leukste jury-ervaringen van "schrijvers"/ruiters

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

karin_gracia

Re: leukste jury-ervaringen van "schrijvers"/ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 23:50

nou, kom ik een tijdje later.. is het hier compleet uit de hand gelopen, haha. misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. de jury keek wel degelijk als ze 179 pnt hadden gehaald naar het plaatje, en of er echt duidelijke dingen waren waardoor hij vond dat het écht net niet winstpunt waardig was. hij wou de ruitertjes een boodschap meegeven door op deze manier te beoordelen. als hij het veranderde in 180 pnt wou hij daar echt mee aangeven dat ze op de goede weg zaten, en als ze net geen wp haalden dat er nog echt wat gedaan moest worden aan het totaalbeeld. ook is het soms gewoon moeilijk, heeft hij mij verteld, dat er geen halve punten gegeven kunnen worden, waardoor een 6 soms te laag is en een 7 te hoog. als dit is voorgevallen in het proefje, en hij kwam op 179 uit, gaf hij er een punt bij. en het gebeurde op die dag nou niet verschrikkelijk vaak hoor, dat ze nét geen wp haalden, het was echt niet zo dat hij gewoon punten uit zat te delen.
ik had mijn stukje hierboven duidelijker moeten opschrijven, en had me kunnen realiseren dat er zulke reacties op zouden komen. sorry.. ik wou gewoon een positief topic Haha!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:00

ik moest een keer schrijven bij de AB pony's, L geloof ik, en toen kwam er een heel klein schattig meisje, maar het ging absoluut niet goed. Toen zei de jury "Schrijf maar onder haar protocol: Schattige combinatie, maar je moet nog veel oefenen". Dat vrouwtje had zo veel medelijden met dat meisje, het was ook echt aandoenlijk haha!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:10

miamivice schreef:
sunny_love : Je mag nooit op de verzorging een winstpunt halen.

Je kunt het ook omdraaien... De verzorging mag je niet je winstpunt kosten!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:12

OoappeloO schreef:
Casca schreef:
ik vind dat dus ook erg flauw, 1 puntje erbij doen op 1 van de 30 onderdelen, dat moet toch kunnen??!??!

Nee kan niet; de proef wordt per onderdeel bekeken en voor elk onderdeel appart krijg je punten.
En als 1 punt kan moet 2 toch ook kunnen? Want wat is 2 opde 180 nou? En jaa 3 moet dan ook kunnen, en 4 ... blablabla. Gewoon jammer/balen volgende x net voor minimaal 1 punt hoger rijden Knipoog

Inderdaad!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:51

Wat ik leuk vind aan het schrijven is als er een hele leuke combinatie in de ring rijdt die ook nog eens een mooie proef neerzet. (Want heb ik inmiddels geleerd, een leuk paard zegt ook niet alles) Dat scheelt schrijfkramp en ik mag dan veel mooie cijfertjes opschrijven Lachen
Alhoewel ik uiteraard ook veel leer van de fouten die mensen maken.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:41

Het leukste is dat de jury waar je schrijft enthosiast wordt als t goed gaat in de ring LachenHele verhalen waarom t goed is, k noteer wk altijd iets positiefs van wat hij/zij zegt. Van die korte maar belangrijke basis punten die mooi gaan Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:16

Ik had een keer een roddeljury Nagelbijten / Gniffelen
die wist precies van iedereen wat ze in hun normale training deden ( dus ook de slechte ruiters flink afkraken waarvan hij wist dat ze hun paarden volhingen met allerlei spannende attributen enzo) en hoe de personen waren. erg intressant Clown

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:42

Heb 1 keer meoten schrijven bij een FNRS wedstrijdje, een onderlinge, gelde niet voor punten ofzo. Toen zei de beoordeler: Schrijf maar op, verkeerde bh aan en bij een ander meisje: niet zoveel praten, is hier de 2de kamer niet! Bij de prijsuitreiking kregen beide meisjes het oranje lint en een heeeeel rood hoofd Haha!

