Vierkant halthouden in de B?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Vierkant halthouden in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:07

khOuuvnnjOuu schreef:
vierkant halthouden hoeft nog niet eens in de m1.. (zij krijgt les van een z-jury) paard moet in de aanleuning staan, voor naast elkaar maar achter hoeft niet helemaal naast elkaar.. je krijgt er wel betere punten voor maar het is nog niet verplicht..

Ik heb wel altijd geleerd: vanaf de M1 verplicht vierkant, B en L gewicht gelijk over 4 benen verdeeld.

spikey06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:05

Waar gaat dit over. Wat betekent de B. Beginners toch. Dan kun je van een paard of pony die pas begint toch niet verwachten dat hij vierkant staat. In de hogere klassen zie je vaak nog dat ze niet vierkant staan. Een goed in balansgaand paard kun je leren vierkant te gaan staan. Een jong groen beginnend paard loopt nog niet in balans, dus naar mijn idee hoeft hij nog niet vierkant te staan. In de L1 stond bij mijn dochter ook erbij geschreven: niet vierkant met notabene een ! erachter. Sorry hoor als meniggeen jurylid hierover denkt dat een B of L1 combinatie vierkant moet staan. Het gewicht moet over 4 benen verdeeld zijn dat is iets anders als vierkant staan.
In de grand prix zie je nog combinaties die niet vierkant staan. Dus waar praten we over! Wij vinden het van niet maar 'meniggeen' jury's denken daar helaas anders over.

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:54

Urielle schreef:
mereldevogel schreef:
Edit: Nagevraagd: ze had een vijf.

Dat is een voldoende. Er zal ergens anders ook nog wat geschort hebben blijkbaar (
voetje eruit, scheef gestaan, aanleuning niet in orde...?)

Altijd dat gelul dat een vijf een voldoende is! Dat vind ik echt onzin, staat zo idd overal beschreven, maar als ik een 5 heb, zie ik dat dus echt niet als een voldoende. Als het echt al voldoende zou staan, zou je dus met allemaal 5-jes nog best tevreden kunnen zijn...klopt dus echt niet, want met allemaal 5-en heb je een totaal van 150pnt en das toch echt een verliespunt. Krijg meestal ook een 5 als het al behoorlijk fout gaat. En pas als je een 6 gemiddeld hebt, dan krijg je een winstpunt. Dus nee, in mijn ogen is een 5 geen voldoende.