Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:37

Dit wordt echt een grappig topic als iedereen wat anekdotes neerzet Haha!
Ik heb zelf al aardig wat commentaar gehad en geschreven, maar drie dingen staan me nog geoed bij.
Bij mijn allereerste wedstrijd bij de paarden, werd ik uitgesloten vanwege 3 x verlaten van de ring. Stond er onder aan de protocol: je hebt je paard wel mooi gepoetst. Alsof dat nog een troost is Verdrietig
Pasgeleden kreeg ik een protocol terug, waar bij het onderdeel h-x-f van hand veranderen bij stond: meer buiging bij b Verward
Nou denk je, schrijver heeft de verkeerde regel gebruikt, maar in de twee regels er boven en beneden kon ik ook niks terugvinden waarbij ik meer buiging bij B had kunnen laten zien Tong uitsteken

En dan iets wat me echt verschrikkelijk lijkt. Ik zat te schrijven bij de M en degene in de ring maakte er echt een potje van ( net geen verliespunt ). Moest ik van die jury er onder zetten:
Gelukkig is het paard wel leuk Bloos En dan te weten dat die coupon gewoon in de kantine op tafel wordt gegooid, ik zou me kapot schamen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:39

Haha, ik had met een onderlinge wedstrijd een paar jaar geleden eens een racemonster om een L2-proefje mee te rijden. Oude proefjes dus nog. Op het laatst stonden ze met vier man in het juryhokje net zo te lachen als ik dat deed. Inderdaad ook nogal een understatement: "je ging wat te hard, maar gelukkig hadden jij, de pony en wij er allemaal plezier in". En ik had toch nog 149 punten!

Oh, edit: ik heb zeg maar vanaf de eerste galop alleen gegaloppeerd, tussendoor het van hand veranderen deed 'ie met een keurig changement en precies op X stond de pony stil voor het groeten, waarna hij in draf de bak uit ging. Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:42

Zo'n proef heb ik ook eens gereden, maar toen kreeg ik alleen maar 3-en en 4-en op mijn protocol zonder commentaar. De jury kon het niet zo waarderen als bij jou, helaas. Mijn vader daarentegen lag echt volledig in een deuk. Alleen het achterwaarts hadden we die keer ook maar overgeslagen ( stel je voor, in galop Haha! )

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:49

ik heb nooit raar commentaar gekreken.. maar wat sommige krijgen is echt vaag Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:53

erleyne schreef:
Zo'n proef heb ik ook eens gereden, maar toen kreeg ik alleen maar 3-en en 4-en op mijn protocol zonder commentaar. De jury kon het niet zo waarderen als bij jou, helaas. Mijn vader daarentegen lag echt volledig in een deuk. Alleen het achterwaarts hadden we die keer ook maar overgeslagen ( stel je voor, in galop Haha! )

Haha in die proef van mij zat de achterwaarts vrijwel voorin (even denken... binnenkomen arbeidsdraf, X halthouden - groeten, voorwaarts arbeidsdraf, C linkerhand, EXB door een S van hand veranderen, KXM van hand veranderen in middendraf, E afwenden, X halthouden, enkele passen achterwaarts... Zoiets begon 'ie. Tot daar ging het (ok, een beetje hard, maar) best netjes. Toen volgde ook vrij snel de galop... Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:23

commentaar:"Als je zo doorgaat zit je zo in de L" aantal punten: 179 (met telkens die punten zou het wel heeeeeel lang gaan duren Tong uitsteken )

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:28

Geen grand prix oefeningen.. Haha! Haha! Haha! Haha!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:29

Toen ik startte met een jong paard:Jij moet veel beter kunnen;Je bent tenslotte Z geweest Cool

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:30

heb 1 keertje gehad stond erhelemaal geen commentaar bij. ik naar de jury toe ja is teveel moeite om alles erbij te schrijven. ik zo nou is lekker dan zit er iemand naast om te schrijven vinden ze het nog teveel moeite.

Tessie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:08

Ik kreeg een 5 voor de middendraf met het commentaar 'mag' meer. Als hij meer mag, dan was hij goed genoeg, dus een 6 waard. Een 5 vind ik dat je erbij moet zetten 'moet' meer.

Verder geen hele rare dingen op mijn protocollen gehad, draag geen zwarte string in ieder geval haha

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:36

Ik vind 't knap dat een jury kan zien dat iemand een zwarte string draagt. Ik bedoel: je jasje valt toch over je broek heen? Of het moet een ponyruiter zijn geweest met een clubtrui aan... vraag je je toch af waar zo'n jury de hele proef op zit te letten. Haha! Haha!

Nouks schreef:
Haha, ik had met een onderlinge wedstrijd een paar jaar geleden eens
een racemonster om een L2-proefje mee te rijden. Oude proefjes dus nog.
Op het laatst stonden ze met vier man in het juryhokje net zo te lachen
als ik dat deed. Inderdaad ook nogal een understatement: "je ging wat
te hard, maar gelukkig hadden jij, de pony en wij er allemaal plezier
in". En ik had toch nog 149 punten!

Oh, edit: ik heb zeg maar
vanaf de eerste galop alleen gegaloppeerd, tussendoor het van hand
veranderen deed 'ie met een keurig changement en precies op X stond de
pony stil voor het groeten, waarna hij in draf de bak uit ging. Haha!

Zoiets heb ik ook eens meegemaakt met een onderlinge. B gestart met een paard wat ik destijds erbij reed. We reden in de dressuurbaan in, totdat de andere baan vrijkwam waar we mochten inrijden. Aangezien ik als nummer 1 moest starten, bleef ik achter in de dressuurbaan. Paard kwam erachter dat ie alleen was. Had zelf de indruk dat ik d'r toch niet meer rustig kon krijgen dus ben maar gestart.

