EHBO bij ORUN?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Re: EHBO bij ORUN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:18

In het gros van de opleidingen (MBO/HBO) wordt wel wat aandacht besteed aan EHBO, en maar goed ook. Maar voor het echte werk moet je toch echt een BHV of EHBO cursus volgen.
Lijkt me niet meer dan logisch dat ORUN hetzelfde doet?
Als zelfstandig ondernemer zul je daar zelf achteraan moeten, en als je voor een bedrijf werkt dan kan dat via je werkgever.

Als de manege bij de FNRS is aangesloten hoort er een BHV'er op het terrein aanwezig te zijn. Bij de meeste bedrijven geldt dit trouwens.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:21

CGJ12 schreef:
Ja hallo.......... dat moet je ook niet doen als je er zélf op zit.... alleen als dat ontzettend eigenwijze ventje uit dezelfde cursus bezig is.... Gestoord

Het enige eigenwijze ventje bij ons op de cursus gaf de cursus. (en was met geen stok op een paard te krijgen)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:23

Katja schreef:
Het enige eigenwijze ventje bij ons op de cursus gaf de cursus. (en was met geen stok op een paard te krijgen)

Haha! Haha! Haha!
Die had natuurlijk al een vaag vermoeden... Haha!

bros1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:26

Bij de gemiddelde ORUN-cursus is het insnijden van een singel niet eens nodig... Velen vinden het zoiezo al lastig om op paard te blijven zitten. Gewoon even iets te enthousiast op-en-neer springen en huppaaaa... daar gaat er weer 1.

Maar zo'n EHBO-cursus lijkt me zeker geen verkeerd idee. Tevens een hoe-troost-ik-mijn-lesklant-cursus (na het vallen) Knipoog en een hoe-haal-ik-juryleden-over-om-een-winstpunt-te-geven-cursus.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:33

bros1 schreef:
Tevens een hoe-troost-ik-mijn-lesklant-cursus (na het vallen) Knipoog

Hou op met dat zielige gejank!
En al je d'er nou GVD niet zélf weer opstapt, dan trap ik je er weer op!!!!

(dat is wat één van onze semi-professional leden eens tegen zijn vrouw blafte toen ze eraf viel bij de weigering op een B-hindernis..... terwijl een tiental pony-ruiterjtes toekeek.... Nagelbijten / Gniffelen
Jammer genoeg lukte het eerste niet. Haar been was gebroken geloof ik... Ja)

Uiteindelijk rijdt ze na 15 jaar nog steeds........ Knipoog

bros1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:54

Ik mag hopen dat die beenbreuk door de val zelf kwam Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:57

bros1 schreef:
Ik mag hopen dat die beenbreuk door de val zelf kwam Knipoog

Nee, dat kwam doordat de ambulance-broeders de brancard lieten flikkeren bij het inladen in de auto..... Haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:19

Die schrokken zeker van het grove taalgebruik en voelden zich bedreigd?

Bij ons op stal krijgt al het personeel volgens mij de BHV cursus. Er loopt in ieder geval altijd wel iemand rond (meestal meerdere) die een EHBO cursus heeft gehad.