Is de m2 nou gewoon zo'n rot klasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Is de m2 nou gewoon zo'n rot klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:10

Nou precies, het is nogal niet een moeilijke oefening! Ik heb een paard van ruim 1.82 die het sluiten al moeilijk zat vindt maar dan ook nog zo'n oefening valt niet mee, nou heb ik een stukje van het oude M1 meegepakt en die kwartjes gingen best aardig maar de overgang is nu echt heel groot.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:24

ThisIsMe schreef:
KarinvdM schreef:
Ik denk ook dat veel ruiters te snel de de overstap nemen, vaak terwijl ze er nog niet helemaal aan toe zijn.

Daar zit denk ik bij veel mensen inderdaad het probleem, die willen zo snel mogelijk over, dus in iedere klasse alleen wedstrijden rijden met twee proeven en dan meteen met 10 punten over. Dan is het risico groot dat je ergens in de M, meestal de M2, vastloopt omdat de basis gewoon niet goed genoeg bevestigd is.
Ik merk het ook aan reacties om me heen, ik rijd met een 6-jarige in de L2, rijd buiten de selecties bijna geen wedstrijden, rijd meestal toch wel rond de 190 punten en heb momenteel 23 winstpunten. Ik heb geen haast om over te gaan, na de kampioenschappen vind ik vroeg genoeg, dan zijn er heel veel mensen die dat niet snappen. Ik persoonlijk ben liever wat te zuinig op mijn paard, als het goed is moet die nog jaren mee, dus waarom haasten om over te gaan? Mijn plezier in het rijden is niet afhankelijk van de klasse waarin ik op wedstrijd acteer, thuis oefenen we best eens contragalop en travers, schouderbinnenwaarts e.d. is allemaal geen probleem, maar ik vind het nog niet bevestigd genoeg om het op wedstrijd in een proef, snel achter elkaar, allemaal te moeten laten zien.

Denk namens veel paarden: waren er maar veeeel meeeer ruiters/amazones als jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:19

Ik heb ook expres een 7 maanden gewacht alvorens M2 te gaan starten.
Heb toen echt geen wedstrijd gereden en mij puur gericht op de training waar ik zoals eerder is benoemd door sommige geen moeite mee heb. Kan prima thuis trainen zonder mijn "drive" te verliezen of mijn motivatie.

Nu heb ik 2 keer gestart maar goed ging dit absoluut niet, maar dit heeft meer te maken met het super fijne soms absoluut niet meewerkende karakter van mijn merrie Haha! Alle oefeningen beheers ik voldoende nu ze er ook op het goede moment uit weten te persen Vork

M2 is een lastige klasse maar mits je alles goed voor elkaar hebt is ie zeker te doen!
Mijn instructrice zegt ook dat dit wel 1 van de moeilijkere klasse's is om te rijden.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:29

Maar hoe je het ook wend of keert vind ik dat de nieuwe M2 kant noch wal raakt... Er wordt alleen verzamelde stap gevraagd, dat je uiteraard ook verzamelde draf en galop nodig hebt staat buiten discussie maar gevraagd wordt het niet... in de Z1 daarna is 't weer verzameling. Dát vind ik pas raar! Daarnaast heb je nu in de M2 wel rustigere proeven als ik het vergelijk met de oude proeven war nog travers op beide kanten én schouderbinnenwaarts op beide kanten in zat... Dat vond ik echt een gruwelijke klasse en de Z1 daarna was een zucht van verlichting! Heerlijk die lange afstanden en m'n moeder hoefde de proef niet meer in één ademteug voor te lezen.

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:34

KarinvdM schreef:
Ik denk ook dat veel ruiters te snel de de overstap nemen, vaak terwijl ze er nog niet helemaal aan toe zijn.

Ja dat denk ik ook, ook omdat de M1 'makkelijker' gemaakt is en bovendien heeft het toch het beeld van;
Als je een winstpunt haalt kan dat je laatste zijn dus moet dit in de Z1 wel rond kunnen rijden.
Ik heb er met Nonny ook lang over gedaan en de Z1 ging veel beter Lachen

Heb verder geen reacties gelezen.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:19

Ik zie nu met regelmaat combinaties die nog niet M2 klaar zijn en de punten niet halen en daar verbaasd over zijn. De M2 zal vast met een reden zwaarder zijn gemaakt zodat er minder ruiters "zomaar" in de Z rijden. Ik zelf heb niet zoveel moeite met de klasse M2. Maar ik zorg wel dat voordat ik overstap naar een zwaardere klasse ik zeker weet dat mijn paard de oefeningen beheerst.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:03

Wienna schreef:
*knip*
De M2 zal vast met een reden zwaarder zijn gemaakt...
*knip*

M2 zwaarder? Het is sinds de nieuwe proeven juist makkelijker!

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:10

Ben meteen in het M2 "ingestapt" en moet zeggen dat ik deze nieuwe M2 proeven makkelijker vind dan de oude M2 proeven, de proeven zitten logischer in elkaar en je hebt meer tijd om voor te bereiden. Met mijn huidige merrie rijd ik redelijk makkelijk het M2 door (11 winstpunten uit 13 starts) terwijl ik met mijn vorige merrie in de oude M2 proeven bijna een jaar nodig had om de klasse "door te worstelen".

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:13

Ik had toendertijd meer moeite met de L en de M1 dan met de M2 ROFL Orlando dacht bij een kwartwending dat het een keertwending was, en daar ging ik steeds de mist in Clown verder vond hij het absoluut niet interessant, dus liep naar vanalles te kijken ipv op mij te letten, dus in de L + M1 heb ik iets langer gezeten. (8 starts in de L, en 9 in de M1 geloof ik) M2 leek het toen juist weer veel makkelijker, omdat het toen in het voordeel van mijn paard was Ja

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:14

KarinvdM schreef:
Wienna schreef:
*knip*
De M2 zal vast met een reden zwaarder zijn gemaakt...
*knip*

M2 zwaarder? Het is sinds de nieuwe proeven juist makkelijker!

