voltes ( in de B)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pauline1

Re: voltes ( in de B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:01

hallo,nou ik heb dit dus nagevraagd bij een jury die met het antwoord kwam dat als je een volte rijd,deze van axa,deze begint bij de a,en vanaf dan moet je hem ook heel duidelijk rond rijden.dus vanaf de a NIET meer door de hoek rijden en een paar enkele passen de hoefslag raken werd mij gezegd.en ik moet zegge dat sinds ik dat doe mn punten omhoog gaan.vooral bij de oefening met die 2 halve voltes is dit heeel erg belangrijk! ik hoop dat jullie er wat aan hebbe

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:01

Als je een volte rond moet rijden moet je juist op de hoefslag blijven, want die is in de bochten toch júist rond.. En anders word het een ei..

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:05

jaah je moet cker op de hoefslag blijven,maar wel maar een paar passen,met raakpunten.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:08

pauline1 schreef:
hallo,nou ik heb dit dus nagevraagd bij een jury die met het antwoord kwam dat als je een volte rijd,deze van axa,deze begint bij de a,en vanaf dan moet je hem ook heel duidelijk rond rijden.dus vanaf de a NIET meer door de hoek rijden en een paar enkele passen de hoefslag raken werd mij gezegd.en ik moet zegge dat sinds ik dat doe mn punten omhoog gaan.vooral bij de oefening met die 2 halve voltes is dit heeel erg belangrijk! ik hoop dat jullie er wat aan hebbe

dit klopt helemaal, zo heb ik het ook geleerd. Je rijd dus NIET de hoeken in. sommigen hoefslagen hebben zulke flauwe bochten dat je zo wat de hoefslag kan blijven volgen. Maar als de hoefslag scherpe bochten heeft (zoals het hoort) dus ver de hoek in. dan moet je de hoeken inderdaad als het ware "afsnijden"

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:11

Mandy had laatst commentaar dat ze de hoeken door reed en dat dit niet moest! Dus neem ik aan dat je de hoeken afsnijd en idd het is a-x-a grote volte dus je raakt alleen die 'letters'

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 16:33

noekiejj schreef:
Mandy had laatst commentaar dat ze de hoeken door reed en dat dit niet moest! Dus neem ik aan dat je de hoeken afsnijd en idd het is a-x-a grote volte dus je raakt alleen die 'letters'

Dan is iedereen het hier wel met elkaar eens én is de dvd dus weggegooid geld Huilen

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:43

bay bay swaai swaai dvd!
mss zie je het niet goed op de dvd?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 16:55

noekiejj schreef:
bay bay swaai swaai dvd!

Heb je 'm zelf niet gezien?

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:57

superwoman schreef:
noekiejj schreef:
bay bay swaai swaai dvd!

Heb je 'm zelf niet gezien?

nee nog niet gezien nee!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:58

Hartstikke simpel. Een volte is toch gewoon een volte? Dus als je bij A-X-A een volte moet rijden mag je wel gewoon de F en de K raken maar je mag alleen NIET door de hoeken rijden, want dan is het (zoals iedereen weet) geen volte meer..

Zo denk ik dan..

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:27

Dan is het voor jou toch moeilijker dan je zelf denkt. Ook jou volte is dus niet rond. Als je volte rond is dan raak je de F en de K niet! Die liggen namelijk niet op 10 meter uit de hoek. Dat is de plek waar je de hoefslag moet raken. als je bij de F en de K al (of nog steeds) op de hoefslag zit dan rijd je of een ovaal of een ei. Je moet dus precies tussen de hoek en de E of B de kant raken.
ZO SIMPEL IS HET

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:52

hehe eindelijk iemand!!!

KarinRimaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:00

Er staan ook hele duidelijke afbeeldingen in het proevenboekje Lachen
Die zien eruit zoals door de meeste beschreven. Niet de hoeken door en je raakpunt hoefslag ligt zeker niet bij de F en de K,maar er aan voorbij. Ik scoor altijd goed op mijn voltes. Heb 1 keer vijfen gehad met als commentaar, niet door de hoeken gereden.
Maar dat is me ook maar 1 keer gebeurt,al irriteerde me dat ergens wel Lachen

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 06:28

KarinvdM schreef:
Ik geef aftrek als je een volte door de hoeken rijdt, dat is namelijk geen volte. Haha!

