Instructie Herman Wientjes??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Instructie Herman Wientjes??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:46

Hmm... als dat ten koste gaat van jouw lestijd waar je wel flink voor betaalt, vind ik dat eigenlijk niet kunnen.
Maar het is wel herkenbaar, ook met mensen langs de kant.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:11

Ja precies. Als ik zou willen dat hij tijdens de door mij betaalde les zou bellen, zou ik dat wel zeggen. Ik kom voor de les en niet voor een telefoongesprek.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 08:10

Flink betaalde les?? Naja.. ik vind het nog behoorlijk mee vallen moet ik zeggen! Maar okee..
Vanavond dan eindelijk naar zwolle..heb er best zin in, en Fee loopt super de laatste tijd! Ik hoop dat ie nog wat extra dingen kan bij brengen. Jullie krijgen nog een verslag!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 08:30

Dan heb jij zeker een sponsor. Ik vind 65 euro per uur behoorlijk aan de prijs en dan heb ik het over 3 jr. geleden.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 10:15

Ik heb wel een sponsor, maar betaald dit niet. Het gaat vanuit talentencentrum de Haerst, waar deze lessen door verzorgd worden. Hier wordt je voor uitgekozen, en je betaald zeker geen 65 euro per uur!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:57

Maar misschien kun je je dan wel voorstellen dat als je 65 euro per uur betaalt je ook wel een vol uur les wilt hebben Knipoog

tjestolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:06

Herman Wientjes geeft les bij ons op stal-wennkers.
hij is wel een beetje duur Tong uitsteken

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 11:51

Haajhaaj! Nou, was ik weer! Was gister super gaaf.. ik ga vanavond even een 'uitgebreid' verslag geven, omdat ik nu op school zitt..

maaike13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:54

Hij geeft geweldig les.. Heb op de rijvereniging les van hem gehad. Erg duidelijk en weet overal een oplossing voor. Overmatig bellen heb ik nooit last van gehad..

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 21:44

Jah, eindelijk!! Eindelijk is achter de pc thuis.. *broers ook altijd..*

Nou, gister dus mijn eerste les van Herman.. Ik wist eigenlijk al wel van te voren dat Fee een beetje moe en zwaar zou zijn, ivm de niet zo hele 'rustige' privé-les van afgelopen dinsdag..
Mjah, al met al gewoon lekker vlot begonnen met rijden..Dit was voor mij de eerste les van de lessenseries, terwijl de andere twee meiden er al een les op hadden zitten.

Zoals ik had verwacht vroeg hij hoe ik vond dat ze over het algemeen liep.. Wat dus altijd wel goed aanvoelt! Daar was hij het mee eens.. Maar naarmate ik meer oefeningen ging rijden en haar oppakte, vond hij toch echt dat ze veels te veel voorover kiepte, wat dus een beetje een probleempje is.. Ik weet natuurlijk ook wel dat ik dit moet oplossen met overgangen, oefeningen ed. Maar Herman had een ander 'trucje' en dat was echt een tempo lager te gaan rijden.. Ik deed braaf wat me gevraagd werd, terwijl ik het gevoel had alsof ik op een koe beland was Clown .. Uiteindelijk de HELE les in een rustig tempo rond gereden, waardoor alles er veel beter uit kwam..
Ik wil uit mijzelf nog wel is haastig gaan rijden, omdat ik dan 'het zwaar zijn van voor' verberg volgens Herman.. Nu moet ik vooral nog werken aan dat rustige tempo erin te houden, én om haar nog iets activer te krijgen, maar dan wel in het rustige tempo..

Ik ben benieuwd wat mijn punten van morgen zijn, (twente cup, concours) en kijk ook weer heel erg uit naar de volgende lessen van Herman..

