E pony start bij de paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: E pony start bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:53

Ik ben er wel mee eens dat je als ponyruiter tussen de paarden veel extra moet tonen, dat heb ik nu ook. Dingen zoals de middengalop moet ik veel meer tonen dan een gemiddeld ander paard, ook de overgangen moeten extra duidelijk. In de L2 had ik geen moeite tussen de paarden, maar nu in de m1 wordt het wel iets moeilijker
Trouwens ik start ook in het zuiden Knipoog

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:09

Ik rij met een D'tje bij de paarden (haflinger), en heb er geen problemen mee gehad hoor.
Ik ga van de zomer M1 starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:34

In het zuiden zie je idd niet zo heel veel pony's tussen de paarden, maar ze zijn er wel. En vaak niet onverdienstelijk!
Ik heb ook heel even met mijn bonte! D-er (146) tussen de paarden gestart, Z1. Punten lagen vaak iets lager dan ik scoorde toen nog bij de pony's reed, maar niveau van de overige ruiters was vaak ook beter. Met een goede proef scoorde ik ook gewoon punten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:38

Ik ken een haflinger in het Z Lachen Als je gewoon goed rijdt krijg je heus je punten wel Ja En als het keer op keer tegenvalt zal het denk ik ook wel aan de ruiter liggen Bloos

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:25

verootjoo schreef:
Ik ken een haflinger in het Z Lachen Als je gewoon goed rijdt krijg je heus je punten wel Ja En als het keer op keer tegenvalt zal het denk ik ook wel aan de ruiter liggen Bloos

Mij hoor je niet zeggen dat het een nadeel is om met een haf te starten, want ik heb alleen nog maar positieve reacties gehad. Lachen

DePretFlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:32

Het kan een nadeel zijn in de dressuur, net zoals een schimmel een nadeel kan zijn etc.
Zelf ook Nrps pony tussen paarden gereden (sgw). weinig last mee gehad. maar op echt dressuurwedstrijden kan het soms moeilijker zijn.

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:28

Ik ben ook met mijn E-pony tussen de paarden begonnen in de B, binnen een jaar reden we Z1 met winst en nu liggen de punten al een hele tijd klaar om de overstap te maken naar het ZZ-licht.
Ik ben het er dus niet mee eens dat je anders beoordeeld wordt.

Tuurlijk heb ik weleens een opmerking als.. meer bergop in de uitgestrekte galop, terwijl ze voor haar doen al erg 'groot' wordt. Dat is ook de reden dat ik de overstap niet ga maken, maar in de basissport kan je leuk meedraaien hoor met een pony.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:33

ik heb er ervaring mee heb ook met mn pony tusen de paarden meegereden en waar mijn pony en ik een nette proef reden en verschillende de ring uitsprongen staakten nog hoger eindigde dan mij. kijk eens op www.startlijsten.nl en dan bij stelling is nu een hele stelling over bezig.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:55

Ik rij ook met een bonte E pony tussen de paarden. We zijn in de B begonnen en zitten nu in het M1. Ik merk eigenlijk aan mijn punten niet dan het een pony is. De ene jury is gewoon strenger als de andere.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:15

mijn "paardje" is ook een E pony 1.56 welliswaar maar ik merk totaal geen verschil.
Z op 20 x 40 is het juist een voordeel.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:19

Ik denk ook niet dat er je met een e pony anders beoordeeld wordt als met een paard sommige pony's zijn meer paard dan een van 1.60. het is alleen zo dat de punten en dan zeker in het M/Z bij de paarden minder snel gegeven worden als bij de pony's. Bij de pony's wordt over het algemeen wat minder streng gejureerd.

PacinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:40

Ik rijd ook op een E pony maar ben gelukkig nog geen 18.
Als ik 18 ben denk ik niet dat ik tussen de paarden ga rijden want ik ken veel mensen die dit wel hebben gedaan en idd allemaal krijgen ze het super zwaar op de wedstrijden.

Het klopt gewoon niet dat je hierop wordt afgewezen want niemand kan er immers wat aan doen dat deze regel er is.

Im vind het echt zo dom :S

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:05

Ik denk als je je oefeningen goed uitvoert dat het niks uitmaakt

djedda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:59

Ik rijd ook sinds ik 18 ben tussen de paarden met mijn e-pony. Nergens last van, gaat prima!
Volgnde week overstap naar de M2 Lachen

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:54

Ik rij met mijn D-pony tussen de paarden.
Ik ben pas 3 x gestart, maar heb niet echt iets om over te klagen.

