Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cocacola

Re: Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:47

Fitzroy schreef:
Ja, ik jureer anders bij de AB'tjes dan bij de paarden. Maar eigenlijk denk ik wel dat ieder jurylid dat doet (of je moet een hart van steen hebben Knipoog )

ik ben het hiet niet mee eens.
Waarom zou je klein meisje op een kleine pony vriendelijker moeten beoordelen, dan een lange volwassen vrouw met een groot lomp paard.

Ik persoonlijk vind dat je iedereen het zelfde moet beoordelen of ze nou schattig zijn of niet.
Een prijs en een winst is alleen maar een stimulans, en hoe meer winst ze hebben hoe sneller ze door kunnen gaan, en dan zitten ze in de l2 en dan redden ze het niet meer.
Gevolg: kind raakt depresief omdat het niet meer lukt, pony word afgestraft, pony word verkocht, en kind krijgt een nieuwe betere pony die wel uitzichzelf een L of M proef loopt, en daarna ook niet meer en dan begint het weer van voor af aan, en zo leert het kind nooit rijden, en zal het ook nooit plezier hebben.

Mijn mening is om of de a/btjes eerlijk te beoordelen, of kinderen on de 12 jaar nog niet laten starten.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:06

Ze zegt toch niet dat ze ze ONeerlijk jureert?

Alleen bij kinderen kun je gewoon moeilijker dingen zeggen als volwassenen, omdat die kleintjes nog niet zo goed weten te relativeren.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:25

Ik ga met Fitzroy mee. Ik jureer kinderen ook anders dan volwassenen. Dat betekent niet dat kinderen cadeautjes krijgen, maar hangt samen met de reeele verwachting die je kan hebben van het rijtechnisch niveau gerelateerd aan de leeftijd. In de hogere klasses zal dit niet meer zo van toepassing zijn, maar zeker wel in de B en L1.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:00

Ik jureer de AB-tjes ook anders. Maar cocacola dat wil dus niet zeggen dat ze onterecht winstpunten krijgen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:06

Mijn eerste proef met mijn verzorghaf ging ook niet perfect. Hij liep voor het eerst in 8 jaar weer in een binnenbaan vol met spiegels etc. en was zo zenuwachtig dat hij steeds moest mesten. Galop ging voor geen meter en iedere keer viel hij stil om te mesten. En ik bleef maar lachen, was al zo trots dat hij wel zijn best deed. Op mijn protocol stond toen: Leuk om te zien dat de amazone positief blijft en jullie komen er wel.

Was ik heel erg blij mee!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:09

heb t bij mijn huidige paard ook een keer gehad, proef ging best lekker, maar ik had wel 's betere proeven gereden; 205 punten met als commentaar; Super nette proef, goed paard Haha! ik natuurlijk helemaal blij.

met mijn eerste pony een keer gehad, het regende, NIET normaal. ik de proef in, moest groeten, maar de regen kwam van de jury vandaan. Je raad het al, ik begin met groeten, ben klaar en ineens stond ik richting a ipv c. tot overmaat van ramp, ging madam ook nog staan poepen. een van mn eerste wedstrijdjes, dus ik was er niet echt blij mee, maar de jury kon er wel mee lachen, en ik sprak haar naderhand nog zegt ze; ik heb nog nooit iemand zo origineel zien groetten! 6 erbij Clown na mijn proef werd overigens de wedstrijd afgelast. héél fijn. was tot aan mijn ondergoed nat Clown

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:14

Ik heb vorig jaar nog een proef verknald door zenuwen en dat paard ging dan ook aan de staak. Een aantal juryleden hadden mij wrs al lang uitgebeld, maar deze jury liet mij doorrijden en kwam naderhand uit de auto om te zeggen dat ze het zonde vond dat er zoveel spanning was, omdat we wel een leuke combinatie waren. Ze had ons door laten rijden om van de spanning af te komen en daardoor hebben we toch nog redelijk goede stukken laten zien tussen het steigeren door Haha!

Ik heb haar hier heel erg voor bedankt, daarna mijzelf een schop onder de kont gegeven en de 2e proef netjes gereden + winstpunt Haha!

