Binnekomen in M, meteen afwenden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horse_girl

Re: Binnekomen in M, meteen afwenden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:25

daantjuhhh: Ben je dan niet voorbij de A gereden na het startsein? Als het startsein gegeven is moet je zodra je bij de A bent beginnen, alleen voor de A mag je nog voltes rijden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:30

horse_girl schreef:
daantjuhhh: Ben je dan niet voorbij de A gereden na het startsein? Als het startsein gegeven is moet je zodra je bij de A bent beginnen, alleen voor de A mag je nog voltes rijden.

Nope.. dat was ik niet Haha!

Er stond ook bij: Binnenkomen buiten de baan!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:18

Mijn tip:

Gewoon nog een rondje rijden en doen alsof je neus bloed Haha! , werkt prima

(uiteraard moet je dan niet langs A komen) Clown

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:22

daantjuhhh schreef:
horse_girl schreef:

Nope.. dat was ik niet Haha!

Er stond ook bij: Binnenkomen buiten de baan!

Volgende keer zou ik als ik jouw was de regelementen meenemen en
vragen waar dat staat?? dat is duidelijk niet het geval in het L2

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:27

Nee dat weet ik, maar domme ik, heb eerst mijn paard naar huis gebracht en daarna terug gecrost om mijn coupons op te halen!
Maar toen was de prijsuitrijking al geweest en jury natuurlijk weg.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:07

winerieke schreef:
In de M mag je de bak niet verkennen, behalve als het binnen is , binnen mag je meestal 1 rondje de bak door ,, dan de ring verlaten en meteen binnen komen Lachen

En dit mag dan weer niet!!!!! Als je eenmaal in de ring bent geweest , omdat he er niet omheen kon rijden, mag je niet meer uit de ring om (via een grotere boog) binnen te rijden. Dus is er geen plaats om om de ring heen te rijden (zowel binnen als buiten) mag je in de ring de ring verkennnen maar ben je eenmaal binnen de ring geweest mag je er niet meer uit om binnen te komen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:12

En 1 rondje dat staat ook nergen. Als je de bak mag verkennen, dan is dat tot de jury het startsein geeft. En zelfs dan heb je nog weer 45 secondes.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:57

mywayzidane schreef:
winerieke schreef:
In de M mag je de bak niet verkennen, behalve als het binnen is , binnen mag je meestal 1 rondje de bak door ,, dan de ring verlaten en meteen binnen komen Lachen

En dit mag dan weer niet!!!!! Als je eenmaal in de ring bent geweest , omdat he er niet omheen kon rijden, mag je niet meer uit de ring om (via een grotere boog) binnen te rijden. Dus is er geen plaats om om de ring heen te rijden (zowel binnen als buiten) mag je in de ring de ring verkennnen maar ben je eenmaal binnen de ring geweest mag je er niet meer uit om binnen te komen.

Dat is bij mij altijd, Je gaat als je er niet omheen kan 1 rondje door de bak ,, dan ga je er uit en als je het startsein krijgt moet je gewoon op de A - C lijn binnen komen. Zo doet iedereen het bij ons, als je het anders doet is het fout. Het startsein is nog niet geweest als je in de bak rijd hea Tong uitsteken

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:42

Dan zou ik op officiele wedstrijden wel opletten want in het regelment staat ook ben je[url]in[/url] de bak geweest mag je er niet meer uit om op de ac lijn binnen te komen. En het staat zo l*llig als je nou net daardoor gediskwalifiseerd word.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:44

Ja oke, snap ik maar het is gewoon zo Tong uitsteken bij ons doet iedereen het Tong uitsteken En btw ik rijd alleen officieele wedstrijden, maar ik zOu het nog een keer navragen, en nu is het toch nog ffies buiten dus kan ik er omheen Lachen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:32

mywayzidane schreef:
Dan zou ik op officiele wedstrijden wel opletten want in het regelment staat ook ben je in de bak geweest mag je er niet meer uit om op de ac lijn binnen te komen. En het staat zo l*llig als je nou net daardoor gediskwalifiseerd word.

Waar staat dat Verward
In Artikel 130 nr 3 van het dressuur reglement staat dit:
Citaat:
Indien er geen ruimte is om bij het verkennen volledig rond de ring te kunnen rijden, dan mag de com binatie de ring betreden en alsnog verkennen.
Dit geldt voor zowel indoor- als outdoorwedstrijden. In dit laatste geval hoeft de ruiter na het signaal om te beginnen de ring niet opnieuw te verlaten

m.a.w. je hoeft er niet opnieuw uit, mág wel Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:35

Nee, een afgezette ring mag je niet meer verlaten!!
Dan kun je idd gediskwalifiseerd worden.

In de ring is in de ring.
Als je perse van buiten af binnen wilt komen moet je dus ook van buiten de ring de ring verkennen.

En als het siganaal gegeven is mag je wel voorbij de A rijden.
Stel je bent 3 meter voor A en de jury geeft het signaal, dan mag je gewoon nog een rondje rijden.
Je bent pas begonnen als je bij A afwend.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:11

Asjemenou, hoe kom jij aan deze 'wijsheid' Verward
Zou graag het stukje uit het reglement zien waar dit staat!