Je wordt echt aan het denken gezegd, en een fout antwoord bestaat niet voor hem.. Super! Vork

Edit: Ik heb trwns geen één keer zn mobiel gezien!! Clown

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 17:22

Ik heb meerdere jaren clinics meegereden bij Herman, leuk, maar herman is iemand van de trucjes en daar houd ik niet zo van.
Hij lost dingen op, die ik anders zou doen.
Dus kort om niet helemaal mijn ding, maar voor een ander kan het wel werken.
Het is trouwens wel een vreselijk aardige en humoristische man!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:21

@fresco:
ik ken Herman niet persoonlijk en kan dus ook niet echt oordelen over zijn lessen, maar heb al van een aantal mensen gehoord wat jij in je reactie schreef... Dat hij inderdaad nogal van de trucjes is. Laatst tijdens Indoor Leeuwarden vond ik 'm niet echt fijn rijden...

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 18:37

trucjes? Herman is helemaal niet van de trucjes!! Dat vind ik zo fijn aan hem.. hij weet het altijd goed op te lossen!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:40

Hoe kun je dat nu zeggen na 1 x?
Ik heb heel vaak bij Herman gereden en geloof mij, hij heeft idd aardig wat trucjes.

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:44

rijdt hij eigenlijk nog concoursen?

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 20:56

Fitzroy schreef:
Hoe kun je dat nu zeggen na 1 x?
Ik heb heel vaak bij Herman gereden en geloof mij, hij heeft idd aardig wat trucjes.

Omdat ik hem wel vaker dan 1x heb zien lesgeven, daarom! Knipoog
Maarjah, sommigen kunnen dat vinden..Misschien is hij wel veranderd, who knows! Ik vind het iig niet..

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:01

hoezo veranderd?

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 21:05

zijn 'trucjes' aangepast..

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 21:21

Was trwns 1 vandaag mt 201 pntn.. Clown

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:02

Het maakt allemaal niks uit, zolang jij er maar baat bij hebt!

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:11

FlairS schreef:
In een woord!Geweldig.Zoals iemand hier op Bokt wel eens heeft geschreven:Hij kan zelfs een ezel aan het lopen krijgen Haha! Helaas komt hij niet meer op lokatie omdat hij nu bedrijfsleider in Zwolle is.Voorgaande jaren kwam hij bij mij zomers een aantal lessen op stal geven.Als je hem spreekt doe hem dan de groeten van me:Jeannette uit Heiloo!

Ik heb zoiets gezegd, heb jaren les van hem gehad. Zo positief, enthousiast en duidelijk. Hij zei vroeger altijd: als je serieus traint ben je welkom en kan ik je zelfs met een ezel naar het Z begeleiden. Hij koppelt vaak de vraag terug bij: Hoe was die overgang? Wat moet er dan anders? Hoe doen we dat dat? In het begin zit je met een rode kop en een bek vol tanden, maar hierdoor, ga je nog bewuster rijden. Een stalgenootje had een periode niet getraind en die mocht alleen losrijden in de les wel met hulp van Herman en kon daarna vertrekken. Hij vond het oneerlijk tov het paard om nu weer de les op te pakken waar ze geeindigd waren na de laatste les. Hij is ook niet vies van even op je paard stappen en voelen waar de ruiter het over heeft.

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:34

Ik heb ook bij hem gelest. Een fijne instructeur die je dan ook een heel eind op weg kan helpen. Ik heb persoonlijk veel van hem geleerd en vond de lessen altijd erg leuk.
Hij kost 38 euro voor een halfuur bij ons op stal, www.stalwennekers.nl

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:48

Was ie zeker z'n telefoon vergeten. Ik heb hem bij manege Bakker in Noordwijkerhout een clinic zien rijden op een schimmel. Echt een DRAMA!! Vrijwel alle mensen hadden er kritiek op. Maar als je prettig bij hem gereden hebt moet je daar lekker blijven rijden. Succes.

waxweazle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:49

is een keer bij ons op stal geweest.... opzich oke mijn moeder reed.... hij is alleen heel erg gedreven het heeft zn voor en nadelen zelfs toen mijn paard zn ijzer eronder vandaan trapte wilde hij gewoon verder :S ....

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:05

ik ga bij hem op stal staan, en wil ook les van hem....
dus ik kan nu nog niks vertellen, ben dus ook zeer benieuwd Knipoog