Lief vind ik dan wat een plakkerig woord Knipoog maar vond het wel vriendelijl Lachen

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:59

ik heb verschillende dingen meegemaakt.
heb al eens onderaan een protocol gehad keurige proef. een stalgenootje schreef bij die jury en heeft een beetje willem zijn verhaal verteld en die jury vond het echt leuk dat ik het met een toen 17 jarig oud manegepaard zo goed voor mekaar had.

heb ook tijdens fnrs te horen gekregen dat ik vooral zo door moet gaan en ik heel vriendelijk ben voor mijn paard.

bij 1 van mijn 1e onderlinge wedstrijd had ik een jury die helemaal weg was van willem. ze zei nog dat hij veel meer in zijn mars had dan hij liet zien. toen liep hij nog als een manegepaard(4 jaar terug) hoop dat ik haar nog eens tegenkom en ben benieuwd wat ze dan van hem vind Haha!

maar het meest blij was ik nog met gewoon een puntenverschil. er stond niet geen positief commentaar bij, maar ik had vorig jaar augustus een flinke hyperventilatie aanval. ik ging al hijgend en piepend door die proef. ik geloof dat ik zelfs huilde.
had ik bij proef 1 166 en proef 2 180... vond het toen zo fijn dat ze de 2e proef wel met een punt kon waarderen. ws haar manier van een hart onder de riem steken... want uhm.. ik was meer bezig met op mijn paard blijven zitten dan dat ik netjes en nageeflijk reed Haha!

ach, van de negatieve leer ik, ik heb maar 1 keer iets naars te horen gekregen. hoort er allemaal bij he. meer dan ons best kunnen we niet doen

cocacola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:28

Anoeska27 schreef:
Ik jureer de AB-tjes ook anders. Maar cocacola dat wil dus niet zeggen dat ze onterecht winstpunten krijgen.

Ik heb vaak genoeg gezien een kindje met een a/b ponytje een hele slechte proef reed ( verkeerde kant op, dingen over slaan enz.), en nog 190 punten wist te rijden.
dan vind ik dat redelijk oneerlijk beoordeeld, of heb ik het nog steeds verkeerd?

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:42

Ik heb 1x een superleuke jury gehad, ik had nog nooit zo'n fijne proef gehad, zat helemaal te stralen. en tijdens het afgroeten stak ze haar duim op, en teruglachen. en ik had 215 punten! in de m

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:50

Ik heb een keer gehad dat Sonja (manege pony) zoals (haast) altijd weer een flinke poedersuiker had Nagelbijten / Gniffelen Ik heb geen een onderdeel gereden zoals het hoorde. Sonja ging overal bokkend steigerend & rennent doorheen Nagelbijten / Gniffelen Dus ik zag de onvoldoendes al voor mn ogen dansen en ik dacht dat ik laatste was.. Nagelbijten / Gniffelen
En toen kreeg Sonja nog een flinke bloedneus.. En toen vroeg de jury of ik na de proef ff naar haar toe wou komen. Clown Ik dacht dat ik iets fout had gedaan, en kneep hem ook flink omdaar naar toe te gaan Clown

Ik daar na toe en zij ze dat ik haar toch nog goed gereden had, en dat ik dapper was dat ik haar nog gewoon reed.. (want ze deed gewoon eng gevaarlijk Nagelbijten / Gniffelen ) En ze vond Sonja een hele leuke pony Haha! Dus ik toch wel een beetje blij Ja En uiteindelijk was ik toch nog 5e van de 8 (die andere reden veel beter Nagelbijten / Gniffelen Maaar zij had ook punten gegeven op hou ik bleef zitten enz Ja ) En ik had maar 2 onvoldoendes Cool

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:03

J0sef1entje schreef:
Afgelopen weekend had iemand die bij ons startte een proef neergezet vol met bok- en steigerpartijen, het beestje was voor het eerst buitenaf. Na het afgroeten beloonde zij hem lachend, want tussendoor liep hij best leuk. Commentaar op protocol: knap dat je bleef zitten en er om kon lachten! Tweede proef ging een stuk beter: 197 punten. commentaar: zie je wel dat hij het kan.

