Niet oplettende jury!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wodan

Re: Niet oplettende jury!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 07:52

Ik had laatste een aktie dat ik op de volte moest aan galopperen en ik had dit niet verstaan. Ik vraag aan mijn voorlezer en nu, zegt ze ja aanspringen in galop op de volte. Ik heb de volte toen nogmaals gereden en had wel een -2 verwacht, maar nee een 5 te laat in galop!

Ik weet van juryleden dat als ze wat aan hun schrijfster moeten uitleggen en een onderdeel v/d proef niet zien dat ze dan vaak een 6 geven of kijken naar het begin van de proef wat voor cijfer ze zullen geven. Goed is het natuurlijk niet, maar het gebeurd wel.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:43

Tyrza schreef:
SharonB schreef:

Nee, dat is wel waar.
Maar bij de Paardenclub waar ik rijd, jureert zij geen L2! Daar vragen ze andere jury's voor!

Beetje raar?? zijn de rubrieken in het L1 dan zo groot??

hier jureren ze ook alleen maar de B en L1, L2 doen ze dan nooit erbij, en onze rubrieken zijn echt niet groot Lachen

EzriJo1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:00

pres schreef:
Kan me haast niet voorstellen dat zoiets echt gebeurt.

Maar als het mij zou overkomen liet ik het er zeker niet bij zitten
en ging niet weg voordat er een passende oplossing gevonden was.

helaas gebeurt het soms wel.....niet vaak gelukkig maar een jury is ook maar menselijk....wel erg knullig voor die gene die de dupe wordt van deze fout....ook ik heb er 1 ervaring mee. stond er ook op mijnprotocol dat ik mijn proef niet had afgemaakt...helaas voor dat jurylid had ik het bewijs op video.

soms gebeurt het ook wel eens dat men protocollen door elkaar haalt, dat je opeens aantekeningen op je protocol ziet die niet voor jou zijn....hier heb ik helaas ook 3 ervaringen mee...de ergste van die 3 vondt ik nog wel dat ik ooit eens een 3 kreeg voor de algemene verzorging (als aanmerking stond er dat mijn paard vol mestplekken zat en dat de manen maar half gevlochten waren), hier ben ik toen mee naar dat desbetreffende jurylid gegaan, hij hield voet bij stuk dat dit wel klopte en dat ik mijn paard maar beter had moeten poetsen...ik heb daarop even mijn paard gehaald, waarop hij ter plekke zijn welgemeende excusses aanbood....mijn paard is namelijk spierwit (zeker als hij mee op concour gaat) en keurig in de knot gerdaaid, en echt geen mestvlekje te bespeuren.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:36

EzriJo1978 schreef:
pres schreef:
Kan me haast niet voorstellen dat zoiets echt gebeurt.

Maar als het mij zou overkomen liet ik het er zeker niet bij zitten
en ging niet weg voordat er een passende oplossing gevonden was.

helaas gebeurt het soms wel.....niet vaak gelukkig maar een jury is ook maar menselijk....wel erg knullig voor die gene die de dupe wordt van deze fout....ook ik heb er 1 ervaring mee. stond er ook op mijnprotocol dat ik mijn proef niet had afgemaakt...helaas voor dat jurylid had ik het bewijs op video.

soms gebeurt het ook wel eens dat men protocollen door elkaar haalt, dat je opeens aantekeningen op je protocol ziet die niet voor jou zijn....hier heb ik helaas ook 3 ervaringen mee...de ergste van die 3 vondt ik nog wel dat ik ooit eens een 3 kreeg voor de algemene verzorging (als aanmerking stond er dat mijn paard vol mestplekken zat en dat de manen maar half gevlochten waren), hier ben ik toen mee naar dat desbetreffende jurylid gegaan, hij hield voet bij stuk dat dit wel klopte en dat ik mijn paard maar beter had moeten poetsen...ik heb daarop even mijn paard gehaald, waarop hij ter plekke zijn welgemeende excusses aanbood....mijn paard is namelijk spierwit (zeker als hij mee op concour gaat) en keurig in de knot gerdaaid, en echt geen mestvlekje te bespeuren.

Een goed advies: Voordat de lezer begint te lezen, kan die beter even naar de jury toelopen en zeggen wie er nu start en met welk paard. Zo weet je zeker dat ze de juiste protocol gaan gebruiken.

EzriJo1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:00

dit gebeurt zelfs als de lezer al bij de jury geweest is en verteld heeft welke combinatie er aan de start staat...maar dan is het druk of de dag is erg lang of het is warm....whatever....het gebeurt gewoonweg wel eens...beetje jammer dat t mij al 3 keer is overkomen...jurywerk blijft mensenwerk...en die maken wel eens fouten,,,, kan gebeuren

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:48

terug gaan naar de jury..

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:43

Ik heb dit ook weleens gehad, een paar jaar geleden al weer. Ik was aan het einde van mijn proef en groet af, en de jury roept mij bij zich, dus ik denk, wat nu weer?! Ze zeiden dat ik een bepaalde oefening had overgeslagen, ik nee hoor, ik weet zeker dat ik die oefening gereden heb. Nou ze bleven volhouden, maar gelukkig had een jongen die aan de kant stond te kijken gezien dat ik die oefening wel had gereden en toen stond de jury met de mond vol tanden en hebben ze er een 6 van gemaakt.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:47

Afgelopen zaterdag hebben ze bij mij alles verkeerd ingevuld.
Moest ik bij E in galop aanspringen, stond er een 4 met 'te weinig'. Dat zal wel bij de middengalop moeten zijn, maar die kwam pas 2 onderdelen later. En toen hebben ze er ergens gewoon een paar 6en tussen gezet, want op het einde klopte het weer wel.

Jennefer_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:47

nou een klacht in dienen...
weet je wat ik vindt dat ze soms alleen maar 6 geven
want dat is makkelijk en niet eens echt er over na denken
dus heb ik ook het gevoel dat ze niet echt zitten op te letten

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:48

of je rijd gewoon op 6'jes..... Lachen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:19

En hoe kom je nou eigenlijk aan -30 dan?

SharonB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 17:52

WowAmigo schreef:

Bij ieder onderdeel -10 en ze hadden 3 onderdelen niet gezien, dus -30! Boos!
Ik heb geen idee waarom ze dat hadden gedaan, maar er viel niet te praten met ze! Boos!

el_conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:18

Niet gezien is niet getoond en dan toch gewoon een 0
Als je de proef in afmaakt wordt je toch geoon uitgesloten.
Je hebt de ring dan voortijdig verlaten en wordt dan uitgesloten

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:12

SharonB schreef:
WowAmigo schreef:

Bij ieder onderdeel -10 en ze hadden 3 onderdelen niet gezien, dus -30! Boos!
Ik heb geen idee waarom ze dat hadden gedaan, maar er viel niet te praten met ze! Boos!

Maar zo tellen ze niet hoor! Ze tellen niet alle punten bij elkaar op, maar er wordt uitgegaan van een 6. Heb je een 7 dan tellen ze plus 1, heb je een 5 dan is dat min 1. Heb je in totaal bijvoorbeeld plus 7 dan tel je 180 + 7, heb je 187 punten.

In jouw geval werkt het dan zo, zou je voor de laatste 3 onderdelen een 7 hebben gescoord, dan was dat plus 3 geweest en had je nog maar 161 punten gehad. Had je gewoon 6-jes gereden dan had je nog steeds 158 gehad.

Heuh conclusie: je had eigenlijk zowiezo niet zo best gereden volgens de jury Knipoog

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:39

Volgens mij hoort het toch zo dat als de ruiter een onderdeel vergeet, je als jury de proef stil legt, de ruiter wijst vanaf welk punt ze de proef moet vervolgen, ondertussen -2 gevend voor een vergissing in de proef. Mochten er punten zijn vergeten, dan wordt het gemiddelde genomen wat in jouw geval zou betekenen 158/27=5,9, dus zou je er 18 punten bij krijgen en uit zijn gekomen op 176

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:48

Arabendu, lees de uitleg van WowAmigo eens Knipoog

Stel je punten zijn 158.
Als ze dus 3 onderdelen vergeten zouden zijn en je krijgt achteraf overal een 6 voor BLIJFT het gewoon 158, want een 6 wordt niet getelt.
Ze gaan niet letterlijk alle cijfers bij elkaar optellen!!!

Als je overal een 6 voor hebt is het 180 punten.
Heb je dus een protocol met 6-en en 5-en dan worden alleen de 5-en geteld. Elke 5 is een -1.
Heb je bijv. 7x het cijfers 5 dan is dat -7.
180-7 wordt dus 173.
Hebben ze een cijfer vergeten en wordt dat een 5 dan is het eind totaal dus 172, en NIET (173-5=) 168!!

