Citaat:- 3, "springt in galop" (ja, dat merk ik zelf ook wel in de middendraf)
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:- 3, "springt in galop" (ja, dat merk ik zelf ook wel in de middendraf)
panache schreef:Citaat:- 3, "springt in galop" (ja, dat merk ik zelf ook wel in de middendraf)
) etc voel ik me nogal kleinerend behandeld als de jury dat er nog bij zet. Ik heb inmiddels wel zoveel ruitergevoel dat ik dat zelf wel merk, en ik weet ook wel wat er in de training aan moet gebeuren.
gekke_koei schreef:ookal is het nog zoiets simpels als verkeerd aanspringen of wegvliegen in de galop. er wordt ook vaak zat neergezet, jammer van het verkeerde aanspringen, maar netjes gecorrigeerd.. dus een 4 ipv een 3... dat zou dan wel goed commentaar zijn, terwijl iemand die alleen verkeerde galop neerzet en ook een 4 geeft hetzelfde meent, maar het niet expliciet uitschrijft.
nina62 schreef:Toch zijn er altijd nog mensen die zeggen: "Moet je kijken een 4 en er staat geeneens commentaar bij!!!"
Daarom laat ik er dan toch nog "mislukt" oid bijzetten
panache schreef:nina62 schreef:Toch zijn er altijd nog mensen die zeggen: "Moet je kijken een 4 en er staat geeneens commentaar bij!!!"
Daarom laat ik er dan toch nog "mislukt" oid bijzetten
indd.. als er een 4 zonder commentaar staat, is het okal niet goed.
daantjuhhh schreef:HOW.. meiden... nou komt er door wat ik zeg een behoorlijke discussie op gang.
Ik heb het over mijn 3!
Ik ben L2 dressuur.
Ik sprong een keer verkeerd aan, ik neem meteen terug en spring op de goede galop aan.
(dan lijkt het mij overduidelijk dat ik zelf wel de fout weet)
Anders nam ik hem niet terug!
Als ik zou jureren en er zou een ruiter vrolijk in de verkeerde galop doorfluiten, tja dan is het duidelijk dat die niet voeld in welke galop hij zit!
Maar een volwassen vrouw in een L proef weet echt wel het verschil tussen de rechtergalop en linkergalop.
Weet een ruiter van mijn leeftijd en catogorie dat niet, dan zie je dat als jury ook wel!
Lielle schreef:Precies, daantjuh, dat bedoel ik dus ook. Maar met de opmerkingen van Nina62 snap ik iets meer van de redenen om het er toch op te zetten.
daantjuhhh schreef:HOW.. meiden... nou komt er door wat ik zeg een behoorlijke discussie op gang.
Ik heb het over mijn 3!
Ik ben L2 dressuur.
Ik sprong een keer verkeerd aan, ik neem meteen terug en spring op de goede galop aan.
(dan lijkt het mij overduidelijk dat ik zelf wel de fout weet)
Anders nam ik hem niet terug!
Als ik zou jureren en er zou een ruiter vrolijk in de verkeerde galop doorfluiten, tja dan is het duidelijk dat die niet voeld in welke galop hij zit!
Maar een volwassen vrouw in een L proef weet echt wel het verschil tussen de rechtergalop en linkergalop.
Weet een ruiter van mijn leeftijd en catogorie dat niet, dan zie je dat als jury ook wel!
)
M.a.w. als iets gruwelijks fout gaat mag er het best met een stukje humor gebracht worden ...maar dat is heel persoonlijk
Venetia schreef:Heb wel eens bij een 8 commentaar gehad: zeer goede ruimte, goede tact, handen iets smaller houden, iets nageeflijker houden met terugrijden.
Voor de uitgestrekte stap. Weet je gelijk wat je moet doen voor een 9.
), dit heb ik echt veel liever want dan heb je meer om aan te werken.
Nu, tijdens mijn proef moest ik afwenden over de A-C lijn.Bij de X was er echt een mega-drassig stuk, ik lette heel even een seconde niet op en.. mijn pony loopt er doodleuk langs,in een boogje om die plas heen dus
Nu stond er op dat protocol heel droog :'Recht richten.' Nou, serieus, ik wist niet meer waar ik het had ! 
, pakt zn hummeltje en racet oncontroleerbaar over de lange zijde.Ik kon echt niets doen, alleen proberen hem tussen de hekjes te houden.Dus ik maak een volte, zodat ik hem terug heb, pech dan maar van de -2 voor die volte.En ik maak dan (op de gevraagde plaats) de overgang naar draf, een beetjegehaast nog, maar wel op de gevraagde plaats, en de gevraagde oefening.En daarna maak ik de proef af.
Mijn pony liep wel heel netjes in de hand, en met schwung door zijn lijf voor de rest van de proef,ik had ook allemaal 6/7/8 tot dat stukje,en dat werd wel extreem erg afgestraft.Wel wat spanning dat ik hem bij me moest knijpen, maar een 1 over lichtheid, omdat er 1 onderdeel niet goed ging..