Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
horse_girl schreef:daantjuhhh: Ben je dan niet voorbij de A gereden na het startsein? Als het startsein gegeven is moet je zodra je bij de A bent beginnen, alleen voor de A mag je nog voltes rijden.

, werkt prima
daantjuhhh schreef:horse_girl schreef:daantjuhhh: Ben je dan niet voorbij de A gereden na het startsein? Als het startsein gegeven is moet je zodra je bij de A bent beginnen, alleen voor de A mag je nog voltes rijden.
Nope.. dat was ik niet
Er stond ook bij: Binnenkomen buiten de baan!
winerieke schreef:In de M mag je de bak niet verkennen, behalve als het binnen is , binnen mag je meestal 1 rondje de bak door ,, dan de ring verlaten en meteen binnen komen
mywayzidane schreef:winerieke schreef:In de M mag je de bak niet verkennen, behalve als het binnen is , binnen mag je meestal 1 rondje de bak door ,, dan de ring verlaten en meteen binnen komen
En dit mag dan weer niet!!!!! Als je eenmaal in de ring bent geweest , omdat he er niet omheen kon rijden, mag je niet meer uit de ring om (via een grotere boog) binnen te rijden. Dus is er geen plaats om om de ring heen te rijden (zowel binnen als buiten) mag je in de ring de ring verkennnen maar ben je eenmaal binnen de ring geweest mag je er niet meer uit om binnen te komen.
bij ons doet iedereen het
En btw ik rijd alleen officieele wedstrijden, maar ik zOu het nog een keer navragen, en nu is het toch nog ffies buiten dus kan ik er omheen
mywayzidane schreef:Dan zou ik op officiele wedstrijden wel opletten want in het regelment staat ook ben je in de bak geweest mag je er niet meer uit om op de ac lijn binnen te komen. En het staat zo l*llig als je nou net daardoor gediskwalifiseerd word.

Citaat:Indien er geen ruimte is om bij het verkennen volledig rond de ring te kunnen rijden, dan mag de com binatie de ring betreden en alsnog verkennen.
Dit geldt voor zowel indoor- als outdoorwedstrijden. In dit laatste geval hoeft de ruiter na het signaal om te beginnen de ring niet opnieuw te verlaten

daar is dus niets van waar, zodra het startsignaal is gegeven mag je niet de A passeren, doe je dat wel heb je een -2 te pakken!Citaat:Stel je bent 3 meter voor A en de jury geeft het signaal, dan mag je gewoon nog een rondje rijden.
Je bent pas begonnen als je bij A afwend
Maar dan mag je niet voorbij A komen!
meen me te herinnneren dat er al eerder topic's hierover waren, ik ga nog wel even spitten

_10_ schreef:mywayzidane schreef:Dan zou ik op officiele wedstrijden wel opletten want in het regelment staat ook ben je in de bak geweest mag je er niet meer uit om op de ac lijn binnen te komen. En het staat zo l*llig als je nou net daardoor gediskwalifiseerd word.
Waar staat dat
In Artikel 130 nr 3 van het dressuur reglement staat dit:Citaat:Indien er geen ruimte is om bij het verkennen volledig rond de ring te kunnen rijden, dan mag de com binatie de ring betreden en alsnog verkennen.
Dit geldt voor zowel indoor- als outdoorwedstrijden. In dit laatste geval hoeft de ruiter na het signaal om te beginnen de ring niet opnieuw te verlaten
m.a.w. je hoeft er niet opnieuw uit, mág wel
_10_ schreef:daar is dus niets van waar, zodra het startsignaal is gegeven mag je niet de A passeren, doe je dat wel heb je een -2 te pakken!Citaat:Stel je bent 3 meter voor A en de jury geeft het signaal, dan mag je gewoon nog een rondje rijden.
Je bent pas begonnen als je bij A afwend
KarinvdM schreef:_10_ schreef:
zodra het startsignaal is gegeven mag je niet de A passeren, doe je dat wel heb je een -2 te pakken!
Nee, dat is onzin.
-2 dus!Citaat:Nadat het (bel) signaal tot starten door de (voorzitter van de) jury is gegeven, dient de combinatie binnen 45 seconden bij A de proef te beginnen.