Hehe dat heb ik ook eens gehad in de M2. Ernaast lag de springring en daar was prijsuitreiking.
Nou ik weet nog dat ie OF super strekte (9) of bokkend rondvloog (weer een 2)
En ik maar lachen! Die jury vond het zo fijn dat ik rustig bleef en niet kwaad werd.
Ja wat kan je anders! Clown

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:16

'k Heb ook een keertje van een jurylid 'of duty' (heeft bij ons een pensionpaard staan; alleen jury bij onderlinge wedstrijden maar wel streng en rechtvaardig Knipoog) tijdens een normale springles in de buitenbak (waarbij mijn paardje me echt álle hoeken en gaten van de bak heeft laten zien, steigerend, bokkend (niet gevallen Clown)) het commentaar gehad; "Zo, ontspannen ritje gehad?" Tong uitsteken

('k scheet'm toen echt even Tong uitsteken en als antwoord terug; 'mwhaa' ...ik met m'n wit weggetrokken kop Haha! )

Wel héle leuke opmerkingen zeg... op die protocollen; wat kunnen juryleden toch soms 'droge' commentaren geven... Knipoog

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:39

Ja, afgelopen vrijdag Lachen

Een jury die er werkelijk van baalde dat ze geen wp kon geven (paard was erg overstuur geraakt van een wegscvhietend paard er naast en wilde de volgende 5 onderdelen niet meer ontspannen) ik kwam net 3 pnt te kort en ze kwam uit de auto of ik even wilde komen: Ze vond het zo jammer want het begin van de proef was zo fijn, ik moest vooral doorgaan, ze vond het een erg leuk dier! Lachen

Altijd leuk om te horen Lachen

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:35

@ Alina, dat is idd altijd gewoon aardig ('k krijg er altijd zo'n 'aah' neiging van Knipoog)

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:41

Ze stond er echt zo beteuterd bij, had blijkbaar een erg fijn gevoel over mijn paard en baalde dat ze haar punt niet kwijt kon Clown Heb echt 10 minuten met een grijns van oor tot oor gelopen, heerlijk zo toch? Haha! Was nog mijn M1 debuut ook Nagelbijten / Gniffelen Haha!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:47

Noukie schreef:
oh ja
toen ik ipv te wijken bokkend van de A naar de C vloog, vlak voor de C weer een rem gevonden had, nog een halve meter opzij duwde voor het wijk idee en weer verder reed..
kreeg ik een 5: goed opgelost
Dat vond ik wel erg lief, ik zag de 2en enzo al komen Haha!

Da's lief en DOM van die jury. Want met die 5 geeft ze aan dat je eigenlijk de oefening aardig gedaan hebt, en redelijk voldoet aan het gestelde. Terwijl je alleen maar over AC dendert???????
Dus de combinatie na jou, die met veel gedoe haar shetlandertje wel een paar pasjes opzij krijgt, zul je dan toch een 8/9 moeten geven, zoveel beter voldoet zij aan de oefening in vergelijking met jou prestatie.
Ik geloof er niet in hoor, dat goedbedoelde lief of kindvriendelijk jureren. Beter zou het zijn om voor die categorieen de eisen anders te formuleren. Ik snap ook wel dat een lief klein AB beestje met op de rug een even jong kindje gewoon niet aan de eisen in het reglement kan! voldoen.
Kortom, een lastige zaak, maar voorlopig hou ik me toch maar vast aan de rijtechnische eisen, waarbij ik als het even kan rekening hou met het bevattingsvermogen van het kind. Tenslotte moet de einduitslag wel een Sportresultaat weergeven, en niet wie het liefste was, of het meest dramatisch kon snikken in de proef.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:51

Ik groeten af en toen ineens klonk een stem uit het jury hok "zo dat ging lekker he!" ik schrok eerst wel maar later vond ik het wel heel leuk, maakte me om me 2e proef niet meer druk...

toen ik me tweede wedstrijd reed, stond er op mijn protocollen hele mooie constante proef sucses in t L. Jury sprak me ook aan van met deze pnt ken je vast wel naar t L, waar ik op moest antwoorden nee eigenlijk niet, dit is pas de 2 keer dat ik start, vond ik wel heel leuk

Negatief commentaar vind ik ook niet erg als het goed onderbouwd is zodat je er wat mee kan.

