik iets mee. Dat zie ik liever dan een briefje met 5jes en 6jes.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:37

Lielle schreef:
Lielle schreef:
en wat geef je dan aan iemand die netjes op de volte blijft draven maar waarvan het paard geen centimeter wil zakken met hals strekken? Een vijf is voldoende dus dat is zeker te veel, maar een vier zou dan hetzelfde zijn als TS die de volte heeft rondgescheurd.

Shera, speciaal dan voor jou nog ene keer deze vraag.

tussen een 0/1 en een 4 zitten nog een aantal cijfers bij mijn weten. Bij een nul denk ik aan een lege ring. Niks getoond want geen paard en geen ruiter. Ik vraag me af waarom er in de B zo grof gepunt moet worden. Je hoeft echt geen winstpunten weg te geven. Je wilt mensen toch ook motiveren om te werken aan dingen. Met een 0 kun je niks. Geef een onvoldoende en motiveer het zodanig dat de ruiter er iets aan heeft.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:39

shera schreef:
Wat heeft het voor zin om een (Beginnende)combinatie zo de grond in te boren? met een 3 of een 4 was de boodschap ook wel
overgekomen. Ik vind een 0 of een 1 geven in deze klasse buitengewoon onsympathiek...

mijn vraag was nav deze opmerking.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:42

Als een onderdeel niet getoond wordt mag best een 0 uitgedeeld worden, B ruiter of niet.
Het gaat erom dat je dat kunt laten zien dat in je proefje gevraagd wordt. Lukt helemaal niet dan hoor je er ook geen punten voor te krijgen.
Als een B springruiter een bepaalde hindernis niet kan nemen dat wordt deze ook uitgesloten of is dat ook zeer onsympathiek......

Ik ben het met KarinvdM eens, sinterklaas is op 5 december, de rest hoor je te verdienen door een GOEDE proef te rijden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:43

shera schreef:
tussen een 0/1 en een 4 zitten nog een aantal cijfers bij mijn weten. Bij een nul denk ik aan een lege ring. Niks getoond want geen paard en geen ruiter. Ik vraag me af waarom er in de B zo grof gepunt moet worden. Je hoeft echt geen winstpunten weg te geven. Je wilt mensen toch ook motiveren om te werken aan dingen. Met een 0 kun je niks. Geef een onvoldoende en motiveer het zodanig dat de ruiter er iets aan heeft.

Ja en de meeste juryleden geven ook niet snel een 0/1. Ik heb nog nooit een 0 laten opschrijven en enen zijn bij mij ook heel zeldzaam. Maar als een combinatie er werkelijk een potje van maakt dan hoef je niet lief te zijn en niet lager te gaan dan 4en.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:47

Lielle schreef:
shera schreef:

mijn vraag was nav deze opmerking.

een 3 dus

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:48

en vind je dat eerlijk tegenover die 4 die de ander krijgt omdat ze paard niet wil zakken in het hals strekken?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:51

Lielle schreef:
en vind je dat eerlijk tegenover die 4 die de ander krijgt omdat ze paard niet wil zakken in het hals strekken?

ja dus, allebei niet de gevraagde oefening naar behoren getoond

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:54

Dan moet je toch eens door de omschrijvingen van de cijfers heen kijken (voor in het dressuurboekje), want er zit nog een flink verschil tussen de twee uitvoeringen. Met die redenering zou het ook niet uitmaken of je 6, 7, 8 of hoger geeft want het is allemaal naar behoren uitgevoerd.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 03-09-07 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:58

manie schreef:
Als een onderdeel niet getoond wordt mag best een 0 uitgedeeld worden, B ruiter of niet.
Het gaat erom dat je dat kunt laten zien dat in je proefje gevraagd wordt. Lukt helemaal niet dan hoor je er ook geen punten voor te krijgen.
Als een B springruiter een bepaalde hindernis niet kan nemen dat wordt deze ook uitgesloten of is dat ook zeer onsympathiek......

Ik ben het met KarinvdM eens, sinterklaas is op 5 december, de rest hoor je te verdienen door een GOEDE proef te rijden.

whaha ROFL
Maar vind zeker dat je gelijk heb!
Niet getoond = niet getoond = 0
Zeker bij een ruiter die niet vriendelijk rijdt, vind ik dat zeker terecht.
Voor degene die meer dan een 0 gekregen hebben, hebben gewoon mazzel met een aardige jury.
Toch mag ik wel hopen dat niemand dat "normaal" vind en thuis hard gaat trainen.
(ik heb ook IMO vaak te hoge punten gehad, maar dat noem ik echt mazzel en zou ook genoegen nemen (zonder te zeiken) met veel mindere punten.... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:58

Maar ik vind het nogal een een groot verschil
Een paard dat wel in tempo blijft lopen of een paard dat bij wat ruimte in de hand meteen weg crosst.
Vind dat een heel stuk verschil in de africhting.
Dus daar een gelijk punt is verre van eerlijk.

Ook als B combinatie moet je laten zien wat er gevraagd word.
Het is en blijft een wedstrijd.

En de vergelijking met het springen vind ik idd mooi.
Als je daar je paard niet onder controle hebt stopt hij en kun je vertrekken, of vliegen de balken om je oren en eindig je ook bij de laatste. En dat vinden mensen dan wel terecht.
Dressuur is niet anders dan dat.
Niet getoond of erg weinig ervan is een slecht punt

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:01

Volgens de regels misschien een 0 of een 1. Maar ik blijf erbij dat het bij die 3 ook wel begrepen is inclusief opbouwende kritiek. En helemaal in de klasse B. Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd.