B/L proeven, geven jullie de jury een teken als je start?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Re: B/L proeven, geven jullie de jury een teken als je start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:31

mienetje schreef:
Dat is heel erg vervelend voor de jury.. Stel dat iedereen nog even dat rondje moet maken!!

Behalve dat het vervelend is voor een jury is het ook erg vervelend voor de vereniging aangezien er dan grote kans is dat de wedstrijd steeds meer en meer zal uitlopen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:33

toch is dat dat slecht gepland, want iedereen heeft dat recht van 45 seconden, na het teken van de jury.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:36

Vergeet niet dat de jury vaak nog bezig is met het afsluiten van de protocol van de voorgaande combinatie en dat de volgende start dan toch al de ring in mag.
Dus over het algemeen zullen ze al een rondje in de bak kunnen rijden en dan pas het startsein krijgen en dan pas zullen dus die 45 sec. ingaan. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:41

Klopt, maar zo zijn de regels wel, net als bij het springen. Gewoon iets waar je rekening mee kunt houden Haha!

Citaat:
Begin/einde van de proef
Een proef begint op het moment van het binnenkomen van de combinatie bij A en eindigt, afhankelijk van de betreffende proef, hetzij na de groet aan het einde van de proef als het paard voorwaarts stapt, dan wel bij het verlaten van de ring bij A aan het einde van de proef. Alle voorvallen voorafgaand aan het begin of na het einde van de proef hebben géén invloed op de cijfers. De ruiter moet de ring verlaten, zoals is voorgeschreven in de proef. Nadat de combinatie de ring bij A heeft verlaten behoeft geen front meer naar de (voorzitter van de) jury te worden gemaakt.

Beginsignaal
Nadat het (bel)signaal tot starten door de (voorzitter van de) jury is gegeven, dient de combinatie binnen 45 seconden bij A de proef te beginnen. De deelnemer die meer dan 45 seconden verbruikt, nadat het (bel)signaal is gegeven, wordt uitgesloten. Hetzelfde geldt indien de deelnemer begint alvorens het (bel)signaal is gegeven.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:46

Klopt zo zijn de regels.
Maar als iedereen rondjes blijft rijden om die 45 sec. vol te maken krijg je dus dat jury's met een klokje moeten gaan zitten om de tijd in de gaten te houden en zullen er een hoop mensen uitgesloten worden omdat ze te laat beginnen, dat is toch ook niet de bedoeling Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:48

Ik denk niet dat veel mensen die 45 seconden halen, dat is echt lang. Maar een volte rijden mag dus gerust.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:50

Mag ook zeker Ja
Maar het gaat erom dat indien je de A passeert na het startsein je officieel begonnen bent.
Of een jury deze regel wel of niet zo strak neemt en dan een -2 geeft voor die volte is aan het oordeel van de jury Knipoog

Zoals je zelf al zei, dat zijn de regels.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:52

Ik vind het reglement in dit geval wat dubbel. Er staat dat de proef is begonnen als de ruiter bij A binnen komt. Toen het binnenkomen over AXC was, was dat duidelijker. Nu zou je kunnen verdedigen dat als de voorlezer nog niet de proef is begonnen, je ook nog niet binnenkomt. Maar zelf kies ik om op de verkeerde hand te blijven tot ik daadwerkelijk wil starten, dan voorkom je elke verwarring.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:54

Helemaal mee eens, zeker het op de verkeerde hand rijden zal alle verwarringen voorkomen Ja

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:55

je bent toch als ruiter zelf verantwoordelijk?
lijkt me dan niet dat je je dan zou mogen beroepen op het feit dat je voorlezer nog niet is begonnen met voorlezen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:55

Daarbij heeft de regel over het beginnen van de proef het er niet over of je dan wel of niet op de goede hand de A passeerd....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:57

Alane schreef:
lijkt me dan niet dat je je dan zou mogen beroepen op het feit dat je voorlezer nog niet is begonnen met voorlezen.

dat is idd het zwakke punt in de redenering Haha!

Maar als je al zou beginnen bij het passeren van A op de verkeerde hand heb je per definitie een vergissing te pakken. Dat zou erg vreemd zijn. Oplossing is trouwens om dan ergens tussen B/E en de hoek af te wenden *LOL*

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:58

Alane schreef:
Daarbij heeft de regel over het beginnen van de proef het er niet over of je dan wel of niet op de goede hand de A passeerd....

Denk dat weinig jury's hier een probleem van zullen maken, mits het uiteraard de spuigaten uit zou lopen en de ruiter na het startsein maar op de verkeerde hand blijft rijden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:06

Lielle schreef:
Alane schreef:

dat is idd het zwakke punt in de redenering Haha!

Maar als je al zou beginnen bij het passeren van A op de verkeerde hand heb je per definitie een vergissing te pakken. Dat zou erg vreemd zijn. Oplossing is trouwens om dan ergens tussen B/E en de hoek af te wenden *LOL*

Mijn dochter laat ik juist die hele korte zijde bij A vermijden ..... Maar heb eigenlijk ook nog niet meegemaakt dat een jury een teken gaf op het moment dat de combinatie vlak voor A op de hoefslag reed.

Maar inprincipe zou het dus een aantekening op het protocol kunnen geven als je de A passeerd op de verkeerde hand...

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:04

Ik vind, dat als ze de proeven weer gaan vernieuwen, ze het binnenkomen over de middellijn gewoon in de B en L weer in mogen gooien.
Want, opzich zóú het niet onduidelijk moeten zijn (hoe en wanneer beginnen), maar uit dit topic blijkt maar weer dat dat toch wel is. Iedereen doet het anders, krijgen strafpunten omdat ze een extra volte rijden, en ik kan niet begrijpen dat dit handiger zou zijn dan over de AC-lijn binnenkomen. Voor de voorlezers niet, ruiters niet, en jury's niet. Tong uitsteken

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:35

Cinzano schreef:
Officieel: als de jury het startsein geeft dient binnen 45 sec. begonnen te worden met de proef.
Indien de ruiter de beginletter (A) passeert nadat het startteken is gegeven wordt de proef als gestart ervaren! Dan alsnog een volte gaan rijden wordt gezien als een vergissing en levert je dus een -2 op Knipoog

Om dus op je vraag terug te komen, nee jij hoeft de jury geen teken te geven indien je begint, dat spreekt voorzich indien je na het startsein de A passeert.
Zoals hierboven ook al vermeld, niet jij maar de jury geeft een startsein Knipoog

Idd, zo is het!!!
Jury geeft het teken, en het is niet de bedoeling dat de ruiter zelf bepaalt wanneer hij start. Zolang je de A nog niet gepasseerd bent, ben je niet begonnen. Als je wilt kun je dus voordat je start en je wilt gebruik maken van je 45 sec. nog een volte rijden bij C oid.

tinus32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:51

de voorlezer krijgt seintje van de jury en geeft aan de ruiter door dat die moet beginnen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:25

erleyne schreef:
Ik verken de ring op de hand waarop ik niet moet beginnen. Als ik met de proef begin, verhander ik van hand in de richting van A, en dan begin ik ( de nieuwe proeven beginnen nog altijd allemaal bij A ).

ik doe precies hetzelfde.
ik wacht tot de jury een seintje geeft en dan verander ik van hand en begin Ja