Instructie set

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Instructie set

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 07:46

ik snap dat het de stem spaart maar vindt het toch leuker om live les te geven of te krijgen.
het zou wel handig zijn bij het losrijden op wedstrijden

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:56

jury schreef:
ik snap dat het de stem spaart maar vindt het toch leuker om live les te geven of te krijgen.
het zou wel handig zijn bij het losrijden op wedstrijden

Je krijgt toch ook gewoon live les? Je verstaat het alleen beter en er hoeft niet gegild te worden. Van draadje heb ik geen last hoor, onder mijn trui en ik merk niet eens dat het draadje er zit. Ik vind het ideaal! Niet alleen voor de instructrice/instructeur, maar ook voor de ruiter! Al roept onze instructrice soms nog zo hard dat het oortje niet eens nodig is :p Vork Clown

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:05

Ik ben ook aan het denken om zo'n ding aan te schaffen, puur voor mijn gemak.
Ik geef geen les, maar heb wel regelmatig priveles waarbij ook andere mensen door de bak rijden.
Ook op concours zou ik het erg fijn vinden om mee los te rijden.
Vandaar dat voor mij de Sennheiser echt geen optie is. Bloos
Ik heb echter een goedko(o)p(er) alternatief gevonden Haha!
http://www.portofoonwinkel.nl/products/ ... dition.htm

Zijn er al mensen die ervaring hebben met deze set en zo ja, ben je er te spreken over ?
Het is dus echt niet voor professioneel gebruik nodig !

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 10:15

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:37

GhostBuster schreef:
neem een dure die zijn meestal goed

Wat is je ervaring hiermee dan???
Je probeert gewoon zoveel mogelijk berichten te plaatsen, onzinnig en nergens op gebaseerd!!!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:22

Jesus mens ja, ga dan foto's kijken en zeggen dat het leuke paarden zijn. Kom je ook aan je posts.. Ik vroeg me af of iemand SERIEUS ervaring heeft met een gewone walkietalkie ipv zulke dure dingen. Vind ik namelijk een beetje overbodig om die gaan te kopen, aangezien ik niet elke dag op tig paarden les krijg.
Iemand?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:44

Ikzelf heb op de vorige manege een aantal keren met headseat lesgegeven. Dat waren dan wel groepslessen met een microfoon die aangesloten was op de boxen, maar in wezen is het idee hetzelfde. Ik heb zowel lesgegeven met een microfoon aan mijn kleren, als zo'n echte headset, als een keer met microfoon in mijn hand (moet je de kindertjes eens in een deuk zien liggen als je daar met je microfoontje staat Haha! ).

De microfoon doen we dus niet weer. De enige reden dat ik hem gebruikte was dat het buiten verschrikkelijk noodweer was en dat de batterijen van de headset leeg waren.... Maar een losse walkietalkie die je zelf voor je mond moet houden is gewoon niet praktisch. Heel vaak stond ik domweg nog te roepen, omdat ik dat ding weer niet voor m'n mond had. Als je fijn wilt lesgeven, moet gewoon standaard alles versterkt worden wat je zegt. Elke keer dan die microfoon naar je mond doen is niet praktisch. Bovendien krijg je er een koude hand van Knipoog

Als ik de keuze heb tussen een headset en een kledingmicrofoon, dan ga ik toch voor de headset. Je heb meestal een beter geluidsbereik (dius minder snel dat het gaat kraken zeg maar), vaak minder storing door kleren die over elkaar wrijven en je kan hem vaak wat beter stellen. Een kledingmicrofoon goed op je kleren krijgen is nog een kunst op zich vond ik. De headset zette ik op en klaar. Ik weet niet wat de prijzen van die dingen zijn, de manege waar ik toen werkte had die dingen gewoon. Maar als je het kan betalen, zou ik zeker voor een headset gaan.

Waar je wel even op moet letten is wat voor batterijen erin zitten. De een gaat aanmerkelijk langer mee dan de andere, en het fijnste is als je ze op kan laden en vervangen. Dan kan je namelijk ook een reservestel meenemen.
Verder zou draadloos niet mijn voorkeur hebben, omdat je meer kans op storing hebt. Gewoon het draadje eraan, en tussen 2 lagen kleren door laten lopen. Wel even opletten dat de snoetjes inderdaad lang genoeg zijn. Eventueel kan je het snoertje aan jezelf vastplakken met wat leukopor. Doe ik ook vaak met de oordopjes van mijn MP3, werkt perfect, wel makkelijk weer los te maken maar het blijft allemaal toch wat beter zitten.

