Hoe heb ik nu een 3 kunnen behalen op E-F van hand verandere

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: Hoe heb ik nu een 3 kunnen behalen op E-F van hand verandere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:28

Misschien niet helemaal correct van E naar F gereden waardoor de beste man dacht dat je niet getoond had.

Ik ben het wel met je eens er wordt soms k u t gejureerd hoor. Ze moeten je volgens mij kennen, leuk vinden, paard leuk vinden, zelf goed gemutst zijn en dergelijke. En dan die jury die je net 179 punten geven pfffffff.

Dit weekend heb ik geschreven bij de M1 En M2 daar liet een meisje de gebroken lijn in galop eigenlijk niet zien ja ze ging bij B een meter van de hoefslag een pas en toen direct weer terug of ze nu neit gehoord had ofzo dat weet ik niet afijn, ze kreeg een 3 met een -2 voor de vergissing. Verder reed ze super en haalde een dikke winstpunt met scores tussen de 3 (met -2) en de 8. Leuk jurylid en legde alles ook precies uit op de protocol. Ik moest er ook bijschrijven -2 voor de vergissing gebroken lijn niet laten zien.
Nou ja duidelijk. Die juryleden zouden hun slechte punten van kommentaar moeten voorzien daar heb je wat aan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:27

xCaitlinx schreef:
je moest denk ik middenstap doen .. ik heb hetzelfde in middendraf . ik denk dat jij dan als je bij de E bent meteen middenstap doet tot F , en dat is helemaal fout . je moet er verschil inzien dus pas wat later beginnen en eerder stoppe ik heb dat van het weekend meegemaakt in oud-beijerland maar de tweede dag had ik er een 7 voor Knipoog

NEE< ik moest echt GEEn middenstap of iets dergelijks doen.
Gewoon E-F van hand veranderen! niet meer en niet minder!

Hahaha

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:30

Kan goed zijn dat de schrijfster per ongeluk het cijfer bij het verkeerde onderdeel opgeschreven heeft.
Alleen zou de jury bij het onderdeel waar je dan wel de 3 op had wel commentaar moeten geven...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:35

pearlie schreef:
Kan goed zijn dat de schrijfster per ongeluk het cijfer bij het verkeerde onderdeel opgeschreven heeft.
Alleen zou de jury bij het onderdeel waar je dan wel de 3 op had wel commentaar moeten geven...

Ja en der staat nergens commentaar.
Alleen op de eeste paar cijfers.. vanaf nummertje 5 ofzo niet meer terwijl daar dus nog 2 3en staan!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:27

Das niet netjes. Alles 5 of lager behoort te worden voorzien van commentaar!!
Maar was het onderdeel voor of na de 3 misschien dan wel een onderdeel waar je eventueel een 3 voor zou hebben kunnen krijgen? Dan weet je dat de schrijfster zich vergist heeft.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:31

hoe vaak zie je inderdaad niet dat er op een protocol nauwelijks commentaar staat. Hoe weet je dat waar iets aan ligt. Ik vind dat er altijd op een protocol commentaar geschreven moet worden bij cijfers lager dan 5 (ook de 5).Iedereen wil toch weten waar het aan ligt en waar ze dus aan moeten werken.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:33

pearlie schreef:
Das niet netjes. Alles 5 of lager behoort te worden voorzien van commentaar!!
Maar was het onderdeel voor of na de 3 misschien dan wel een onderdeel waar je eventueel een 3 voor zou hebben kunnen krijgen? Dan weet je dat de schrijfster zich vergist heeft.

Ik heb afgelopen jaar de jurycurus gedaan, een 7,6 en 5 dienen altijd van commentaar voorzien te worden dus jou redenatie alles lager dan een 5 hoort voorzien te zijn van commentaar klopt niet helemaal.
Meestal is het zo dat een ruiter bij een 4, 3 of lager zelf wel weet waterfout gegaan is.
Zelf probeer ik zoveel mogelijk bij ieder onderdeel commentaar te geven in positieve zin.

Hoe je voor e-f van hand veranderen een 3 zou kunnen krijgen is verder voor mij ook een raadsel.
Het enigste wat ik zou kunnen bedenken is dat je misschien wat te laat aan dit onderdeel begonnen zou kunnen zijn, echter zou commentaar dan ook gewenst zijn.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:35

waarom moet een 7 voorzien van commentaar, das toch een heel net cijfer???

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:36

[quote="miep1979"]

Ik heb afgelopen jaar de jurycurus gedaan, een 7,6 en 5 dienen altijd van commentaar voorzien te worden dus jou redenatie alles lager dan een 5 hoort voorzien te zijn van commentaar klopt niet helemaal.
Meestal is het zo dat een ruiter bij een 4, 3 of lager zelf wel weet waterfout gegaan is.
quote]

Als je bij 7, 6 en 5 commentaar gaat geven betekent dat dat op vrijwel alle onderdelen commentaar moet worden gegeven!! Dat is helemaal niet bij te benen voor een schrijfster!!
En geef je dan bij 4 en 3 geen commentaar??

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:12

Heb je die lijn via de C gereden ofzo? Nagelbijten / Gniffelen
Volgens mij mag het inderdaad niet dat er niks bij staat hoor. Je had vast gewoon een jury in een erg lúllige bui. Zij zijn groot en ik is klein!