Net als dit stukje:
Citaat:
Stel je bent 3 meter voor A en de jury geeft het signaal, dan mag je gewoon nog een rondje rijden.
Je bent pas begonnen als je bij A afwend
daar is dus niets van waar, zodra het startsignaal is gegeven mag je niet de A passeren, doe je dat wel heb je een -2 te pakken!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:12

Zal eens kijken of ik het ergens kan vinden.
Maar waar staat dat het niet mag?
In de B en in de L1 kan ik het wel snappen, want daar begint de proef gewoon als je de A gepasseerd bent, maar in de M1?

Bij ons rijdt iedereen gewoon de A nog rustig een keerv oorbij, doe het zelf ook altijd, en nog nooit commentaar op gehad.
Maar misschien zijn hier de jury`s wel wat coulanter.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:22

Ik kan het stukje uit het regelement helaas niet copieren, maar er staat: Nadat het belsignaal voor starten door de jury is gegeven, dient de combinatie na 45 seconden de proef bij A te beginnen.
Maar zoals ik het lees staat er dus niet dat dat moet de eertsvolgende keer dat je bij a komt.
Je hebt immers 45 seconden de tijd.
Natuurlijk ben je wel begonnen zodra je bij A afwend, maar als je hem gewoon over de hoefslag voorbij rijd is er niks aan de hand.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:26

Geen idee of ze bij jullie coulanter zijn.... ik heb het vroeger altijd al zo geleerd tijdens het starten en tijdens de jury opleiding is dit ook ter sprake gekomen (omdat een hoop ruiters dit niet weten).
Maar als het in de B/L niet mag, moet een M/Z ruiter toch ook weten dat het niet mag... anders is het voor een jury niet duidelijk wannneer de ruiter besluit te beginnen met de proef.
Dat van die 45 sec. klopt Ja Maar dan mag je niet voorbij A komen!

Zal even kijken of ik terug kan vinden waar het staat.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:28

Tuurlijk ziet een jury het wel.
Je bent begonnen zodra je bij A afwend.
En in de B en de L1 zodra je (idd) de A passeerd.

Maar als het echt niet mag, dan zijn hier de jury`s ook totaal niet op de hoogte van de regeltjes. Zelfs op de kampioenschappen niet.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:36

Rij al jaren wedstrijden en ben al meerdere malen langs de A gereden na het startsein(ook bij intern.juryleden)
Ken die regel ook niet....

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:58

Kan het zo snel even niet vinden Scheve mond
In Artikel 133, kopje 4 en 5 wordt wel wat genoemd wat je zo op kan vatten, maar is niet wat ik bedoel....

Zal vanavond nog even verder zoeken Ja meen me te herinnneren dat er al eerder topic's hierover waren, ik ga nog wel even spitten Clown

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:13

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:49

Heb er voor de duidelijkheid even een aanvulling bij gezet. Knipoog

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:41

nou ik houd dit topic even in de gaten want er komen allerlei dingen voorbij waarvan ik dus niet wist, ben ook pas net gestart maar je kan eht maar weten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:39

_10_ schreef:
mywayzidane schreef:
Dan zou ik op officiele wedstrijden wel opletten want in het regelment staat ook ben je in de bak geweest mag je er niet meer uit om op de ac lijn binnen te komen. En het staat zo l*llig als je nou net daardoor gediskwalifiseerd word.

Waar staat dat Verward
In Artikel 130 nr 3 van het dressuur reglement staat dit:
Citaat:
Indien er geen ruimte is om bij het verkennen volledig rond de ring te kunnen rijden, dan mag de com binatie de ring betreden en alsnog verkennen.
Dit geldt voor zowel indoor- als outdoorwedstrijden. In dit laatste geval hoeft de ruiter na het signaal om te beginnen de ring niet opnieuw te verlaten

m.a.w. je hoeft er niet opnieuw uit, mág wel Knipoog

Inderdaad.
Als je het prettiger vind om van buiten de ring binnen te komen, dan mag dat (als dat moegelijk is)

_10_ schreef:
Citaat:
Je bent pas begonnen als je bij A afwend
daar is dus niets van waar, zodra het startsignaal is gegeven mag je niet de A passeren, doe je dat wel heb je een -2 te pakken!

Nee, dat is onzin.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:46

KarinvdM schreef:
_10_ schreef:

zodra het startsignaal is gegeven mag je niet de A passeren, doe je dat wel heb je een -2 te pakken!

Nee, dat is onzin.

Onzin??? Niet dus!!

Heb net toch maar even met de KNHS gebeld hierover.

Een deelnemen mag NIET de A passeren nadat het startsein is gegeven, doet de deelnemer dit wel is dit ten koste van strafpunten Ja -2 dus!

Dit is te lezen in het dicipline reglement dressuur, artikel 130 punt 5.
Citaat:
Nadat het (bel) signaal tot starten door de (voorzitter van de) jury is gegeven, dient de combinatie binnen 45 seconden bij A de proef te beginnen.

Vind het er niet echt duidelijk staan, maar het dient dus wel zo zodanig te worden opgevat!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:54

Dan mogen ze dat ook wel vertellen aan cursusleiders/bijscholingleiders...