ook toen ik nog een verzorg haflinger gehad altijd als ik ging rijden even een vlechtje er in..
vind het vervelend en even wat netter staan
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
miep1979 schreef:Citaat:Bij mij scoor je een 9 (of zelfs wel een 10) als je manen, voorpluk en evt. staart hebt gevlochten (of staart netjes bijgewerkt, al kan ik me voorstellen dat je bij een Haflinger de zijkanten niet weg gaat scheren) en er zelf ook keurig uitziet.
Volgens de reglementen mag een winstpunt niet "verdiend" worden middels het cijfer verzorging dus ik ben het hier als collega jury niet helemaal met je eens Mies7.
Ik geef standaard een 7 voor de verzorging, als iemand met lange manen de moeite niet genomen heeft om te vlechten geef ik een 6 omdat imo deze ruiter niet hetzelfde cijfer veredient als iemand die met veel pijn en moeite weer geprobeerd heeft mooie knotten te maken. Een 5 zoals TS hier aangeeft vind ik wel heel streng.
Als jury zie ik liever de manen vast zodat ik kan zien hoe de buiging en de aanleuning is en het beeld veel rustiger is.
IndianLady schreef:dan heb ikook even een vraagje tussendoor. Mijn fjord heeft lange manen en die kan ik onmogelijk invlechten, hij heeft simpelweg TEveel haar. Zou ik dan ook minder punten krijgen?
ninavenya schreef:Kiim schreef:Ik vind het een beetje raar dat mensen hier zeggen dat ze puntenaftrek geven voor losse manen.. Het staat dat het mag dus lijkt me niet dat je dit kunt maken.
Als de manen nou geel zijn of slordig zitten kan ik het begrijpen maar anders vind ik niet dat je het kunt maken!
Ik ben het hier mee eens.. een haflinger hoort eigenlijk losse manen te hebben.