Ik geloof dat ik die B-proef in de helft van de tijd die er normaliter voor staat heb afgelegd. De jury en de schrijfster lagen krom van 't lachen in het hokje. *LOL*

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:47

Het meisje dat op mijn Awelshje reed was wat lang maar zeker niet te zwaar, op een onderlinge heeft zij voor het starten aan de jury gevraagd of die daar bezwaar tegen had. Volgens de jury keek zij enkel naar de prestatie maar op haar protocol kreeg zij; "Combinatie heeft 6 benen". Beetje kinderachtig, kind was er kapot van en is kort daarna gestopt met de pony.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 08:32

Jeetje.. wat hebben sommige ongelovelijke opmerkingen gekregen!!
das niet leuk meer!! Verward
Maar idd.. als iedereen zo doorgaat hebben we een super leuk topic!!! OK dan!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:21

Ik heb nog nooit echt een vreemde opmerking gehad.. wel eens dat de jury het niet goedkeurde dat ik, terwijl je in de B enkele passen middendraf moet laten zien, niet de over de gehele diagonaal in middendraf ging Nagelbijten / Gniffelen Toen ik het protocol in handen kreeg, was die gast allang vertrokken. Frustatie Tong uitsteken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:27

keurig voorwaarts opgelost..... eerste wedstrijd indoor! met tikkende stroomklok en een verbouwing in de bak zelf.....

Dat was ook een understatement... maar idd, ze is niet gaan trekken in de mond....ze bleef voorwaarts gaan! Alleen kon ik het bijna niet bijlezen zo snel moest ik!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 10:32

amondi schreef:
keurig voorwaarts opgelost..... eerste wedstrijd indoor! met tikkende stroomklok en een verbouwing in de bak zelf.....

Dat was ook een understatement... maar idd, ze is niet gaan trekken in de mond....ze bleef voorwaarts gaan! Alleen kon ik het bijna niet bijlezen zo snel moest ik!

Hehe!! Knipoog

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:37

Onderlinge wedstrijd...clubkampioenschappen...we moesten verkleed als bekende nederlander.. Ik was als Georgina Verbaan.. Had dus echt enorme borsten gemaakt en had een bordje achterop mijn rug hangen met de tekst " ze zijn echt hoor" ....

Maar rijden met van die enorme bellen is een tweede... ik had soms gewoon geen uitzicht, dan vlogen die (*) (*) zo om hoog dat mijn zicht belemmerd was.. Je kunt je voorstellen... het publiek, mijn voorlezer en ikzelf lagen in een deuk! Heb me dus ook niet echt met de proef bezig gehouden.. Bij het afgroeten heb ik zelfs de jury nog een handkus toegeworpen.. Maar nee hoor.. er stond op mijn coupon :

" Graag serieuzer met je proef bezig zijn"....

Nou.. toen lag ik helemaal in een deuk.. Het heeft mijn punten trouwens niet beinvloed... was clubkampioen dat jaar Haha!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:43

Ow... ik heb nog een leuke... Ook een onderlinge wedstrijd op een manege (honderd jaar terug Haha! ) ...

Zie voor je... 7 dressuurringen naast elkaar.. Mijn vriendin, stikzenuwachtig, op haar manegepaard de bak in..meest linkse ring..

Proef begint.. Nou heel spektakel... Op een gegeven moment vloog ze door alle dressuur ringen heen.. En wat stond er op haar coupon :

" Joehoe...waar ben je nou?" ..... ze heeft de proef ook niet afgemaakt, want ze kwam niet meer richting die ring... Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 10:44

Hahah!! joehoe!! waar ben je nou???
afgang...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:46

Heel erg lang geleden in een M2 proef:

"travers hoort niet op 4 sporen"

Lips are sealed

Maar verder zelden raar commentaar gehad. Oh ja, vorig jaar:

"vrije stap is geen hals strekken"

klopt, maar dat liet ik ook helemaal niet zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:42

Jaaa die vrije stap, altijd leuk!

Laatste 2x dressuurproefje: 1e keer: "teugels korter houden", 2e keer: "teugels langer laten"

Toevallig bij dezelfde jury en vrije stap houdt voor mij altijd hetzelfde in. Hallooo, wat wil je nu dat ik doe dan?

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:53

thaollat schreef:
Heyhey ik weet niet of hier al iets van is hoor.. maar wij hadden zondag een onderlinge wedstrijd en we hadden toch een jury!!

Waar deze jury ook wel niet op let!!
Echt belachelijk!!

Nou deze jury staat ook in de rode lijst bij ons.. dit was niet leuk!!!

Wees blij dat de jury de onderlinge zo serieus neemt, daar kun je wat van opsteken!
Dan sta je niet voor verassingen bij een officiele wedstrijd Clown

Enne, ik heb nog nooit gehoord dat je met bandages mag rijden, of het moet een showgebeuren zijn..

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 11:59

Onderling mogen bandages,, zelfs hulpteugels. wat de manege houder wilt..

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:41

Ik hoorde laatst een verhaal van demanege eigenaar:
Zijn kleindochter reed haar allereerste bixiewedstrijd. Net 6 jaar en super verlegen.
Vraagt de jury aan het eind "en wat vond je ervan?"
Meisje antwoord: "Ik vond het wel goed gaan"
Jury: "Nou dan is er in ieder geval nog iemand die het goed vond!"

Sorry maar dat vind ik dus echt niet kunnen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 13:01

Neej das echt gewoon zielig..