richtprijzen (prive)lessen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_m

Re: richtprijzen (prive)lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:12

Ik betaal € 50,- per uur van een GP ruiter. Moet dan wel naar zijn locatie komen. Vind het een stukgoedkoper in vergelijking met mijn vorige GP juf.

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:04

ik betaal 35 euro voor een half uur, 55 voor 3 kwartier...en volgens mij 80 euro per uur...GP ruiter...

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:13

ik betaal 15 euro voor een uur van zz-zwaar ruiter met alle 3 de orun diploma's. maar dit is wel gewoon bij mij op stal dus geen rijkosten aan verbonden.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:31

ik betaal 30 euro voor 3 kwartier (meestal wordt het wel een uur) van een prix st. greorge amazone

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:48

Ik zit nog niet zo lang op bokt.
En ik vindt meestal hele nuttige informatie.

Mijn dochters krijgen les 1 kost het € 40= per half uur en de ander € 25 per half uur.

Dit is in de randstad, het is overigens best prijzig in de randstad ook qua stalling
Graag hoor ervaringen van andere ruiters. Pling

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:57

Ik betaal momenteel 10 euro per half uur. Ze heeft veel ervaring met verschillende paarden en gaat binnenkort ZZ-licht starten. Ik ben heel erg tevreden over haar. Ik heb een paar jaar geleden ook een instructeur gehad aan wie ik 25 euro per half uur betaalde. Was ook prima hoor, maar dat werd me toch net even iets te prijzig. Mijn huidige instructrice helpt mij net zo goed, is een stuk goedkoper en komt bovendien nog bij ons thuis ook (omdat inmiddels de halve stal bij haar lest Haha! )

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:19

Ik betaal 40 euro per uur. Mijn instructrice heeft Deurne gedaan, is volledig bevoegd en verzekerd en rijdt zelf op GP niveau, en is officeel PSG geloof ik, maar ze start niet meer Knipoog

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:08

Ik betaalde 15 euro per uur, soms korter, soms langer.
2 fases orun, zelf Z startend, gaf ook les bij rijvereniging, kwam op locatie.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:56

ik hben absoluut geen voorstander van die orun gedoe... heb veel meegemaakt daarmee, sommige konden niet eens zelf een paard opzadelen! ik rij nu bij juus daa rbetaal ik 25 euro per uur. hij heeft meerdere paarden tot nationaaal niveau opgeleid die nu succesvol internationaal springen (parmela douche & kentucky = maikel vd vleuten en nelson z=engelse ruiter)
en bij piet en albert/vincent is het meer gewoon een vriendendienst betaal ik soms wel voor maar eigenlijk niet Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:56

avonturein schreef:
sommige konden niet eens zelf een paard opzadelen!

Lijkt me stug anders komen ze toch ook niet in het (voor de eerste fase minimaal vereiste) L?

Ontopic: bij de ene instructeur 80 Euro per uur, bij de andere geloof ik 35.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:02

Mijn instructrice vraagt 20 euro voor een half uur en 40 voor een uur, ze heeft alle Orundiploma's en rijd ZZzwaar en maakt ook zadelmak.

geen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:33

Mijn instructeur betaalde ik 20 per half uur maar na een jaar leerde ik niks meer hij was al met tig paarden Z. Toen heb een nog een tijdje les gehad van een instructrise die zelf met een pony en paar Z2 deed die vroeg 7,50 voor een uur dat is echt weinig want ze moest ook met de bus komen, helaas is zij gestopt met rijden en lesgeven vanwege haar studie. Nu heb ik les van een instructrise Z1 niveau en zij vraag 10euro per half uur maar als het niet goed gaat wordt het 45min. tot ee uur en daar vraagt ze niet meer voor dat vind ik ook belangrijk dat ze wel door willen gaan. Maar hieruit blijkt wel dat er niet echt richtprijzen zijn.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:36

Ik betaal € 50,- voor een gedeelde les. € 100,- voor een priveles. Daarom ga ik ook meestal voor de gedeelde les, dan heb ik met z'n tweeen les en vind ik ook prima.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:46

Ik geef zelf ook les (heb vooralsnog alleen Orun basis) en vraag cq. krijg 10 euro per uur. Dit is exclusief eventuele reiskosten. Als ik zelf priveles neem kost me dat 30 euro per uur. Ik rijd nu al enkele jaren bij dezelfde instructeur met een enkel uitstapje naar een ander, maar ben nog steeds erg tevreden!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:49

Aanvulling: mijn instructeur heeft Orun 1e fase, vele vele jaren ervaring in het lesgeven, beleren en corrigeren en heeft zelf Z gereden.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:24

Ik betaal 35 per uur. Mijn instructrice heeft volgens mij ook ORUN diploma's en rijdt zelf op Grand Prix niveau.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:28

Kaat18 schreef:
Ik les bij iemand die zelf meerdere paarden naar het Z2 heeft gereden en Orun fase 3 heeft afgerond en betaal EUR 10 per half uur.