Ik dus ook! 9 van de 10 ruiters/amazones die ik in de ring krijg en die bijvoorbeeld een volte C-X-C moeten draaien, volgen gewoon de hoeslag, gaan bij E afwenden, bij B op de linkerhand en dan denken ze dat een volte gereden hebben, dat is dus geen volte en deze is niet rond!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 09:26

KarinRimaire schreef:
Er staan ook hele duidelijke afbeeldingen in het proevenboekje Lachen

idd, maar door de dvd begon ik te twijfelen.... het zijn beide voorbeelden van de knhs.
Nu weet ik het wel hoor! Knipoog

KarinRimaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:34

Alanta schreef:
KarinvdM schreef:
Ik geef aftrek als je een volte door de hoeken rijdt, dat is namelijk geen volte. Haha!

Ik dus ook! 9 van de 10 ruiters/amazones die ik in de ring krijg en die bijvoorbeeld een volte C-X-C moeten draaien, volgen gewoon de hoeslag, gaan bij E afwenden, bij B op de linkerhand en dan denken ze dat een volte gereden hebben, dat is dus geen volte en deze is niet rond!

Haha,komen jullie mij vanavond dan jureren in Hellendoorn? Knipoog

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:07

Hmm Hellendoorn.... beetje uit de richting, haha

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:18

ik had zaterdag wedstrijd en als commentaar gaven ze niet door de hoeken rijden bij de volte! dus.. zou het niet doen door de hoeken rijden:P

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:10

oosterhoff schreef:
Dan is het voor jou toch moeilijker dan je zelf denkt. Ook jou volte is dus niet rond. Als je volte rond is dan raak je de F en de K niet! Die liggen namelijk niet op 10 meter uit de hoek. Dat is de plek waar je de hoefslag moet raken. als je bij de F en de K al (of nog steeds) op de hoefslag zit dan rijd je of een ovaal of een ei. Je moet dus precies tussen de hoek en de E of B de kant raken.
ZO SIMPEL IS HET

Zo simpel is het inderdaad. De enige correcte manier!
Maar vergeet niet de hoek VOOR dat je de volte bij A inzet en de hoek NA de volte weer wel in te rijden, anders krijg je idd het commentaar dat je de hoeken moet inrijden.
Maar dus nooit tijdens de volte zelf!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 06:25

Alanta schreef:
KarinvdM schreef:

Tja, zulke voltes rijden wij ook gewoon bij de FNRS proeven want onze hoefslag heeft geen scherpe bochten. Ik krijg gewoon meestal een 7 voor die voltes. Het is ons wel uitgelegd hoe het WEL moet maar dat hoefde bij onze hoefslag niet. Ik doe dus gewoon de volte zoals hierboven beschreven....geen jury heet mij er tot nu toe op gewezen....Nagelbijten / Gniffelen

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:01

@Shalimar: dan heb je tot nu toe geluk gehad... Bij mij krijg je een onvoldoende, zeker als je al op F7-niveau zit.

Even in het algemeen:
Neem aan dat jullie allemaal een instructeur hebben, die weet toch ook wel hoe je een volte moet rijden...?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 18:15

[quote="Mies7Even in het algemeen:
Neem aan dat jullie allemaal een instructeur hebben, die weet toch ook wel hoe je een volte moet rijden...?
[/quote]

Ik ben blond en vergeet het steeds te vragen. Maar het is wel duidelijk nu hoor! Knipoog

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:00

Nou het is bij lang iedereen echt niet duidelijk!! Zat vandaag ergens te jureren, een groepje B en een groepje L1, ze moesten toevallig allemaal een volte maken bij C en er was werkelijk niet één die hem rond reed!!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:07

Alanta schreef:
Nou het is bij lang iedereen echt niet duidelijk!! Zat vandaag ergens te jureren, een groepje B en een groepje L1, ze moesten toevallig allemaal een volte maken bij C en er was werkelijk niet één die hem rond reed!!!

dat zijn dan behoorlijk domme lui!!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 20:16

Maar dat zal misschien óók komen door de dvd!