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:54

een 3 op gewoon van hand veradenren ?
wel raar hoor.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:15

Lowara schreef:
dat mag officieel toch niet? 2X dezelfde jury met 2 proeven?

Op onze stal heb je altijd voor 2 proeven dezelfde jury en het zijn gewoon KNHS wedstrijden. Lijkt mij dus dat dat gewoon mag Ja

Ontopic: Volgende keer dat je die jury hebt, meteen goed je protocollen lezen en zonodig direct commetaar vragen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:37

lejo schreef:
waarom moet een 7 voorzien van commentaar, das toch een heel net cijfer???

Je moet toch weten wat je moet doen voor een 8 of een 9 Cool

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:54

Haha inderdaad Haha!
Ik heb toevallig op mijn protocol van afgelopen zondag ook bij een 7 nog commetaar gehad hoe het beter moest Cool Haha!

anouk_daris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 14:19

een 3 ?
Heb je dan niet Slingerend van hand veranderd ?

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 01:11

het is niet alleen het stukje veranderen hé.
hoe rijd je je paard.. misschien was je tempo niet gelijk matig?
liep die tegen de hand?
reed je wel goed op de letter?
op het goede been?
goede stelling?
taktmatig???

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 05:53

@ ayhno.
Het was proef 7, punt 12.
Dat is dus echt alleen E-F van hand veranderen.

Mijn paard loopt weleens wat tegen de hand, tempo is erg goed takt stelling goede been enz.. das allemaal wel in orde.
2 dagen ervoor had ik nog 193 punten en ik heb nu weer 4 proefen erna gehad en telkens een 7 op dat onderdeel en lekker in de winst.

De basis zit er wel goed in hoor en E-F van hand veranderen gebeurde niks aparts.. was gewoon een net recht lijntje, mooi door de hoek heen!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 06:40

Kafue schreef:
Ik ben het wel met je eens er wordt soms k u t gejureerd hoor. Ze moeten je volgens mij kennen, leuk vinden, paard leuk vinden, zelf goed gemutst zijn en dergelijke. En dan die jury die je net 179 punten geven pfffffff.

Jeetje, wat een onzin zeg, weer gaat de beschuldigende vinger naar de jury! Als jullie nou gewoon eens wat vaker in de spiegel kijken! En die 179, ja das altijd jammer, maar als jury ben je gewoon aan het punten wat je ziet en als je dan op 179 uit komt, helaas!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 14:09

Alanta schreef:
Kafue schreef:

Jeetje, wat een onzin zeg, weer gaat de beschuldigende vinger naar de jury! Als jullie nou gewoon eens wat vaker in de spiegel kijken! En die 179, ja das altijd jammer, maar als jury ben je gewoon aan het punten wat je ziet en als je dan op 179 uit komt, helaas!

Dat ben ik wel met je eens hoor.

Maar deze besta man zal toch iets aan mij niet waarderen.
Vorige week had ik nog 193 en bij hem 168 terwijl er qua proeven weinig verschil zit.
De keer ervoor had ik van hem ook hele lage punten en van de andere jury heel hoog.
Nou beweer ik niet dat hij mij niet mag of mijn paard niet mooi vind.
Er zal vast iets aan mij zijn of wat ik doe wat hij absoluut niet wil zien!
Alleen jammer dat ik nog steeds geen vinger op dat geen kan leggen!

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:12

Misschien dat ze heel streng rekenen bij zo'n onderdeel omdat het heel makkelijk is ofzo heel raar

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:17

Alanta schreef:
Kafue schreef:

Dan ben jij een van de weinige juryleden die punt wat ze zien. De ervaren categorie die weet precies wat je punten moet om op een bepaald cijfer uit te komen en als je dan als schrijfster 179 telt moet je meestal wat veranderen om op 178 of 177 uit te komen.
Weet je en dat is dan net niet zo eerlijk. Mischien is het overigens bij jullie in de regio anders hoor dat weet ik niet.
Sommige juryleden raken zelfs halverwege de weg kwijt of vergeten te punten en doen sommige onderdelen als laatste tja en wat moet je daar dan mee kun je dus mazzel hebben en pech. Ik maak daar op zich niet zon punt van hoor, ik weet zelf wel waarneer het goed was of slecht maar je zult net zijn begonnen en dan zoiets krijgen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 14:18

bacciej schreef:
Misschien dat ze heel streng rekenen bij zo'n onderdeel omdat het heel makkelijk is ofzo heel raar

Ja maar dan moet er toch op z'n minst ook iets fout gaan!
Het was een keurige van hand veranderen in een net tempo met de juiste stelling in een goede aanleuning gaande paard!
Netjes het hoekje meegepakt.

En dan nog moet er op z'n minst ook een commentaar bijstaan!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:22

Als ik dit zo lees, moeten ze wel in de war zijn geweest!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:27

Alanta schreef:

Vlaag van volkomen verstandsverbijstering of gewoon schrijffout 3 of 8 lijkt wel op elkaar Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:28

Kafue schreef:
Alanta schreef:

Vlaag van volkomen verstandsverbijstering of gewoon schrijffout 3 of 8 lijkt wel op elkaar Knipoog

Hahaha.. tja, zou wel een logischer cijfer zijn! Haha!