Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
AmandaMrBlue schreef:Sommige jury's zien het inderdaad liever dat je het na de proef doet, maar het mag wel gewoon, ik doe het ook altijd.
Terwijl ik alle keren het zelfde doe
inke schreef:bij onze proeven staat er meestal na het afgroeten : voorwaarts in arbeidsstap, C linkerhand, C-H-E-A in VRIJE stap de rijbaan verlaten .(dus een diagonaaltje van E naar A en dan zo direct naar buiten) en daar staat ook een puntenhokje naast ,dus dat is zeker ook voor punten bij ons! maar wie weet wat ze ermee bedoelen met vrije stap? dat je mag kiezen hoe lang je de teugels laat maar wel nog met aanleuning en contact of moeten ze dan juist (heel) los doorhangen ? of kijken ze dan vooral naar de stap van het paard?

SANEX schreef:Het laatste onderdeel is in vrije stap verlaten en daar worden ook nog punten op gegeven. Vrije stap betekent niet : "gooi je teugels maar los"
Ik heb altijd geleerd dat je de teugels pas los mag laten en pas mag belonen na A, dán pas is het laatste onderdeel van de proef gereden. Tenminste, zo was het altijd.
Nou weet ik niet hoe het met de nieuwe proeven zit, maar daar heb je na het afgroeten toch ook nog een te beoordelen onderdeel van C-H-E-A ? Tenminste bij de Bixie's heb je dat onderdeel nog wel

Lins_Vetra schreef:Ik weet het ook niet meer. Ik dacht ook dat het mocht, (na het groeten teugels los en belonen) maar bij mij stond er als commentaar dat ik mijn paard pas buiten de ring mag belonen en teugels losgooien. Daardoor had ik 2 punten aftrek!!
maakte er toen geen punt van, omdat ik dacht dat het een stomme fout van mij was, maar nu denk ik dat ik toen eigenlijk een bezoekje aan het juryhokje moest maken!
)