Over Sennheiser kan ik erg kort zijn: Dat is een super merk, goede geluidskwaliteit, goede service en garantie en zijn prijs zeker waard. Overigens is Sennheiser bij lange na niet de duurste!!

Succes met je keuze, als ik veel les zou geven zou ik ook graag zoiets willen hebben!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:16

Hmm get the point.
Ik ben niet proffesioneel bezig ofzo, dus zo duur hoeft het in principe niet te zijn.
Ik was aan het denken aan een walkietalkie set met aan de ene een oortje (voor de ruiter) en aan de andere een microfoontje ev. met oortje (voor de instructeur). En de walkietalkie gewoon aan je broek hangen.
Nee, een losse zonder microfoontje lijkt me ook niet zo handig.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:11

Ik weet eerlijk gezegd niet of het toegestaan is om deze tips te geven, maar dan bij deze mijn excusses. Bloos
Ik heb een tijdje gekeken voor een set en wilde in 1e instantie een portofoonsetje gaan kopen. Echter na er zoveel klachten over gehoord te hebben , was mijn man het hiermee niet eens. Als muziekant weet hij zelf hoe goed Sennheiser systemen zijn en is dus een speurtocht begonnen naar een draadloossysteem voor mij. Uiteindelijk heb ik dan vandaag mijn systeem binnen gekregen. Go jij! Go jij!
Sennheiser Camera set EW 122. Dit is een zender kastje en een ontvangerkastje ( de ruiter kan dus niet terug spreken), maar ja dat doe ik wel als ik naast mijn instructrice sta. Haha! En een microfoontje voor op de revers vd instructeur ( er zitten nog een paar accesoires bij maar die heb je niet nodig) bij dit setje ontbreekt dan nog alleen een oortje voor de ruiter maar dat kun je oplossen met het kopen van een los oortje in de winkel of je gewone koptelefoon te gebruiken ( weet nu even niet of deze wel past).
Het setje hebben wij via ebay Amerika gekocht voor maar 288 euro incl verzendkosten !! Wow! Dit is dus een fractie van de prijs waarvoor deze setten in Nederland worden aangeboden. Als de Doune je pakketje aanhoudt komen er nog ong 25% invoerbelasting bovenop, dit hoeft dus niet, maar KAN wel !
Tuurlijk het is even goed nog flink geld maar of je een degelijk portofoonset wil kopen ( zoals ik van 140 euro) of er dan nog een dikke 100 euro bovenop gooit en dit koopt, lijkt mij de keuze erg makkelijk. OK dan!
Daarbij zijn deze setten bij muziekanten ook erg geliefd en 2e hands brengen ze hier in Europa al net zoveel op als dat dit setje mij nu gekost heeft, dus eigenlijk is het nooit geld weggooien ! Pling
Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze tip ! Clown

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:32

Ik gebruik nu ook iets langer dan een jaar de Sennheiser. Ik ben er super tevreden over. Mijn lesklanten vinden het rijden met een 'oortje' ook veel fijner dan iemand die staat te schreeuwen in de bak. De klanten hebben het gevoel alsof je achterop mee aan het rijden bent, dus dat geeft ook nog eens extra vertrouwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:21

ik heb een portofoon systeem, dit werkt redelijk. Het valt me erg mee qua ruis e.d. Ik vind het heel prettig lesgeven, ik kan namelijk veel duidelijker zijn in mijn opmerkingen. Klanten omschrijven idd ook het gevoel van "achterop meerijden"

ik ga op termijn dus ook zeker investeren in een Sennheiser systeem Ja

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 20:44

Ik heb zelf via een man die in een audiozaak werkt, een protofoon meegekregen om te testen.
het was er 1 van het merk Cobra.
Helaas werkte het maar even en al gauw begon de boel te storen.
gelukkig mocht ik hem terug brengen.
De tip van Au3 is erg goed, bedankt!