Zo heb ik ook al een paar keer gehad middendraf een 7 met als commentaar, verruimd voor een 8 maar werd te kort in de hals, dit ook bij bij middengalop. Vond het wel grappig omschreven..

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:32

Had ik laatst nog Haha! en ik ben zeker niet klein!!! (1.73 Knipoog ) EN AL HELEMAAL NIET SCHATTIG Vork , Zo onwijs aardig, dat het zo'n leuke combinatie was en dat we nog wel ver zouden komen, ik zat te glunderen, en dat voor een uit de kluite gewassen 13 jarige Knipoog

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:39

Heb het idd vaak gehad dat ik klein was..de jury roept je even bij je Lachen en zegt hoe goed je het wel niet hebt gedaan...
nou jij als kind helemaal blij natuurlijk

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:59

CharleyT schreef:
Da's lief en DOM van die jury. Want met die 5 geeft ze aan dat je eigenlijk de oefening aardig gedaan hebt, en redelijk voldoet aan het gestelde. Terwijl je alleen maar over AC dendert???????

hoho, niet meteen zo oordelen
achteraf bekende de meneer dat ie echt even bang was dat dit helemaal uit de hand zou lopen en dat hij de professionaliteit waarmee ik het opgelost had gewoon erg kon waarderen (veel meer dan de paarden die geschopt en getrokken toch 3 meter opzij gewerkt worden)
Vandaar de 5.
Toen het nog een keer gebeurde (er was een raar geluid precies achter de A wat paard echt niet kon snappen) zat de dikke onvoldoende er echt wel hoor.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:07

Mijn, toen 8-jarige, dochter reed op haar witte welsh A-tje een B-proefje. F X H van hand veranderen leek helemaal goed te gaan, maar ze voegden er iets aan toe. Nl. op X een koprol[b]. Het was geen gezicht en iedereen schrok zich rot. De jury was nog sneller uit de auto vandaan bij kind en pony dan ik bij B vandaan. Nadat we samen, jury en moeder, gecontroleerd en geconstateerd hadden dat ze er beiden niets aan over gehouden hadden, en de tranen gedroogd waren mocht ze weer opstappen, even voelen hoe het ook al weer voelt en opnieuw beginnen. Dat ging prima en ze kreeg keurig 158 punten en een 2e prijs (oude telling).[/b]

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:19

Ah dat vind ik dan ook weer echt heel lief ja Ja

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:24

texelse schreef:
Mijn, toen 8-jarige, dochter reed op haar witte welsh A-tje een B-proefje. F X H van hand veranderen leek helemaal goed te gaan, maar ze voegden er iets aan toe. Nl. op X een koprol[b]. Het was geen gezicht en iedereen schrok zich rot. De jury was nog sneller uit de auto vandaan bij kind en pony dan ik bij B vandaan. Nadat we samen, jury en moeder, gecontroleerd en geconstateerd hadden dat ze er beiden niets aan over gehouden hadden, en de tranen gedroogd waren mocht ze weer opstappen, even voelen hoe het ook al weer voelt en opnieuw beginnen. Dat ging prima en ze kreeg keurig 158 punten en een 2e prijs (oude telling).[/b]

Wow!!! Dat vind ik echt super!!! OK dan! En dat terwijl de moeders dan altijd "aangestiert" komen, dan moet de jury wel HEEL snel zijn geweest Vork

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:34

Ik rij nog geen wedstrijden, maar we hadden laatst op stal een clinic proefgericht rijden.
Deze werd beoordeeld door een erkende jury en na het rijden van de proef, kwam ze de bak in om uitleg en dergelijke te geven.

Ze gaf aan dat wij een hele leuke combinatie waren en vroeg of ik al een startkaart had aangevraagd. Toen ik zei van niet, gaf ze als tip dat heel snel te doen en op concours te gaan. Ze hoopte ons snel te mogen zien verschijnen in de ring. Wat kleine puntjes nog om aan te werken, maar zeker winstpunt-waardig zei ze.

Dat vond ik wel een heel groot compliment.
Laatst bijgewerkt door Silence op 25-05-07 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt