Aahh.. bijna de baan uitgestuurd voor niks!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Aahh.. bijna de baan uitgestuurd voor niks!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 20:30

Dela schreef:
nee die stond op de andere bladzijde, maar die vrouw was alweer voorbarig..
ik vond het zeer overdreven..

Haha, ja ze was wel heel erg ijverig in het controleren van alles.
Is verder ook niet erg, maar doe het dan wel correct!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:57

Beetje late reactie

Maar heb dit dus ook al gehad
Dat een jury me niet wou laten starten omdat er geen stempel stond over de gedrukte chipnummer in het paspoort Dromen na veel gediscuseer en vermeldingen loop dan even naar een ander jurylid om na te vragen(wat dus geweigerd werd omdat zij gelijk zou hebben) uiteindelijk toch mogen starten.
Door dat soort dingen ga je zeker niet fijn de ring in

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:44

Ik werd er gisteren, tijdens mijn 3e wedstrijd op aangesproken dat de gedrukte transpondercode afgestempeld zou moeten zijn. Ik heb aangegeven dat aangezien het een voorgedrukt transpondercode is dit volgens mij niet hoeft. Ik dacht dit ergens gelezen te hebben, maar kan het helaas niet terug vinden. Zij was er van overtuigd dat het wel zou moeten.
Er is gelukkig niet gesproken over het wel of niet mogen starten. Zij zei dat ik het paspoort terug kon sturen.
Het paspoort is uitgegeven door de KNHS en ik heb ze de vraag per e-mail voorgelegd. Ik kan er niets over vinden in het wedstrijdregelement. De paard en sport waar het in heeft gestaan heb ik niet gekregen omdat ik pas net lid ben van de KNHS.
Ik hoop op een reactie per e-mail. Die print ik dan uit en neem ik overal mee naar toe Tong uitsteken
Moet er niet aan denken om onvericht ter zake weer naar huis gestuurd te worden Sigaar
Ben toch benieuwd naar de reactie van de KNHS (op papier) Knipoog

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:49

Ik heb ook alleen een strip in mn paspoort en geen stempel erop. Mag je daar dus gewoon mee rijden?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:58

die stempels zijn geintroduceerd omdat er gerommeld kan worden met stickers. Als het gedrukt staat in het paspoort kan er niet mee gerommeld zijn (of er is gerommeld met het hele paspoort Clown ) en hoeft er geen stempel op.

Echter er wordt continu gewezen op het feit dat er stempel over de code moet staan. De kleine lettertjes erachteraan (geen stempel nodig bij geprint in paspoort) worden niet of slecht gelezen, gevolg een hoop verwarring bij iedereen.

dus bij
sticker in paspoort wel een stempel
print in paspoort geen stempel

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:09

ik heb volgens mij gewoon een sticker, hoe kom je dan aan een stempel?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:00

nathalie16 schreef:
ik heb volgens mij gewoon een sticker, hoe kom je dan aan een stempel?

Paspoort (aangetekend!) opsturen naar de instantie die het paspoort uitgegeven heeft (bijvoorbeeld KWPN) met het verzoek om een stempel op de sticker te zetten. Er moet geloof ik wel een dierenartsverklaring bij, die moet kijken of je chipnummer klopt wat in het paspoort staat. Ik zie in je onderschrift dat je naar Ermelo mag, zorg maar dat het voor de hippiade in orde is, anders wordt je daar uitgesloten bij controle, dat zou echt heel lüllig zijn.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:09

Ja daarom juist, maar dan heb ik m niet optijd terug denk ik, dus ik bel anders vandaag wel even het KWPN op..

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 07:49

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:08

Nee, maar een geplakte dus wel. Moet je het dan naar het KWPN opsturen?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:14

Jep, als je snel bent dan haal je het misschien nog wel voor de Hippiade. De laatste keer dat er iets in mijn paspoort gewijzigd moest worden, had ik het binnen een week terug van het KWPN. Misschien eerst even bellen en je situatie uitleggen?

Overigens bewijzen dit soort gevalletjes maar weer eens hoe verstandig het is zelf de reglementen bij je te hebben. Daar heb ik al verschillende ruiters mee kunnen helpen in hun discussie met juryleden
( die mij vast een betweter vinden ondertussen Bloos ).

