Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ThisIsMe schreef:KarinvdM schreef:Ik denk ook dat veel ruiters te snel de de overstap nemen, vaak terwijl ze er nog niet helemaal aan toe zijn.
Daar zit denk ik bij veel mensen inderdaad het probleem, die willen zo snel mogelijk over, dus in iedere klasse alleen wedstrijden rijden met twee proeven en dan meteen met 10 punten over. Dan is het risico groot dat je ergens in de M, meestal de M2, vastloopt omdat de basis gewoon niet goed genoeg bevestigd is.
Ik merk het ook aan reacties om me heen, ik rijd met een 6-jarige in de L2, rijd buiten de selecties bijna geen wedstrijden, rijd meestal toch wel rond de 190 punten en heb momenteel 23 winstpunten. Ik heb geen haast om over te gaan, na de kampioenschappen vind ik vroeg genoeg, dan zijn er heel veel mensen die dat niet snappen. Ik persoonlijk ben liever wat te zuinig op mijn paard, als het goed is moet die nog jaren mee, dus waarom haasten om over te gaan? Mijn plezier in het rijden is niet afhankelijk van de klasse waarin ik op wedstrijd acteer, thuis oefenen we best eens contragalop en travers, schouderbinnenwaarts e.d. is allemaal geen probleem, maar ik vind het nog niet bevestigd genoeg om het op wedstrijd in een proef, snel achter elkaar, allemaal te moeten laten zien.
Alle oefeningen beheers ik voldoende nu ze er ook op het goede moment uit weten te persen

KarinvdM schreef:Ik denk ook dat veel ruiters te snel de de overstap nemen, vaak terwijl ze er nog niet helemaal aan toe zijn.

Wienna schreef:*knip*
De M2 zal vast met een reden zwaarder zijn gemaakt...
*knip*

Orlando dacht bij een kwartwending dat het een keertwending was, en daar ging ik steeds de mist in
verder vond hij het absoluut niet interessant, dus liep naar vanalles te kijken ipv op mij te letten, dus in de L + M1 heb ik iets langer gezeten. (8 starts in de L, en 9 in de M1 geloof ik) M2 leek het toen juist weer veel makkelijker, omdat het toen in het voordeel van mijn paard was

KarinvdM schreef:Wienna schreef:*knip*
De M2 zal vast met een reden zwaarder zijn gemaakt...
*knip*
M2 zwaarder? Het is sinds de nieuwe proeven juist makkelijker!

Wienna schreef:Ik zie nu met regelmaat combinaties die nog niet M2 klaar zijn en de punten niet halen en daar verbaasd over zijn. De M2 zal vast met een reden zwaarder zijn gemaakt zodat er minder ruiters "zomaar" in de Z rijden. Ik zelf heb niet zoveel moeite met de klasse M2. Maar ik zorg wel dat voordat ik overstap naar een zwaardere klasse ik zeker weet dat mijn paard de oefeningen beheerst.
Wienna schreef:Mij was juist verteld dat de M2 zwaarder zou zijn gemaakt zodat er minder snel de overstap zou worden gemaakt naar de Z
Nou breekt mijn klomp
Wat zeuren ze hier dan
asjemenou schreef:Als die zijn paard niet goed genoeg voor elkaar heeft!
Emilia schreef:asjemenou schreef:Als die zijn paard niet goed genoeg voor elkaar heeft!
Bedankt voor het nuttige antwoord. Ja, ik begrijp dat je geen M2 proef kunt lopen met een paard die naar de sterren kijkt.
Maar stel, iemand rijdt de laatste wedstrijden altijd 1 of 2 winstpunten in de M1. Paard kan keertwendingen stappen, contra is geen probleem en travers ook niet. Kan diegene over?
Rhodos schreef:Stel. M1-ruiter rijdt de laatste 8 wedstrijden aldoor winst (rond de 185) wordt ook vaak 4de! Proeven mogen iets netter gereden worden (hoeken door, paard rechtstellen, etc) maar alle oefeningen doet het paard met 1 hoef in zijn neus.. Kan zo'n ruiter over? En, stel de ruiter gaat over, gaat de ruiter ergens tegenaanlopen?
Rhodos schreef:Stel. M1-ruiter rijdt de laatste 8 wedstrijden aldoor winst (rond de 185) wordt ook vaak 4de! Proeven mogen iets netter gereden worden (hoeken door, paard rechtstellen, etc) maar alle oefeningen doet het paard met 1 hoef in zijn neus.. Kan zo'n ruiter over? En, stel de ruiter gaat over, gaat de ruiter ergens tegenaanlopen?
Ik houd zelf altijd aan dat ik pas overga als ik minimaal 4 keer 2 winst of bijna 2 winst per proef heb gereden. (Dus in de 190/200)
asjemenou schreef:Deze gaat heeeeeel erg vastlopen in de M2 lijkt mij!