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:57

klopt, maar sharonb had geschreven dat ze -30 had gekregen, wat dan waarschijnlijk in heeft gehouden dat ze voor de 3 vergeten onderdelen 3x een 0 heeft gehad. tenminste zo begreep ik het. In ieder geval is het zo dat een proef in de voorgeschreven volgorde dient te worden gereden, gebeurt dat niet dan moet de jury ingrijpen.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:00

3x een 0, ja dat zou kunnen, maar dan nog is het geen -30 maar -18 Verward

@SahronB, kan je de coupon misschien inscannen?? Dan kunnen wij even kijken, ben nu wel benieuwd wat er allemaal precies opstaat.

Sharonntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:09

ik heb ook wedstijdd ghadd en hebben se ook een onderdeel niejj ingevultt had iik helemaal geenn cijferr opp,, Verward

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:11

Sjolvir schreef:
ehh, het kan ook andersom..
heb een keer stuk proef gemist..
riep nog naar mijn lezer.. ik moet nog de andere kant..
lezer had het niet door...
jury ook niet, had gewoon punten voor de onderdelen. (3 stuks)
die ik niet gereden had...
nou ja....

Zo heb ik dat gehad.. maar dan met maar liefs 8 punten!
En ik had daar wel degelijk cijfers op!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:11

Sharonntje schreef:
ik heb ook wedstijdd ghadd en hebben se ook een onderdeel niejj ingevultt had iik helemaal geenn cijferr opp,, Verward

Hmm.. zou je iets beter je best kunnen doen op ABN?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:17

Cinzano schreef:
Arabendu, lees de uitleg van WowAmigo eens Knipoog

Stel je punten zijn 158.
Als ze dus 3 onderdelen vergeten zouden zijn en je krijgt achteraf overal een 6 voor BLIJFT het gewoon 158, want een 6 wordt niet getelt.
Ze gaan niet letterlijk alle cijfers bij elkaar optellen!!!

Als je overal een 6 voor hebt is het 180 punten.
Heb je dus een protocol met 6-en en 5-en dan worden alleen de 5-en geteld. Elke 5 is een -1.
Heb je bijv. 7x het cijfers 5 dan is dat -7.
180-7 wordt dus 173.
Hebben ze een cijfer vergeten en wordt dat een 5 dan is het eind totaal dus 172, en NIET (173-5=) 168!!

Hoe kunnen jullie vanachter jullie computer zien of de punten gewoon worden opgeteld of dat het + en - systeem wodt gebruikt??????
Ik krijg af en toe nog steeds coupons terug waar alles gewoon is opgeteld, en dan zou het dus 18 punten schelen.

Maar de TS gaat er vanuit dat ze voor die onderdelen allemaal 10en zou krijgen, en dat klopt toch niet helemaal lijkt me. dan zouden de rest van de punten ook ietsje hoger moeten zijn.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:20

Sorry asjemenou maar ik ga er idd vanuit dat iedereen die bij een secretariaat zit het 'trucje' van het optellen kent!
Zoniet dat zou ik het erg triest vinden.

Ik rij zelf al meer dan 15 jaar wedstrijden en ben inmiddels ook zelf jury en heb nog nooit meegemaakt dat ze letterlijk alle cijfers op gaan tellen, kost ook gewoon teveel tijd.

Maar net wat je zegt, de TS gaat ervan uit 10-en te rijden, daarom ben ik wel benieuwd hoe de rest van de coupon eruit ziet.

Vandaar nogmaals de vraag aan de TS, kan je de coupon inscannen??
(+ als we die coupon zien weten we gelijk hoe er is opgetelt Knipoog )

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:06

ik had ook een x in een proef een heele domme fout gemaakt Geld, geld! ik moest eiglijk regts en ging links en met dat ik links ging dacht ik van oliebol... en toen draaide ik gelijk door naar rechts.. zeg maar.. en toen dacht ik van nu heb ik vast min punten.. maar ik had nog gewoon een 6je op dat onderdeel.. soms is het wel in je voordeel dat jurys niet opletten...

en heb al een x op concour gehad dat ze de prijsuitreiking al hadden gehad voordat ik van de pony af was... ik was de laatse combinatie en ging dus nog ff rondje uitstappen en toen was ik binnen en toen was de prijsuitrijking al geweest.. dat vond ik ook wel een beetje raar.. maar was toen wel eerste dus dat was wel goed... vond ik Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:12

Cinzano schreef:
Sorry asjemenou maar ik ga er idd vanuit dat iedereen die bij een secretariaat zit het 'trucje' van het optellen kent!
Zoniet dat zou ik het erg triest vinden.

Maar daar kun je nu eenmaal niet vanuit gaan Knipoog

Ik snap ook echt niet waarom sommige het niet doen, maar aan mijn startcoupons tezien zijn er echt nog secretariaten waar ze dat trucje nog niet kennen.