Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hennutjuh schreef:Tavanta schreef:Als je een hele goeie stap hebt maar de figuren niet netjes rijdt (te klein/groot of zo) kan ik me voorstellen dat je voor de betreffende figuren lage punten haalt maar voor de stap opzich een 7.
ja maar stap is eigenlijk gewoon een rechte lijn van hand verranderen in middenstap.
Hennutjuh schreef:Maar dan is het toch vreemd als er in de stap onderdelen gesugereerd wordt dat hij te kort stapt en vervolgens wel een 7 gegeven wordt voor de algemene stap, waar wordt dat dan op gebaseerd?
CGJ12 schreef:Hennutjuh schreef:Maar dan is het toch vreemd als er in de stap onderdelen gesugereerd wordt dat hij te kort stapt en vervolgens wel een 7 gegeven wordt voor de algemene stap, waar wordt dat dan op gebaseerd?
Misschien dacht de jury aan het eind: "Ach, dat meisje heft nu al dusdanig weinig punten, dat ik op de eindcijfers wel wat hoger kan gaan zitten" (zieligheidsgedachte). Een paar 7-ens (ipv 5-en) kan ervoor zorgen dat de betreffende amazone een beetje lol in het rijden houdt.......
Hester schreef:Waarschijnlijk stapte het paard te kort bij de uitgestrekte stap, of werd het paard op 'n volte iets te veel tegengewerkt in z'n bewegingen waardoor hij korter ging stappen?
Ik ben 't één keer niet eens geweest met 'n jurybeoordeling, want er stond dat ik niet optijd terugging naar de draf, en ik was wel optijd terug naar de draf. Tot ik wat beter keek, en zag dat 't om de tweede keer terug naar draf ging, en toen was ik niet op de letter, maar er 2 meter na. Dus de jury had wel gelijk, ik had gewoon niet goed gekeken.
Het is veel makkelijker om de jury de schuld te geven, maar de jury heeft (gelukkig) een opleiding gevolgd om de dressuurproeven goed, eerlijk en rechtvaardig te beoordelen. En als die beoordeling binnen is, kun je daar met de jury over discussieren, of je kan het accepteren. Aan achteraf klagen heeft niemand wat. Is er één bepaald jurylid die "wel vaker gek jureert", dan kun je vragen waarom hij/zij dat doet, of je kan dit jurylid ontwijken.
Achteraf klagen helpt niemand.
Hennutjuh schreef:JA IK SNAP NIET DAT DAT DAN KAN ALLEMAAL.
OOK VIND IK PERSOONLIJK DAT DE JURY'S OP DE KAMPIOENSCHAPPEN UIT ANDERE PRIOVINCIES MOETEN KOMEN.
GR
Scum schreef:Hennutjuh schreef:JA IK SNAP NIET DAT DAT DAN KAN ALLEMAAL.
OOK VIND IK PERSOONLIJK DAT DE JURY'S OP DE KAMPIOENSCHAPPEN UIT ANDERE PRIOVINCIES MOETEN KOMEN.
GR
En dat kunnen we ook lezen als je het met normale letters typt
Merel_90 schreef:Weet je wat pas een giller was?
Op de friese kampioenschappen waren de jury's het blijkbaar heel vaak niet met elkaar eens.
Een ruiter in het M2 had in diezelfde baan 167 en 193
En in de M1 was er ook puntenverschil namelijk een ruiter die had 194 en 233!!!!!!!!!!! Dat is toch niet normaal?

CGJ12 schreef:Die 194 / 233 kan ik beter begrijpen dan het eerste (kleinere) verschil.....
In het tweede geval vinden beide jury's het namelijk (erg) goed........
Merel_90 schreef:Weet je wat pas een giller was?
Op de friese kampioenschappen waren de jury's het blijkbaar heel vaak niet met elkaar eens.
En in de M1 was er ook puntenverschil namelijk een ruiter die had 194 en 233!!!!!!!!!!! Dat is toch niet normaal?
GeJe schreef:Merel_90 schreef:Weet je wat pas een giller was?
). Dan is de prestatie in de ring namelijk onomstreden en zo hoort het ook
( sorry, het is natuurlijk eigenlijk om te huilen) raket schreef:Auw... Komt er dan niemand vragen waarom hij/zij een slecht cijfer voor de galop heeft gekregen? Dit jurylid zal de meeste galop's dan toch als slecht beoordelen?toen ik op een bijscholing een collega jurylid hoorde vertellen dat de galop een 4 takt moest zijn, dit was geen verspreking.