Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Barbara_m schreef:Volgens mij ben je ook aansprakelijk wanneer je lesgeeft zonde diploma en iemand valt tijdens jouw les en breekt iets. Maar eigenlijk zou je zoiets als dit aan Ventia op bokt moeten vragen. Die heeft hier veel meer verstand van.
) dat wil je echt voor jouw specifieke situatie alle ins en outs weten, leg jouw specifieke situatie dan voor aan een letselschadeafdeling van een verzekeraar. Alleen dat geeft jou het betrouwbaarste antwoord. Barbara_m schreef:Volgens mij is het zo dat wanneer je zonder diploma les staat te geven en er ontstaat letselschade, je daar niet voor bent verzekerd.
. Amarie schreef:Nou LDRD, ik heb gisteren en vanochtend met 7 verschillende maatschappijen kontact gehad, en geen enkele maatschappij stelt zich verantwoordelijk voor de schade die onder mijn leiding (dat wordt verstaan onder lesgeven) ontstaat als ik geen papier heb.
Ik zal het je nog sterker vertellen, zelfs als ik met diploma lesgeef moet ik me bij twee maatschappijen zelf bijverzekeren om niet aansprakelijk gesteld te worden.
Zo juist gebeld met de KNHS en het daar nog eens nagevraagd. Zij kennen en herkennen dit probleem, het zou zo moeten zijn dat je met dipoma verzekerd bent maar er zijn inderdaad maatschappijen die dan toch een extra verzekering eisen.
Dus LDRD maak jouw maatschappij maar snel bekend voor iedereen die zonder papier toch verzekerd wenst te zijn....
(stuur dit topic naar ze door dan krijg je misschien wel korting)
. Daarom zeg ik, ga eens luisteren bij maatschappijen en leg je eigen specifieke situatie voor, hetgeen jij kennelijk gedaan hebt
.
femke_harley schreef:Als ik dit lees ben toch wel weer blij dat bij Barbara les hoor tries![]()
als ik dit van te voren geweten had![]()
hahaha..!!
*volgt dit topic ook maar ff*
Barbara_m schreef:femke_harley schreef:Als ik dit lees ben toch wel weer blij dat bij Barbara les hoor tries![]()
als ik dit van te voren geweten had![]()
hahaha..!!
*volgt dit topic ook maar ff*
Pas op met wat je zegt he... Bokt is watching you...![]()
(Je weet nooit wie er allemaal nog meer kijken. Voor je het weet krijg je Anky van de Zuiderhoefslag op je dak, If you know who I mean...)
Amarie schreef:O dus nu ligt het aan de hoedanigheid?
Dat woord kennen ze niet hoor bij de maatschappijen, les geven is les geven.
Maar ik wacht nog steeds op de naam van jouw maatschappij, ik ben safe en heb mijn papiertje maar ik ken er een aantal die lesgeven zonder papier en toch graag verzekerd willen zijn. Daar willen ze dan best de hoedanigheid op aanpassen als ze tenminste weten hoe........
Maar ik heb er nog twee waar ik vandaag niet aan toegekomen ben dus ik ga morgen bellen om te horen hoe zij denken over lesgeven zonder diploma en de aansprakelijkheid.
lucifertje schreef:Ik heb ook voor de ORUN geinformeerd.. Het kost wel een aardige cent.. Je moet reken op ong. tussen de 300-500 euro. Je moet elke curcus dag een paard meenemen.
Ik heb ook jaren als gewerkt op een manege in het weekend, ik mocht geen les geven omdat als er iets gebeurd de manege aansprakelijk is.
. Amarie schreef:Geen aanval hoor, absoluut niet. Wel een hoop onbegrip.
Ik heb contact gehad inmiddels met 6 maatschappijen en daar gevraagd hoe het zit met aansprakelijkheid.
Mijn vraag heeft als basis: Gewoon ik ben een amateurtje die een ander amateurtje helpt.
De maatschappijen gaan ervanuit dat als jij iemand vraagt iets te doen en diegene doet dit en het gaat mis dat jij daarvoor verantwoordelijk gehouden wordt (mede schuldig aan). Mijn vraag daarom was, wat nu als ik iemand vraag om in een sloot te springen en diegene doet dit maar raakt ongelukkig iets onderwater wat niet te zien was en ongelukkig terecht komt met alle gevolgen van dien? Ook dan is er sprake van mede schuldig aan.
Wat nu als ik les geef met diploma en er gebeurd iets wat dan. Het diploma geeft aan dat je bevoegd bent om aanwijzingen te geven maar wil je helemaal gedekt zijn dan het advies van de maatschappij om je bij te verzekeren.
Dat bijverzekeren met diploma kan trouwens maar bij een maatschappij. Twee zijn het nog aan het navragen en drie hebben doorverwezen.
Ik heb nu mijn tussenpersoon gevraagd dit ook mee uit te zoeken (ook hij neemt nog contact op met de maatschappijen die ik inmiddels gesproken heb om te kijken of het antwoord gelijk is).
Zal een bak zijn zeg, heb je een diploma en dan ben toch niet verzekerd.
Amarie schreef:LDRD ik stuur later even een Bptje, ik heb thuis het overzicht van wat en hoe bij welke maatschappij.
Dan kan ik ook namen noemen zonder een maatschappij in een negatief daglicht te stellen.