Mij was juist verteld dat de M2 zwaarder zou zijn gemaakt zodat er minder snel de overstap zou worden gemaakt naar de Z Verward

Nou breekt mijn klomp Haha!

Wat zeuren ze hier dan Knipoog

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:19

Wienna schreef:
Ik zie nu met regelmaat combinaties die nog niet M2 klaar zijn en de punten niet halen en daar verbaasd over zijn. De M2 zal vast met een reden zwaarder zijn gemaakt zodat er minder ruiters "zomaar" in de Z rijden. Ik zelf heb niet zoveel moeite met de klasse M2. Maar ik zorg wel dat voordat ik overstap naar een zwaardere klasse ik zeker weet dat mijn paard de oefeningen beheerst.

Wanneer is iemand dan niet M2 klaar?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:23

Als die zijn paard niet goed genoeg voor elkaar heeft!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:24

Wienna schreef:
Mij was juist verteld dat de M2 zwaarder zou zijn gemaakt zodat er minder snel de overstap zou worden gemaakt naar de Z Verward

Nou breekt mijn klomp Haha!

Wat zeuren ze hier dan Knipoog

Je hoeft nu niet meer travers én SB in 1 proef. ook geen travers uit je afwenden meer enzovoort. Vind de M2 een heel stuk makkelijker dan de oude proeven. De M1 helaas ook, waardoor het gat weer groter is geworden Knipoog

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:25

asjemenou schreef:

Bedankt voor het nuttige antwoord. Ja, ik begrijp dat je geen M2 proef kunt lopen met een paard die naar de sterren kijkt.
Maar stel, iemand rijdt de laatste wedstrijden altijd 1 of 2 winstpunten in de M1. Paard kan keertwendingen stappen, contra is geen probleem en travers ook niet. Kan diegene over?

CriiStiina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:26

ik vond de M2 makkelijker dan de M1,
mijn pony kon goed schouderbinnenwaarts, keertwending, travers enz. ,beter dan middendraf:)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:27

Dan is het absoluut geen probleem

Ik reed 3 tot 4 winst per wedstrijd. Alleen kon hij geen geweldige keertwendingen en travers koste veel moeite. Toch redde we het gewoon wel, omdat hij goede contra en andere onderdelen had.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:33

Stel. M1-ruiter rijdt de laatste 8 wedstrijden aldoor winst (rond de 185) wordt ook vaak 4de! Proeven mogen iets netter gereden worden (hoeken door, paard rechtstellen, etc) maar alle oefeningen doet het paard met 1 hoef in zijn neus.. Kan zo'n ruiter over? En, stel de ruiter gaat over, gaat de ruiter ergens tegenaanlopen?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:34

Emilia schreef:
asjemenou schreef:

Bedankt voor het nuttige antwoord. Ja, ik begrijp dat je geen M2 proef kunt lopen met een paard die naar de sterren kijkt.
Maar stel, iemand rijdt de laatste wedstrijden altijd 1 of 2 winstpunten in de M1. Paard kan keertwendingen stappen, contra is geen probleem en travers ook niet. Kan diegene over?

Als hij verder ook altijd netjes nageefelijk loopt, goed voor je been is, in de oprichting loopt, met de neus op of net voor de loodlijn,een goede lengtebuiging heeft enz enz, dan kun je makkelijk over ja!

Het probleem is vaak dat mensen denken dat ze het allemaal voor elkaar hebben, en als ze dan over gaan blijken de paarden toch niet zo goed voor elkaar te zijn als ze zelf dachten.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:36

Rhodos schreef:
Stel. M1-ruiter rijdt de laatste 8 wedstrijden aldoor winst (rond de 185) wordt ook vaak 4de! Proeven mogen iets netter gereden worden (hoeken door, paard rechtstellen, etc) maar alle oefeningen doet het paard met 1 hoef in zijn neus.. Kan zo'n ruiter over? En, stel de ruiter gaat over, gaat de ruiter ergens tegenaanlopen?

Mij lijkt zelf de M2 heel erg lastig als je paard niet rechtgesteld is en niet netjes door de hoeken kunt laten lopen.
Maar het lijkt mij dan in de M1 eigenlijk ook al moeilijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:37

Rhodos schreef:

Ja dan loop je tegen dezelfde dingen aan. Paard moet nou eenmaal recht zijn en hoeken door Knipoog Ik houd zelf altijd aan dat ik pas overga als ik minimaal 4 keer 2 winst of bijna 2 winst per proef heb gereden. (Dus in de 190/200)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:38

Of een M1 ruiter waarvan het paard erg op de voorhand loopt. Paard komt er van achter niet goed onder.. Kent de oefeningen wel. Proeven worden precies gereden, niet hoog gepunt maar wel winstpunten.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:39

Deze gaat heeeeeel erg vastlopen in de M2 lijkt mij!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:40

Daar word je dus wel op afgestrafd. paard moet netjes op achterhand lopen. Waar je in de M1 er nog mee weg komt, word je in de M2 er gruwelijk hard op afgestraft Lachen

Emilia

asjemenou schreef:
Deze gaat heeeeeel erg vastlopen in de M2 lijkt mij!

Omdat?

asjemenou

Op de voorhand lopen wordt heel zwaar afgestraft, maar deze zal dan in bv de contra toch ook wel moeite hebben?