CJLW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:29

Als je gewoon netjes rijdt, moet het prima kunnen hoor. Maar ik denk dat het met een paardgefokte E-pony wel makkelijker gaat dan met een typische pony.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:44

Ik rij met mijn net aan D pony (1.40) ook tussen de paarden, met afstammelingen van Ferro etc. Ik heb er weinig problemen mee gehad en ben zelfs vaak genoeg 1ste geworden.

Dus nee, ik heb er absoluut (nog) geen slechte ervaringen mee Lachen

Ben nu L2 en ik verwacht wel meer moeite te krijgen bij de M, maar gewoon goed oefenen doet een hoop...

Stond laatst in Paard en Sport iemand die met zijn Fjord Z2 reed en ZZ-licht zou gaan starten na de regio kampioenschappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:06

Mag je met een fjord ZZ-L qua stokmaat?
Nooit geweten Lachen Dacht dat alleen paarden dat mochten

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:07

runningkawa schreef:
Mag je met een fjord ZZ-L qua stokmaat?
Nooit geweten Lachen Dacht dat alleen paarden dat mochten

Volgens mij mag dat ook pas sinds kort, vroeger mocht dat idd niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:08

ah zo, dan loop ik achter Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:12

ff in de reglementen gedoken om mezelf weer up to date te houden en idd, weer wat geleerd Haha!
Maar veel fjorden zullen dan denk ik toch nog wel afvallen verwacht ik

Citaat:
De minimum schofthoogte van een paard moet voor de klasse ZZ-licht en hoger, zonder hoefijzers gemeten, 148,1 cm zijn

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:48

Ja en veel Haflingers ook, hoewel dat soort rassen wel steeds groter gefokt worden...
Bij ons op stal loopt er nu ook een Haflinger rond die zeker de 1.50m haalt. Loopt nu in de M rond, wie weet in de toekomst Haha!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:15

haike schreef:
Ik heb ook heel even met mijn bonte! D-er (146) tussen de paarden gestart, Z1. Punten lagen vaak iets lager dan ik scoorde toen nog bij de pony's reed.

Ik denk eerder dat dit van toepassing is.
De jurering bij de pony's is veeel minder streng, dan bij de paarden. Bij de pony's krijg je al vrij gauw een wp, terwijl je bij de paarden echt moet rijden voor je punten. Als je ziet dat er mensen bij de pony's in de m of z komen, die hun pony nog niet eens nageeflijk hebben lopen...
Ik denk dat daarom veel ponyruiters het niet redden bij de paarden. Het is dan gemakkelijker is om te zeggen dat de jury je niet mag omdat je een pony hebt, dan om toe te geven dat je niet het niveau hebt wat er gevraag wordt..
Ik heb er overigens sowieso een hekel aan als mensen zeggen bij lage punten: Ja maar ik heb een haflinger/bonte/fries/schimmel enz, dus die jury mocht mij gewoon niet. Onzin! Als je, je proeven netjes rijdt, is er geen jury die om jouw pony heen kan!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:17

Een meisje bij mij op de manege gaat als ze 18 is met haar E-pony Z2 bij de paarden starten. En ik moet zeggen, ik kan haar geen ongelijk geven, die pony loopt als een paard van 1.70!

Ik denk dat het toch echt wel aan jezelf ligt als je geen punten rijd, of dat nou met je pony tussen de paarden is of gewoon tussen de pony's Lachen

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:04

nina88 schreef:
Ik denk eerder dat dit van toepassing is.
De jurering bij de pony's is veeel minder streng, dan bij de paarden. Bij de pony's krijg je al vrij gauw een wp, terwijl je bij de paarden echt moet rijden voor je punten. Als je ziet dat er mensen bij de pony's in de m of z komen, die hun pony nog niet eens nageeflijk hebben lopen...

Nou.. in NH zijn ze bij de pony's ook aardig streng hoor! Mijn pony start in de B en het valt me op hoe streng er over het algemeen gejureerd wordt, van 6 starts heeft vaak alleen de 1e een wp en dan is er helemaal niet zo beroerd gereden.

Aan de andere kant denk ik niet dat jury's iets tegen pony's bij de paarden hebben. Iemand die ik ken start met haar C! pony bij de paarden en is nu M. Het blijft een jurysport, maar dat heb je net zo goed met een groot paard als met een kleine pony Lachen