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:19

ik heb zondag ook wedstrijd, dus dat is balen. Ik bel anders zo wel even het kwpn en knhs.

Nee indd, maar die juy's moeten toch helemaal de goede regels weten en niet zomaar wat roepen en je niet aan start laten. Dat is helemaal schandalig!

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:29

nathalie16 schreef:
Nee, maar een geplakte dus wel. Moet je het dan naar het KWPN opsturen?

Dat ligt er aan, van welke instantie/stamboek je paspoort is. Als je een KWPN paspoort hebt moet het daar naar toe.

Citaat:
ik heb zondag ook wedstrijd, dus dat is balen. Ik bel anders zo wel even het kwpn en knhs

KWPN is in de regel heel snel, dus dat haal je makkelijk voor de hippiade, als ik jou was liet ik liever de wedstrijd van komend weekend schieten als de hippiade. Hier in de buurt wordt echt vrijwel nooit gecontroleerd, ik ken mensen die zelden of nooit hun paspoort bij zich hebben.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:37

Het verbaast me dat sommige mensen dit nog niet weten! Bloos! Vorig jaar zomer zijn de Nederlands Kampioenen van de M1 en M2 uitgesloten omdat ze geen stempel over de stikker hadden!!! Is toen een hele discussie e.d. over geweest..
Het klopt idd, als het erin gedrukt staat hoef je geen stempel te hebben, staat er een sticker in moet er een stempel in. Half over de sticker, half op het papier! Ja

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:38

ik word zelden gecontroleerd. Maar ik heb ze aan de telefoon gehad. Ik doe m maandag op de post met een briefje erbij dat ik Nederlandse heb en dan zou het allemaal wel goedkomen zei ze. Of ik stuur m morgen op en hoop maar dat ze zondag niet controleren..

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:38

Wat ik dan niet snap, dat ze dat niet gelijk doen en waarom ze er niks over zeggen dan dat dat moet..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:41

Toen men begon met chipnummers in paspoorten plakken, wilden ze juist geen stempel over de barcodesticker, omdat je dan met een barcodelezer makkelijk het nummer af kon lezen uit het paspoort. Toen mochten er dus geen stempels over barcodes heen worden geplakt.
Maar toen bleek dat er met die stickers flink gefraudeerd kon worden, moest er juist wel een stempel over de sticker, zodat frauderen werd bemoeilijkt.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:44

Oke nja ik heb dat denk ik gemist Bloos Maar mn dierenarts heeft dr ook nooit wat overgezegt..
Nou ik ga het even regelen, zodat er op het Nk geen gedoe is.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:45

Niet alle dierenartsen zijn op de hoogte van de reglementen van de KNHS ( en dan nog, is het de taak van de da om te zorgen dat het in orde is, kan je je afvragen ). Hopelijk krijg je alles op tijd voor elkaar!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:47

Nee oke, maar die kijken het paspoort echt vaak in en is hun dus nooit opgevallen en dus zelfs controleurs ook niet! Maja ze heeft het me beloofd dat het zou lukken. Ik kon ook langsrijden en het laten doen..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:48

Dat is makkelijk als je in de buurt woont!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:52

Ja, maar woon er een uur vanaf! Ik was er met de halve finale van de pavo cup als ik het nou toen wist haha

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:30

Er zijn zelfs jury's die mensen met laarzen met rits en vetertje de baan uitsturen! Dat hoorde ik in de winkel waar ik mijn rijlaarzen heb gekocht! Ik heb het nagevraagd bij de KNHS en het mag natuurlijk wel gewoon en die mail neem ik wel mee naar wedstrijd voor het geval ik zo'n jury tref.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:45

AmonRe schreef:
Er zijn zelfs jury's die mensen met laarzen met rits en vetertje de baan uitsturen! Dat hoorde ik in de winkel waar ik mijn rijlaarzen heb gekocht! Ik heb het nagevraagd bij de KNHS en het mag natuurlijk wel gewoon en die mail neem ik wel mee naar wedstrijd voor het geval ik zo'n jury tref.

Dat is helemaal bizar!

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:36

Ókee vaag gelukkig mocht je toch meerijden heb je toch geluk gehad Knipoog