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 01:50

@ roxxiejj: whaha, dat is echt een goeie.. ik begon je stukje te lezen en dacht 'huh is dit een leuke ervaring?' maar aan het eind werd het me duidelijk Haha!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:58

Ik heb ook wel eens geschreven, altijd erg leuke ervaringen, gezellig met de jury gekletst. En natuurlijk erg leerzaam om onder goed commentaar naar die proeven te kijken!

Was ook erg leuk moest een keer schrijven bij M/Z proeven en toen ik net zat zei de jury tegen mij; "Ik hoop dat je een beetje snel kan schrijven, want ik geef erg veel commentaar." Was ontzettend leuk en gezellig! Tussen de proeven door wat met hem gekletst en ook over wat problemen die ik zelf tegen kwam, ook vroeg hij mij wat ik ergens van vond (natuurlijk ging hij wel van zijn eigen mening uit, maar vond het wel leuk Knipoog). Aan het eind kreeg ik nog complimenten van hem dat ik zo alles goed bij hield en het ondertussen ook nog gezellig hield Clown (weet nu alleen niet meer wie het was Schijnheilig Clown Clown Tong uitsteken)

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 23:05

@ Tha_Niekje: jij omschrijft precies een jurylid waarbij ik afgelopen zomer ook heb geschreven Knipoog en ook ik weet zijn naam niet meer. het is vast dezelfde, met een bolhoed? Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 23:23

Bij zo'n jurylid heb ik ook wel eens geschreven, echt heel leerzaam!

Ik had laast niet echt een jury-ervaring, maar het was wel tijdens het schrijven. De voorlezer kwam naast de ring staan, met een blindegeleidehond! Vond het zo geweldig dat ze, ondanks dat ze het niet/nauwlijks kon zien, toch bij haar dochter voorlas. Zat in de kantine te schrijven dus kon jammer genoeg niet horen hoe ze dat deden, maar ging heel netjes!
Vond het echt bijzonder... Ze las trouwens vanaf een blaadje, met haar vingers, dus zal wel braille zijn geweest Haha!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 23:28

karin_gracia schreef:
@ Tha_Niekje: jij omschrijft precies een jurylid waarbij ik afgelopen zomer ook heb geschreven Knipoog en ook ik weet zijn naam niet meer. het is vast dezelfde, met een bolhoed? Knipoog

Pfff, weet niet eens meer offie een bolhoed op had... iig een man, van enigzins op leeftijd Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken Maar dat zullen er ook wel meer zijn geweest Clown Tong uitsteken

Maar je woont redelijk in de buurt, dus zou best kunnen Knipoog

Too

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 23:32

Ik heb een tijdje dressuurwedstrijden gereden op een manegepony.
Ik moest een keer afgroeten op een plek waar bijna alleen maar zand was. Mijn pony ging dus liggen, en stond ook weer gewoon op (ging allemaal heel snel, denk dat ik in m'n reactie dreef ofzo). Ik kende toevallige de schrijfster, ik hoorde van haar dat de jury alleen maar zei: 'Wat een aparte manier van afgroeten', dit was dan ook een hele chille jury. :p

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:29

Tha_Niekje schreef:
karin_gracia schreef:

Pfff, weet niet eens meer offie een bolhoed op had... iig een man, van enigzins op leeftijd Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken Maar dat zullen er ook wel meer zijn geweest Clown Tong uitsteken

Maar je woont redelijk in de buurt, dus zou best kunnen Knipoog

hahaha jullie wonen dan wel ver weg maar ik heb er ook is zo 1 gehad, echt precies dezelfde gewoon, met een bolhoed, ik moest veel schrijven en hij had flink wat te kletsen !:))

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:14

miamivice schreef:
sunny_love : Je mag nooit op de verzorging een winstpunt halen.

Weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar het is volslagen onzin!
Het punt voor verzorging telt gewoon mee, zoals elk ander cijfer. In het reglement zul je er niets over vinden. Kletspraat dus.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:02

Tuurlijk mag je winstpunten halen op je verzorging. Maar toch rijd ik liever een wp met een 6 voor mijn verzorging of 182 en een 6 dan 180 met een 8 voor de verzorging.

Ik heb liever een wp dat echt komt door het gereden deel dan door die 2 puntjes extra bij de verzorging

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:20

ik op zich ook.
maar ik ben toch wel erg blij met een 8 voor de verzorging als dat mijn winstpunt haalt, vooral omdat ik ruim 4 uur bezig ben om dat beest schoon te krijgen en te houden Clown

trouwens, ik heb een keer een voorval gehad met concours wat echt vaag was.( OK.. geen jury ruiters of schrijvers, maar een ringmeester)
de ringmeester kwam in de bak omdat ik had afgegroet ( ik was de laatste van de ring),maar ik moest nog naar A rijden om de bak te verlaten.
Gaat die kerel recht voor mijn paard staan bij de EB lijn en een heel verhaal op te dreunen over hoe leuk hij Tinkers wel niet vind. "ehm.. leuk meneer, erg fijn.. mag ik eerst even mijn laatste onderdeel uitrijden?"
zucht.... gelukkig geen minpunten op gehad,was ik echt even bang voor, maar was zelfs nog derde toen. Maar ik stond helemaal verbijsterd te kijken op dat moment toen hij voor mij stond Clown

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:26

@Tarah5, gewoon lekker snel naar de M promoveren, daar krijg je helemaal geen punt meer voor de verzorging Knipoog

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:17

Ik vond het echt geweldig toen er op mijn coupon stond:
alg (algemeen): erg leuke combi, eerlijk gereden proef. Dit deed me zo goed om te lezen, na afloop heeft de jury mij nog aangesproken en even een praatje gemaakt, ze vond mijn proef er uit spetteren, haar worden: je kon duidelijk zien dat zowel jij als je paard er plezier in hebben je rijd je paard erg netjes het was een plezier om naar de proef te kijken. toen ik dat hoorde zo mooi, werd er gewoon een beetje emotioneel van (van binnen dan) het deed me zo goed om dit te horen!

harimas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:16

Ik had zaterdag wedstrijd en ging netjes, kreeg complimentjes van iemand aan de kant. Kreeg mijn coupon en er stond op; netjes gereden ik blij natuurlijk! Een van mijn leukste jury uitspraken!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:26

harimas schreef:
Ik had zaterdag wedstrijd en ging netjes, kreeg complimentjes van iemand aan de kant. Kreeg mijn coupon en er stond op; netjes gereden ik blij natuurlijk! Een van mijn leukste jury uitspraken!

Ik ga vaak mee met mijn moeder te schrijven.. Ik moet er ook wel geregeld eens wat positiefs neerzetten.. Waarom alleen negatief commentaar, terwijl als iets goed is, je ook wel mag weten dat het goed is Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:20

Cinzano schreef:
@Tarah5, gewoon lekker snel naar de M promoveren, daar krijg je helemaal geen punt meer voor de verzorging Knipoog

Nee maar, het staat toch zeker wel véél netter als je (stel dat) je met een mooie schone schimmel binnen komt dan 1 met poep vlekken!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 08:22

Casperr daar ging het niet over, het punt was of het terecht was winst te rijden op het onderdeel verzorging... en niet of je paard wel degelijk schoon is of niet Knipoog

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:26

Ik moest laatst schrijven en me van te voren melden in de kantine. Komt de jury naar mij toe: Jij bent Rachel en je rijdt op suprice.. Zeg ik: Ja dat klopt... Maar ik had totaal geen idee wie de man was, maar hij wel wie ik was. Bleek dat die beste man mij een keer gejureerd had en dat hij het zo netjes vond dat ie dat heeft onthouden Tong uitsteken Het was wel heel gezellig die middag Lachen