Same here.

Ik vind een diploma er wel degelijk toe doen. Dan weet je tenminste zeker dat de persoon in kwestie een gedegen opleiding
heeft genoten. Maar bovenal vind ik ook dat de combinatie paard-ruiter-trainer moet klikken. Ik zou wel minder snel bij iemand
zonder diploma gaan lessen. Ook verzekeringstechnisch kan dit problemen opleveren heb ik begrepen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:30

ineke_ schreef:
Ik zou wel minder snel bij iemand
zonder diploma gaan lessen. Ook verzekeringstechnisch kan dit problemen opleveren heb ik begrepen.

Ik geloof dit niet echt. Paardrij-instructeur is immers een vrij beroep, dwz dat iedereen (met en zonder ervaring) zich zo kan noemen en les kan geven. Ik heb nog geen verzekeringsmaatschappij gevonden die om een diploma vroeg en ik heb er heel wat gebeld. Misschien dat verzekeringsagenten hier op bokt er iets zinnigs over kunnen zeggen?

Bij maneges wordt wel gediplomeerde instructie gevraagd, maar dan lessen de klanten op manegepaarden en de instructeur is dan in loondienst. Dat is een andere constructie dan een lesklant op een eigen paard.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:33

Orun 1e fase afgerond, betaal 20 euro p/u... normaal?

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:14

Ik vraag 25 euro per uur, heb net een jaar geleden mijn diploma in deurne behaalt. Ik heb ook lesklanten die 30 a 45 min lessen, daar vraag ik 20 euro voor.
Op de manege krijg ik 20 euro per uur.

Ik heb zelf dressuurles van een wat ouwere man die zelf dressuur op vrij hoog niveau rijd/gereden en lang geleden deurne heeft gedaan ik betaal hem 30 euro per uur. Ik heb springles en daar betaal ik 20 voor voor een uur, ik les dan samen met een vriendin, al wij naar hem toe gaan is het 15 pp of 30 alleen.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:17

De ene instructrice is ZZ-licht en heeft meerdere paarden op internationaal niveau uitgebracht; € 20,- per half uur met uitloop

De andere instructrice heeft meerdere paarden nationaal ZZ-licht gestart € 15,- per half uur met uitloop

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:18

Ik betaal 15 euro. Lesgeefster is dan zo'n 2,5 uur bij mijn thuis + heeft toch een uur heen&terug te rijden met de auto. Kan dus lang niet klagen denk ik zo. Haha! Verschil is misschien wel dat ze nog puur les geeft voor haar plezier. Lachen

boefster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:56

ik vraag 20 per uur, heb deurne afgerond.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 04:06

Ik betaal 45€ voor een uur les van een GP amazone. Vind het prima en de prijs zal ongetwijfeld met de jaren nog omhoog gaan, want ze is gewoon erg goed. Cum laude afgestudeerd in Warendorf (neem aan dat je dan ook je instructeursdiploma's haalt? weet ik eigenlijk niet.. anders heeft ze die vast ook wel)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 04:07

PeruaansePas schreef:
ineke_ schreef:
Ik zou wel minder snel bij iemand

Ik geloof dit niet echt. Paardrij-instructeur is immers een vrij beroep, dwz dat iedereen (met en zonder ervaring) zich zo kan noemen en les kan geven. Ik heb nog geen verzekeringsmaatschappij gevonden die om een diploma vroeg en ik heb er heel wat gebeld. Misschien dat verzekeringsagenten hier op bokt er iets zinnigs over kunnen zeggen?

Bij maneges wordt wel gediplomeerde instructie gevraagd, maar dan lessen de klanten op manegepaarden en de instructeur is dan in loondienst. Dat is een andere constructie dan een lesklant op een eigen paard.

Ik ben geen verzekeringsagent en ik heb er niet echt verstand van, maar ik heb het ook eerder gehoord...