Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Als ik iets wel soft gejureerd vind is het meestal wel de pony's vooral de a/b categorie waarbij punten als ruim 205 veelvuldig vallen. Best schattig die pony'tjes met van die kleine kindjes en het is wrs ook vaak voor de fun, maar het is juist voor die kinderen vaak een domper als ze overgaan naar de c/d/e categorië waar ze opeens wél stelling en buiging en aanleuning e.d. moeten hebben. Dus dat commentaar vind ik wel degelijk terecht en zal dan ook gewoon met een 4 of 5 beoordeeld (moeten) worden. Een enkeling zal een 3 geven. Net als bijde pony's heb je ook bij de paarden strenge jury's. En af en toe kan dat geen kwaad
(en af en toe is het frusterend) asjemenou schreef:Ik wist dat de mijne elke wedstrijd beter zou gaan en vond het ook totaal niet erg dat het bagger ging, we gingen tenslotte voor een beetje ervaring, en thuis krijgt hij dat niet, maar hoe zit het met al de andere?
_Dunja_ schreef:KarinvdM schreef:Ik zit in m'n vrije tijd te jureren en ik doe dat omdat ik dat leuk vind. Maar ik kijk dan wel graag naar mensen die hun paard/pony goed voorelkaar hebben.
Bovendien, wat heeft het voor zin om te gaan starten als je paard/pony niet eens nageeflijk is? Thuis in de bak nog wat langer gaan oefenen is goedkoper en zinvoller. Geef je startgeld dan liever uit aan les.
gelukkig slaat die tekst dus niet op mij hahaha...
ieder zijn eigen mening natuurlijk maar ik blijf van mening dat die mensen er ook gewoon voor betalen.... en het dus zelf moeten weten
Scum schreef:Nou, dat vind ik wel heel erg kort door de bocht. Natuurlijk zie ik als jurylid het liefst allemaal perfecte combinaties. Maar voor de iets minder goede combinaties moet het ook leuk blijven om te rijden.
Dan hoef je met een jong paard dat op zich wel goed voor mekaar is maar nog erg kijkerig en dus verre van een winstpunt blijft dus ook niet meer op concours te gaan.
solo77 schreef:Ik vind het verschil van de paarden en de pony's wel erg groot.
De pony's worden af en toe beoordeeld als of ze al in de L zitten.
Kinderen van 8 jaar worden geconfronteerd met feiten als: Meer takt, meer aanleuning, Stelling en buiging die niet optimaal is.
.
Pipo schreef:solo77 schreef:Kinderen van 8 jaar worden geconfronteerd met feiten als: Meer takt, meer aanleuning, Stelling en buiging die niet optimaal is.
Dat vind ik voor de B sowieso vreemde uitspraken.
KarinvdM schreef:Pipo schreef:Dat vind ik voor de B sowieso vreemde uitspraken.
Waarom? Goede takt en aanleuning zijn toch in iedere klasse belangrijk?
Pascha schreef:Bij ons in de regio is het niveau erg hoog. Op enkele uitzonderingen na, maar die rijden dan ook al een paar jaar in de B of L1.

KellyG schreef:ik weet niet beter dan dat je eigenlijk niet afgestraft mag worden op de nageefelijkheid van je paard in de B. Dit telt toch pas echt vanaf de L2 mee, of ben ik altijd verkeer ingelicht?
solo77 schreef:Ik vind het verschil van de paarden en de pony's wel erg groot.
De pony's worden af en toe beoordeeld als of ze al in de L zitten.
Kinderen van 8 jaar worden geconfronteerd met feiten als: Meer takt, meer aanleuning, Stelling en buiging die niet optimaal is.
Als een pony uit de galop valt en ze zetten hem meteen terug in de goede galop en dan nog een 3 krijgen. Dit vind ik voor de kleinste toch vrij streng beoordeeld
Het zijn nog kinderen en rijden voor de fun bijv. 1x per maand een proef.
Bij de paarden is het inderdaad een ander verhaal.